- EAFC 24
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- PlayStation 5
- Valorant
Új hozzászólás Aktív témák
-
wjbhbdux
veterán
válasz #Morcosmedve #13400 üzenetére
úgy kellett kikönyörögni az új főnöknél, hogy ne állítsa le azonnal az xbox one értékesítését.. bár jobban tette volna mert már kétszeres a Sony előnye, és ez nagyon rossz képet fest a cégről.
/s
-
imi123
őstag
válasz wjbhbdux #13401 üzenetére
Egyszerűen nem is értem hogy egy ekkora cégnél hogy engedhettek egy ilyen vasat kiadni
A Sony-t még csak megértem mert szorongatják Tv és telefon piacon a Koreai és Kínai cégek.Nincs már az a régi Sony minőség sem.
De a MS-t nem értem hogy hogy engedett egy ilyen .... kiadni.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
-
nagyúr
válasz Malibutomi #13404 üzenetére
Tehát a platformról van szó, nem a játékokról. Erre két jó okuk is van:
- Win10 iránti igény gerjesztése - erre csak kapóra jött, nem ez a mozgatórugó
- Lépés tartása a konkurenciával. Nyilván nekik is eszükbe jutott 2013. őszén, hogy mi van, ha az OpenGL átveszi az AMD Mantle-jét, és lesz egy grafikus API, ami egy jó nagy lépéssel előttük jár, ráadásul cross-platform. Muszáj volt ezt csinálniuk, nagyon sok múlik az ökoszisztéma lock-in-en.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #13406 üzenetére
Ebben igazad van.Egyből haszonnal értékesítik.
Ha így is viszik akkor miért kockáztassanak.Most kellene egy negyedik versenyző aki kicsit kibillentené a kényelmes helyzetből a három nagyot.
Egy SEGA konzolt szívesen látnék.Tudom,álmodik a nyomor.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #13408 üzenetére
Ennél egy kicsit komplikáltabb a dolog. A DirectX 11 jól láthatóan zsákutca, túl sok előrelépési lehetőség nem látszik benne, ugyanakkor olyan komplikált lett, hogy egyes IHV-k már alig tudnak hozzá drivert írni Mindenki tisztában volt vele, hogy ennek előbb-utóbb változnia kell, de az erősebb szereplőknek ez nem állt érdekében, mert a Microsoftnak kényelmes volt, hogy a versenyképtelen OpenGL-lel szemben mindenkinek Windows + DX-et tud eladni, az nVidia meg szívesen elad mindenkinek évente egy új kártyát DX11-re optimalizált architektúrákkal.
Ezzel szemben az AMD-nek 2012. március óta folyamatosan termelte a felesleges extra költséget a post-DX11 architektúra, ezért nekik fontos volt az elmozdulás, és szerencséjükre a fejlesztők irányából is érkeztek jelzések (fene tudja, mennyire erősek, de érkeztek), hogy erre lenne igény. Jött a Mantle. Erre lépni kellett az MS-nek a DX12-vel, amire meg válaszul a Khronos egy elegáns mozdulattal megpróbálta átugrani a konkurenciát a Vulkannal. Eddig a pillanatig a cselekmény nagy része pofázásból állt, utána jött volna az, hogy a fejlesztőcégek dollártízmilliókat öntenek az új API-kra való átállásra. Ez utóbbinak a közepén vagyunk most, és mint azt tudjuk, júniusig 20-25 low-level API-t használó játéknak kell érkeznie Ha ez nem történik meg, akkor levonhatjuk a következtetést, hogy a dollártízmilliók öntése helyett csak jelentősen szerényebb összegek csepegtetése valósult meg, és akkor ott tartunk, amit kettővel ezelőtt írtam.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
hugo chávez
aktív tag
"A fejlesztők pedig eddig állítólag lángoló hajjal, égnek emelt kézzel imádkoztak a low-level API-kért, aztán meg lehet nézni, hány játék jött ki eddig egyáltalán bármilyen támogatással (ugye legalább kill CPU-overhead), nem beszélve egy új elvek szerint felépített motorról, aszinkron kutyfülével meg minden. Vagy a fejlesztők vágyai lettek aránytalanul felnagyítva, vagy tényleg ez volt a kis szívük minden vágya addig, legalábbis addig, amíg csak szövegelni kellett..."
Na igen... Tök jó dolog az explicit API, meg sokat ki lehet vele hozni a hardverből, de ennek ára van. Ami a sok-sok munka, amíg a megfelelő struktúrájú engine-eket megírják rájuk. És, ha valakinek nincsenek extrém igényei (olyanok, amiket DX11-ben már nem lehet megcsinálni, vagy csak komoly trükközéssel), akkor egyszerűbb maradnia a magasabb szintű API-n, mert azzal jóval könnyebb dolgozni ebben az esetben... Én legalábbis a kezdetektől fogva ezt szűrtem le az "explicit API történetből".
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
nagyúr
válasz wjbhbdux #13399 üzenetére
Ebben csak akkor látnék igazi rációt, ha a microsoft megnyitná a boxot a PC felé... értsd windows 10 alatt futtatni lehetne valahogy a boxos játékokat "natívan".
Mivel a box amugyis egy pc, így onnantól nekik mindegy lenne a vas, a lényeg hogy windows 10 legyen amin fut a szoftver.
Elég kicsi esélyt látok amugy erre (meg arra is hogy otthagynák a játékpiacot).
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
wjbhbdux
veterán
válasz FollowTheORI #13412 üzenetére
ne hidd hogy érdekli őket hogy mi lesz azzal aki már korábban vett valamit náluk, lásd a games for windows vásárlások elérhetetlenné tételét 2 hónapja..
/s
-
nagyúr
válasz wjbhbdux #13413 üzenetére
Nem ez miatt... ez a része eszembe sem jutott.
Egyszerűen a nappaliban ottlét miatt... azt nem hiszem fel akarják adni.
Ez a jövő... max azt tudom elképzelni hogy egy appleTV szerű cucc lesz csak (ha vissza akarnak vonulni konzol szintről), a többi meg PC (ala Steam gépek, kinek milyen kell).
Másrészt meg elég szép bevételt hoz... erről sem mondanak le egyhamar tutira.
Ami miatt főhet a fejük (meg úgy az összes konzolgyártónak), hogy az eladott konzolok száma, a piac már nem fog nagyon tovább nőni.
Az hogy mennyit adnak el a jövőben már csak azon fog múlni milyen gyakran cserélik a vasat, milyen gyakran jön új generáció (aka PC). Maga az összeladás nagyon nem lesz már több.Eladtak mondjuk 300 milló konzolt az előző generációból (csak írtam egy számot lehet nem ennyi), majd most megint eladnak kb annyit... de több nem lesz. Több játékos sem lesz.
A mai növekedés alapú gazdaságban ez nem épp jó... ugyanazzal a problémával fognak szembesülni mint a mobiltelefon piac pl vagy a PC/notebook piac (ahol a piac már nem igazán nő, csak egymástól tudnak vásárlókat elvenni (vándorlás egymás között), kicsi a haszon, nagy a verseny).Nagyon kíváncsi leszek felgyorsítják e pl a generációkat emiatt. (Aka, minden "évben új telefon"... nyilván persze évente nem lehet konzolt kiadni (még?), de pár évente.)
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
AMD-nek lehet amúgy kis szerencséje, mert a visszafelé kompatibilitás szerintem fel fog értékelődni a jövőben (már most is az végülis, nem véletlen hogy az MS megcsinálta, és az sem a Sony nagyon szeretné a PS3 játékokat valahogy áthozni - felhőből, vagy így vagy úgy, persze eddig kevésbé sikeresen).
És jelenleg még mindig ők az egyetlen olyan cég aki tud x86 CPU-t és GPU-t egyben adni.Hacsak az nVidia nem áll össze valamilyen módon az intellel, vagy az intel nem lép valami nagyot GPU irányban... neadjisten az x86 valamilyen formában nem válik licencelhetővé mindenki számára (egy esetleges AMD bedőlés esetén, ha nem siker pl a Zen).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
daveoff
veterán
válasz hugo chávez #13411 üzenetére
Abu pont azt mondta az elejétől kezdve, hogy a fejlesztők sírták ki maguknak a Low Levelt, mert nagymértékben leegyszerűsíti, megkönnyíti a munkájukat, Sayinpeti is ezt mondja. Most meg kiderül, hogy sokkal nehezebb vele dolgozni, ráadásul költségesebb is...?!
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Malibutomi
nagyúr
válasz daveoff #13416 üzenetére
Nem "derul ki" amig egy fejleszto nem mondja. Addig ez mind csak talalgatas.
Koltsegesnek tuti koltseges hisz at kell allni valami ujra, az meg munka.(#13417) imi123
Rossz pelda, a mantle zart volt, nyilvan kevesebb jatek keszul egy zart rendszerre mint egy nyiltra.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #13416 üzenetére
Nem nehezebb vagy költségesebb, csak ha nem jó a motor struktúrája, akkor úgy járnak, mint a Unity vagy az Unreal Engine 4. Mindkét motornak van DX12 módja és megfelezi a sebességet.
A legfőbb gond az, hogy kvázi hasonló időben elérhető volt két explicit API. Most ne számítsuk a nagyon korai elérést. Az AMD Mantle a tömegek számára nagyjából 2014 februárjától, míg az Apple Metal márciustól vált elérhetővé. Majdnem azonos időben, az az egy hónap nem számít. Számos cég a Mantle-t igényelte, míg a másik tömeg az Metált. Ekkor már mindenki tudta, hogy lesz DX12, tehát akartak valami tapasztalatot róla.
A Frostbite Team, a Rebellion, a Firaxis, az Oxide, a Nixxes, az EIDOS Montreal, a CIG, az Arkane Studios, a Capcom, a Crytek, a Crystal Dynamics, a Codemasters, a Bohemia Interactive, stb a Mantle-t kezdték tesztelni és erre írták át a motorokat. Nekik a DX12 (és a Vulkan is persze - csak az akkor még nem létezett) implementálása egyszerű volt, mert tulajdonképpen a Mantle a két új PC-s API apja, tehát hasonlók az igények. Emiatt tudott az Oxide előállni egy DX12-es tesztprogrammal viszonylag hamar, és ezek közül a cégek közül más sem panaszkodott gondra. Ezzel szemben voltak akik az Apple Metalt implementálták elsődlegesen, ami persze ment. Ilyen cég az Epic, a Unity, pár Zenimax és WB stúdió, és akik ezeket a motorokat használják erősen panaszkodnak, mert amíg a Metal nem igényel új motorstruktúrát, addig a DX12 igen. Tehát az az elmélet, hogy először tesztelem a Mantle vagy a Metal API-t és aztán majd onnan megyek szabványra csak a Mantle-lel működik. Nem azért mert a Metal rossz, hanem azért, mert túl sok az eltérés a DX12-höz képest. A Unity motorprogramozója ennek teljes előadásokat szentelt az előző évben, hogy portolta a motort Metalra, aktiválta és alázott a teljesítmény, aztán innen portolta DX12-re és még a DX11-hez képest felére esett a tempó. Nem helyrehozhatatlan csak az elmélet nem találkozott a gyakorlattal. Tipikusan egyébként azoknál a cégeknél van a baj, ahol a motor nagyon öreg, így a konzolokon sem használják az alacsonyabb szintű elérést, tehát rá sem voltak kényszerítve arra, hogy modern struktúrát tervezzenek.
Aztán még ott vannak a gyártói profilozó és debug eszközök, amelyek nagyon bugosak a DX12-re vonatkozóan. Ezek javítása nem kevés időt vesz igénybe, tehát a kódok ellenőrzése igen lassan halad. Jellemzően azok a cégek állnak jól, akik írtak maguknak DX12 profilozót, mint az Oxide, mert még az MS cuccával sem lehet igazán haladni. Valószínűleg sokat segít, hogy az AMD a saját fejlesztőcsomagjának a forráskódják nyilvánosságra hozza, hogy lehessen javítani a bugokat a fejlesztőcsomag biztosítója nélkül is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
daveoff
veterán
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
válasz daveoff #13424 üzenetére
Óriási tanulság a GM204 mindenkinek, aki a tech iparban el akar adni valamit.
- Van egy GPU-d, aminek a szintjét korábban a 200-250 USD-s ársávban árultad
- Jobban ráéreztél, hogy mire lesz szükség a következő 2 évben, mint a vetélytársad, így a GPU fél kategóriával jobbra sikerül - ezért felemeled egy kategóriával feljebb, ahol 500-550 USD (full) és 400 USD (harvest) az árszint
- A fullos GPU-t adod 550-ért
- A harvesteltet hihetetlen nagyvonalúsággal leengeded 329-re. Ennek érdekében egy kicsit csalsz a specekkel, de ügyesen elbagatellizálod, így vihar lesz a biliben, és az eladásaidat egyetlen hónap erejéig veti vissza.
- A harvestelt GPU-ra épült kártya 16 hónap múlva a legnépszerűbb VGA lesz egy nem mindentudó, de azért elég reprezentatív felmérésben
- Mivel az árát nem kellett csökkentened, a kártyák példányonként 130 USD extra profitot termelnek 16 hónapja. A fullos GPU pedig 300 és 220 között, meglehetősen lankásan csökkenve.
- Rohadt sok pénzt kerestél, miközben a vásárlók nagy része szeret, és jó eséllyel a következő generációban is tőled vásárolA tanulságokat mindenki vonja le maga - szándékosan nem minősítettem egyik mozzanatot sem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
A memória botrány ellenére még mindig a legjobb ár/érték/teljesítmény arányú kártyáról van szó, nem csoda, hogy népszerű. Stratégia, és marketing szempontjából ég, és föld a két gyártó. Ez a széria hatalmas lendületet adott az NV-nek, AMD-nek meg hatalmas bukta volt, nagyon kíváncsi vagyok idén mi sül ki ebből az egészből.
(#13428) Valdez: szvsz az architektúrával sincs semmi baj, arra jó, amire használjuk, többi nem számít..
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
#Morcosmedve
veterán
válasz daveoff #13429 üzenetére
És az a durva, hogy 170k egy Fury Nano, meg is venném, mert miért ne, aztán megnézem a friss driver-es mérést és alig-alig jobb a 980-nál, sőt van, ahol 970-nél van, hát basszus, hogy lehet egy, azért nem rossz kártyát, így ellehetetleníteni... és ehhez semmilyen marketinget nem is társítok, hogy mennyiért adták kezdő áron stb.
970 meg a "botrány" előtt és utána is ugyan úgy megy, kérdés a driver-es kivéreztetés, mint a780-nél, mert azt valljuk be, hogy a 290X egy jó vásár volt, sok évre anno. Ezt megcsinálhatták volna a Fury-kkal is.
© asszongya'hogy
-
nagyúr
-
daveoff
veterán
válasz #Morcosmedve #13430 üzenetére
Ezek után AMD-nél már nem elég ha jó kártyát csinálnak, olcsóbban is kell adniuk(ahogy azt megszoktuk tőlük), hogy megvegyék a felhasználók, szoftveres hátteret is nagyon rendbe kell rakni, meg az ilyen csíkozódós sztorikat el kell felejteni. Szóval sok minden kell, hogy visszanyerjék a bizalmat.
(#13431) NetTom: Még az a széria, ami teljesen rendben volt, szerettem is! 290X se volt rossz, csak ugye nem véletlenül ment a kazánozás abban a szériában sem, a másik hogy nagyon kell alá a proci erő...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
Igen. Énis nagyon várom mi lesz idén... akkora ugrás van technológiában, ami évek óta nem volt már.
Ráadásul mind a két cég belengette a nagy GPU-t (16-18 millió tranyó), így most nem tudják ellőni hogy egy kisebbel jönnek csak ki a felsőházba, mint "csúcs" és majd a következő évben jönnek a naggyal leváltva az addigi közepes "csúcsot", mert a másik jön a nagyobbal.El is döntöttem nem fogok kapkodni... 980-al kihúzom addig amíg mindenki mindent piacra dob (közepes tavasszal GDDR5, nagy nyáron HBM2-vel... még mindig ezt az ütemezést várom). És utána eldöntöm merre lépek tovább.
No meg az árazás hogy alakul majd az év során...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
SpongyaBob
veterán
Mondjuk nekem lövésem sem volt, hogy van ilyen felmérés Bár ezzel lehet hogy egyedül vagyok.
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
titán
válasz FollowTheORI #13431 üzenetére
A teljes R200-as sorozat összesen 1,5%-on van, az R300 és a Fury a lista alját sem látja. Ez katasztrófa. Ebből is látszik hogy az AMD utolsó normálisan beárazni sikerült terméke a 79x0 volt. Nem értem mit művelnek ezek az idióták. Mert olyan nincs, hogy rossz termék, csak olyan, hogy rossz ár.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
válasz Valdez #13428 üzenetére
Nem mint architektúrát? Amikor a 220mm2-es GTX960 cca. 20% lemaradásban van a 360mm2-es R9-380X-hez képest? Akkor mi kellene ahhoz, hogy jónak ítéld az architektúrát?
(#13436) schawo: a fenti miatt az árazással is eléggé bajban lehetnek, jó árhoz kell egy mérethatékony GPU - ld. RV770.
(#13435) Rubbi: a Steam kliens időnként feldobja. Ott bukik el sokaknál a dolog, hogy a HW mellett el akarja küldeni az összes installált szoftver listáját is. Kis kíváncsi...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz schawo #13443 üzenetére
a 300as széria május óta kapható, és nem igazán hozott akkora újdonságot, ami miatt rögtön váltani kellene rá. nem meglepő, hogy evolúciós termékként nem kapott egyből akkora részesedést, az veszi őket, aki egyébként a 200asból venne, csak éppen olyat már nem kapni. aszt mégis a decemberi részesedése 0.12%kal magasabb a novemberihez képest.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
titán
válasz Malibutomi #13445 üzenetére
A 300 volt a lényeg, a Fury csak érdekesség. Vagy te csak a Furyt láttad, a 300-at nem?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Malibutomi
nagyúr
válasz schawo #13446 üzenetére
De lattam, de en a Furyra vagyok kivancsi, ha azt megemlitetted, hogy a lista aljat sem latja, akkor a 980Ti-nel miert kifogas az ar?
Egyebkent ahogy Cain irja a 200-as sorozat novekedett pedig nem is kapni, ugyhogy erosen eselyes hogy a 300-as kartyakat oda sorolja a felmeres. Ami kulon erdekes osszevetve a 970-el, majdnem ugyanannyival nott (970 0.14% - R9200 0.12%)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Malibutomi #13447 üzenetére
Én nagyon remélem, hogy nem az R9 200 szériába sorolja az R9 300-at, mert akkor az azt jelentené, hogy az R9 270/270X/280/280X/285/290/290X/380/380X/390/390X-ből harmadannyi van a Steam usereknél, mint a GTX970-ből.
Az OEM gyártók erejét mutatja, hogy a csak nekik szállított HD8800 széria AMD-n belül a második helyen van.
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
#85552128
törölt tag
válasz solfilo #13449 üzenetére
Miért sorolná oda ?
Azért mondom, hogy mintha kb. fél év elmaradás lenne a statnál, ezért nincs se 980 Ti, se Fury, se 300 a listában, de a hamarabb megjelent Titan X meg már benne van úgyhogy még az ár sem lehet kifogás.A steam is változó mikor ajánlja fel az újraküldést, nem is emlékszem mikor kérdezte utoljára, de biztos van már pár hónapja...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen