Warhammer 40k: Darktide teszt (Xbox Series X)

Közel egy évvel a PC-s kiadás után végre elérhető lett a konzolos változat, már csak annyi a kérdés, hogy vajon érdemes-e adni neki egy esélyt.

Kivégzés elnapolva

A 2008-as megalakulása óta a Fatshark csapata közel egy tucat játékot dobott piacra, mégis manapság a legtöbbünknek a 2015-ben debütált Warhammer: End Times – Vermintide, illetve annak folytatása, a 2018-as Vermintide 2 jut az eszünkbe. Egyik sem volt hibátlan alkotás, azonban a kooperatív akciójátékok kedvelőinek egy komoly táborát sikerült megnyerniük, rengetegen játszanak velük a mai napig. Ezt követően nyilvánsokan felkapták a fejüket amikor a fejlesztők bejelentették, hogy ismét egy hasonló programon dolgoznak, ám ezúttal a távoli jövőbe, pontosabban a 41. évezredbe kalauzolnak el minket.


[+]

A Microsoft nyári showján felbukkanó Warhammer 40k: Darktide ismét a kooperatív FPS-ek kedvelőit célozta meg, azonban hamar kiderült, hogy a fejlesztés lassabban halad a kelleténél. Először csak elhalasztották a megjelenést majd kiderült, hogy elsőként csak a PC-s változat lát napvilágot, az Xbox-változatra többet kell még várnia az érdeklődőknek. Tavaly év végén aztán debütált a teljes változat Steamen, valamint Microsoft Store-ban, az első beszámolók azonban eléggé vegyesek voltak róla a sajtó és a játékosok részéről is. Ezt egy részről a magas gépigénynek köszönhette, de többek között az is közrejátszott, hogy tartalmilag jócskán elmaradt a Vermintide két epizódjához képest. A fejlesztők természetesen jelezték, hogy ez csak átmeneti állapot, de nyilvánvaló volt, hogy a máris késésben lévő konzolos verzióval kell foglalkozni, miközben kisebb-nagyobb frissítésekkel és javításokkal készültek számunkra. Végül több hónapnyi huzavona után idén október elején megkaptuk az Xbox Series konzolokra készült változatot, amely a PC-s verzióhoz hasonlóan egyből bekerült a Game Pass rendszerébe.


[+]

A játék egyáltalán nem a hihetetlenül összetett és drámai történetéről lesz híres, de azért egy kisebb háttérsztorit azért természetesen kapunk. A Tancred Bastion nevű börtönszállító űrhajón tengetjük sivár életünket, amikor Nurgle káoszisten követői elárasztják a létesítményt, mi pedig olyan szerencsés helyzetbe kerülünk, hogy megmentünk egy magasrangú inkvizítort, és így esélyt kapunk arra, hogy megmeneküljünk a halálbüntetéstől. Ez nyilván egy majdnem öngyilkos osztaghoz való csatlakozást, és végtelen küldetés teljesítését igényli, de ez még mindig jobb, mint a megsemmisítés.


[+]

A program indulásakor ki kell választanunk az osztályunkat (Veteran, Zealot, Psyker, Ogryn), valamint a hozzá kapcsolódó háttérinformációkat. (Anyabolygó, gyerekkor, milyen körülmények között nőttünk fel stb.) Miután sikeresen meghatároztuk kinézetünket is, egyből belevághatunk a viszonylag hosszú prológusba. Ez tulajdonképpen felfogható egyfajta tutorialként is, a játék töviről-hegyire elmagyarázza, hogy milyen lehetőségeink lesznek a játéksorán. Miután ezzel végeztünk, hozzáférést kapunk a Mourningstar nevű hajóhoz, ami egyfajta központi bázisként funkcionál, és itt találkozhatunk végre más felhasználókkal is. A programban a célunk az, hogy az Atoma Prime nevű ipari bolygón a Tertium kaptárváros számtalan szektorábanban felvegyük a harcot a Káosz mutánsaival és egyéb ellenségekkel. Akadnak még egyéb apróságok is, de lényegében az egész program arról fog szólni, hogy az adott területeket megtisztítsuk a hordáktól, majd a végén megkapjuk a jól megérdemelt jutalmunkat többek között fegyverek, kiegészítők képében - és ami a legfontosabb a különböző NPC-k bizalmát is növelhetjük. Utóbbi azért fontosak mert így jutunk hozzá a fejlesztésekhez és nyílnak meg olyan extrák, amelyekkel könnyebb lesz az életünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények