Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Tulajdonságok és tárgyak

Szintlépés során karakterünk tulajdonságpontjait kasztunk függvényében automatikusan osztja el a játék, viszont megfelelő felszerelés viselésével az értékek aránya is nagymértékben megváltoztatható. Az alábbi listában összefoglaltam, hogy melyik tulajdonság növelése milyen változásokat idéz elő karakterünkön:

  • Strength = Elsősorban Barbarian karakterek számára fontos tulajdonság, ugyanis minél magasabb ennek értéke, ők annál nagyobbat sebeznek közelharcban (A többi karakter sebzésére a strength nincs hatással). Ezen felül az Armor értékét is növeli minden kasztnál, minek következtében kevésbé sebesülünk a bekapott találatoktól.
  • Dexterity = A Demon Hunter és Monk karakterek számára fontos, mivel az ő sebzésük nagyban függ ettől az értéktől (A többi karakter sebzésére a dexterity nincs hatással). Ezen felül minden kasztnál növeli a Dodge Chance értékét, minek eredményeképpen nagyobb eséllyel kerüljük ki a reánk mért csapásokat.
  • Intelligence = A Wizard és Witch Doctor karakterek számára létfontosságú tulajdonság, hiszen ez közvetlenül megnöveli képességeik sebzését. (A többi karakter sebzésére az intelligence nincs hatással). Ezen felül minden karakter esetében növeli a Resistance értékét is, ami tovább csökkenti a bekapott találatok sebzését.
  • Vitality = Ez az a tulajdonság, ami minden kaszt számára egyaránt fontos, hiszen magas életerővel több sebzést vagyunk képesek elviselni, így nehezebben halunk meg a csatákban is. Elsődlegesen a Barbárnak és a Monknak van szüksége magas vitalitásra, hiszen ők közelharcosok, a Demon Hunter, Witch Doctor és Wizard karakterek számára nem feltétlenül követelmény a kimagasló életerő (Persze ez nem jelenti azt, hogy elhanyagolhatjuk, magasabb szinten kis életerővel hiába sebzünk nagyot, ha egy bekapott találattól egyből kifekszünk).

A tulajdonságok alatt két másik értéket is láthatunk. Egyik az Armor, ami karakterünk védettségének szintjét jelzi, minél nagyobb ez az érték, annál kevésbé sebesülünk meg az ellenfelek támadásaitól. Értelemszerűen a lehetőségekhez képest érdemes a legmagasabb érték elérésére törekednünk.

Másik a Damage, ami DPS-ben (Damage per Second) van megadva. Ez azt jelenti, hogy egy másodperc alatt ekkora sebzést tudsz bevinni az ellenfélnek, ha folyamatosan támadod őt. Az értéke sok mindentől függ, befolyásolja a kasztra jellemző tulajdonság (Lásd feljebb), a fegyver és skillek sebzése, karakterünk ütésgyorsasága (Azaz hogy milyen gyorsan csapkodsz a fegyverrel) és pár egyéb módosító érték is.

A kalandozásaink során számtalan tárgyat szerezhetünk, melyeknek eltérő tulajdonságaik és értékük van. Az értéküket és ritkaságukat színekkel jelzi a program, melyek alapján már kiesésükkor eldönthetjük, érdemes-e őket felvenni eladás, viselés vagy alapanyag készítése céljából (Erről később esik szó). Színek szerint a következő fajtájú tárgyak eshetnek:

  • Szürke = Ezek érnek legkevesebbet, tulajdonképpen csak addig érdemes őket felvenni, amíg nincs másunk, vagy egy picivel jobb értékkel bírnak, mint amit eddig viselünk. Eladásra nem éri meg őket gyűjteni, mert csak pár aranyat érnek, esetleg a játék legelején lehet, amikor minden egyes penny számít.
  • Fehér = Egy fokkal jobbak a normál tárgyak, melyek a szürkéknél már érezhetően nagyobb tulajdonságokkal rendelkeznek. Viszont eladásra szintén csak a játék legelején érdemes őket gyűjteni, hiszen nem sokkal érnek többet a gyengébb tárgyaknál.
  • Kék = Az értékesebb tárgyak a kék színnel jelöltekkel kezdődnek, ezek legalább egy olyan mágikus tulajdonsággal rendelkeznek, ami a tárgy alapértékein kívül karakterünk egyéb statisztikáira is kihatással van (Pl. bónusz dexterity, stb.). Ha olyat találunk, ami nekünk nem jó, akkor is érdemes őket gyűjtenünk, hiszen ezeket már jó áron el lehet adni a kereskedőknek (A jobb darabokat talán még AH-ban (Aukciós Ház) is elviszik.)

  • Sárga = A sárga színnel jelzett tárgyak már igazi ritkaságnak számítanak, megtalálásukat követően be kell őket azonosítanunk (Jobb klikk a tárgyon), és nagy esélyünk van rá, hogy egyszerre több olyan tulajdonsággal is rendelkezik, melyek nagyban megnövelik karakterünk harcképességét. Ezeket már mindenféleképpen vegyük fel, ugyanis eladáskor is sok aranyat kaphatunk értük, valamint az AH-ban is nagy eséllyel kelnek el.
  • Zöld = Az igazán komoly értéket képviselő tárgyak a zöld színnel jelölt, úgynevezett "szetteknél" kezdődnek. Ezek is, akárcsak a sárga cuccok, egyszerre több extra tulajdonsággal rendelkeznek, viszont sokkal ritkább őket megtalálni. Legfontosabb különbség közöttük, hogy ezek egy készlet részei (Pl.: sisak+páncél+kard), melyek további bónusz képességet biztosítanak számunkra, ha sikerül megszereznünk a többi darabját is. Amennyiben pedig a komplett szettet viseljük, már olyan mértékű bónuszokat adhatnak, melyeket egyébként nehéz lenne megszereznünk. Ezeket már nem érdemes eladni, mivel a ládát közösen használják karaktereink, így a másik számára még jól jöhet.
  • Narancs = Legritkábbak, ezért legértékesebbek is a narancssárgával jelzett, úgynevezett "legendás" tárgyak, ezeknek már saját nevük és háttértörténetük is van, amit érdemes elolvasni. Kiemelkedően jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a többi tárgynál, ezért ha ilyet találunk, akkor igazán szerencsésnek érezhetjük magunkat. Eladni kész pazarlás, ám ha valaki pénzszűkében van, igazán csillagászati összegeket zsebelhet be értük.

A felszerelési tárgyainkon kívül egyéb dolgokat is találhatunk, melyek megkönnyítik harcunkat a démonfattyak ellen. Többek között gyógyitalokat, melyekből különféle erősségű létezik és mindegyik meghatározott mennyiségű HP-t tölt vissza. Értelemszerűen ha még nem rendelkezünk sok életerővel, nincs értelme elhasználni az erősebb gyógyitalokat, tartalékoljuk későbbre, amikor már fejlettebbek leszünk. Azonban vigyázzunk, mert nem hajthatjuk fel egyfolytában őket, minden ital megivása után kell némi idő, mielőtt újra használhatunk egyet.

Az egyéb található dolgok közül legfontosabb szerepe a különféle ékköveknek van, melyeket a foglalattal rendelkező felszerelésünkbe illesztve azok extra tulajdonságokkal és képességekkel ruháznak fel minket. Ezekből szintén többféle erősségűt találhatunk, melyek egyre nagyobb bónuszokat adnak. Érdemes gyűjteni őket, mert az ékszerész össze tudja "olvasztani" nekünk a kisebb darabokat, így egyre erősebbeket készíthetünk.

A kereskedőktől vásárolhatunk különféle típusú "ruhafestékeket" (Dye), melyeknek segítségével megváltoztathatjuk viselt öltözékünk színét. Így többé nem kell összegyűjtenünk egymáshoz passzoló színű öltözéket, a kedvenc ruháinkat akár egyformára, vagy mindegyiket más-más színűre is festhetjük. Gyakorlati haszna nincs a dolognak, kizárólag esztétikai lehetőség (A képen a tiszta fehérbe öltöztetett varázslónőm látható).

Nightmare és afeletti nehézségen találhatunk lapokat és könyveket is, melyekkel az Artisanokat tudjuk továbbfejleszteni. Két mesterember segíti küldetésünket, akik különféle szolgáltatásokkal állnak rendelkezésünkre némi anyagi ellenszolgáltatásért cserébe. A kovácsnál felszerelési tárgyakat tudunk létrehozni és újrahasznosítani, míg az ékszerésznél a különféle drágaköveket egyesíthetjük, valamint eltávolíthatjuk a már bepakolt darabokat tárgyainkból. Lássuk most őket kicsit részletesebben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt