Titanfall 2 beszámoló (Xbox One)

Protocol 1: Link to Pilot

A 2010-ben megalakult Respawn Entertainment kezdő csapatába olyan fejlesztők kaptak helyet, akik korábban az Infinity Ward berkeiben több Call of Duty sorozaton is dolgoztak. Emiatt nem is volt meglepő, hogy az újdonságok mellett egy élvezetes alkotást kaptunk a 2014-ben megjelent Titanfall személyében, amely bár nem volt tökéletes, de ideig óráig szórakoztató volt. Sajnos két komolyabb hibát követtek el anno a készítők a programmal.

Egy részről a játék csak PC-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg, így a PlayStation 3 és PS4 tulajok kimaradtak a robotos akció-FPS-ből. A másik gond az volt, hogy a játék multiplayer középpontú volt, és bár volt benne egy háttérsztori, hétköznapi kampányt nem kaptak a játékosok. Többek között emiatt a Titanfall az elmúlt hónapokban már csak alig pár száz, jobb esetben pár ezer játékosnak okoz már csak örömet, nem túl sokan játszanak vele, holott továbbra is egy élvezetes játék szerintünk. Pozitív dolog volt, hogy egy ideig minden fizetős DLC ingyen beszerezhető volt, és tulajdonképpen az alap módokhoz néhány perc alatt mai is találunk játékosokat, de azért messze nem olyan sokan játszanak vele mint az várható egy alig 2 éves címtől.

Amikor bejelentették a 2. részt, egyből két újdonságra hívták fel a figyelmet a készítők: érkezik a PS4-es kiadás, és végre kapunk rendes egyjátékos módot is. Hosszú várakozás után megérkezett tehát a folytatás, lássuk mit sikerült betartaniuk a Respawn csapatának, tényleg egy értékelhető folytatást kapunk-e a Titanfall 2 személyében.

Protocol 2: Uphold the Mission

A Titanfall 2 készítésekor a Respawn Entertainment végre hallgatott a rajongók legnagyobb kérésésére és végre egy normális sztori módot kaptunk. Ebben egy átlagos katonát alakítunk, aki egy véletlen folytán olyan esélyt kap, amelynek köszönhetően a teljes élete megváltozik, sőt egy egész bolygó sorsa múlik majd a tettein. Társként kap maga mellé egy Vanguard osztályú Titánt (lajstromszáma: BT-7274), akivel a körülbelül 5-8 órás kampány alatt fogunk harcolni rengeteget. Ezzel el is értünk a játék egyik negatívumához, a sztori mód sajnos nem lett túl hosszú, ezt sajnos a gépi ellenfelek sem nehezítik meg.

Aki egy kevés kihívásra vágyik az minimum Hard nehézségen kezdje majd el a játékot! Ettől függetlenül a kampány kifejezetten élvezetes, sőt mondhatni izgalmas lett, amelyhez egy kétségkívül meglepő befejezés társul. A végigjátszás során a szokásos gyalogos és robotos FPS részeken túl lesznek majd olyan jelenetek, amelyekre nem sokan számítanak majd, sőt számos helyszínen a program átmegy tulajdonképpen egy FPS platformjátékba. Azt hinné az ember, hogy zavaróak ezek a területek, de teljességgel élvezhetőek, sőt tökéletesen beleillenek a játékba. A végigjátszás során több főellenfelet kapunk majd, akik mind-mind a játék 6 új titán osztályát vonultatják fel egyesével. Izgalmas velük harcolni, de túl sokat nem tudunk meg róluk, karakterépítésre ugyanis ne számítsunk!

Azt tudjuk, hogy gonoszak, erősek, szóval nekünk le kell győznünk őket, de a hátterükről szinte semmit nem tudunk meg. A végső csata is inkább klisésnek mondható, de ezt nem igazán szeretnénk túl nagy hibának felróni, mert az összkép még így több mint pozitív. A Titanfall 2 grafikájáról túl sokat nem lehet elmondani, hiszen nyilván nem egy Battlefield 1 szintű alkotást kapunk, de azért elmondható, hogy a Source motorból bőven kihozták a maximumot a készítők. (Konzolokon fix 60 FPS-t kapunk) Hangok terén is nagyjából hozza a program a kötelezőt, egyedül talán a zenékről lehet elmondani, hogy nem lettek túl emlékezetesek, bár ez ízlés kérdése, mi el tudtunk volna képzelni több zenét a nagy harcok alatt. Összességében a kampány bár nem tökéletes, egy minden ízében élvezetes akció-FPS platformjáték hibrid, mindenképpen szeretnénk, ha a történet folytatódna, és egy komoly világot építenének fel nekünk a 3. részben.

Protocol 3: Protect the Pilot

Az egyjátékos mód érkezése mellett nyilvánvalóan sokakat a multiplayer érdekel, hiszen végre ismét részt vehetünk a pilóták és a titánok ádáz csatáiban. Kapásból kapunk 10 játékmódot a harcokhoz, plusz saját privát meccseket is összeállíthatunk majd. A korábbi részben látottak közül visszatér a Hardpoint, amelyben 3 területet elfoglalásával kapunk pontokat, de lesz itt a szokásos Attrition, amely a TDM helyi megfelelője, valamint Capture the Flag-et is kapunk, free-for-allt, plusz néhány érdekes dolgot is kapunk. Az egyik újdonság Bounty Hunt, amelynek lényege, hogy a játékosok és a gépi ellenfelek elpusztításával pénzt kapunk, amelyet aztán a kör végén a bankba be kell fizetni. Amelyik csapat előbb eléri az 5000 dollárt, az nyer.

A másik új mód a Coliseum, amely egy 1v1-es felállást jelent egy kicsi arénában, ahol két speciális fegyverrel esünk egymásnak. 3 győzelmet kell elérnünk minimum, nyereményünk pedig egy ajándék, amely véletlenszerűen ad nekünk creditet vagy bannereket, esetleg skineket, logókat. Lehetőségünk lesz ugyanis mind a pilótáinkat mind a fegyvereinket, de még a titánokat is egyedivé tenni. Az óriási gépekból ezúttal 6 különböző fajtát kapunk, mindegyiknek megvan a saját egyedisége, vannak amelyek távolra hatásosak, míg mások inkább közelharcra jók. Egy idő után bizonyára mindenkinek meglesz a saját kedvence, de arra azért érdemes figyelni, hogy a robotok között vannak olyanok amelyek nem ellenfelei egymásnak. szemtől szemben. (Pl.: Egy Legion könnyen bedarálhat egy Ronint, ha az szemből próbálja levadászni)

Ami változás történt a Titanfall 1-hez képest, hogy a titánoknak nincs már pajzsuk, a rodeozást is megváltoztatták, ezúttal már az energiacellákat is el lehet lopni az ellenfelektől, ezekkel saját, vagy csapattársaink óriásait segíthetjük ki többlet energiával. Emellett búcsút mondhatunk az egyedi fegyvereknek is, ugyanis minden titán csak a saját halálosztóját tudja használni, ez egyeseknek zavaró lehet, bár simán lehet kompromisszumokat kötni a speciális képességek miatt. Összességében elmondható a Titanfall 2-ről, hogy számos dologban jobb lett mint elődje, kapott egy élvezetes, bár nem túl hosszú kampányt, amelyet végre a PlayStation 4 tulajok is végigjátszhatnak. Ha valakinek esetleg nem jött be a Battlefield 1, esetleg nem érdekli az új Call of Duty, de mindenképp szeretné az őszi estéket egy kompetitív FPS játékkal tölteni, azoknak jó választás lesz a Titanfall 2.

Standby for Titanfall!

A Titanfall 2 október 28-án jelent meg PC-re, PlayStation 4-re, és Xbox One-ra, mi utóbbin teszteltük a játékot.

Pro:

  • Meglepően jó lett a kampány;
  • továbbra is élvezetes a többjátékos mód;
  • 6 új titánt kaptunk.


Kontra:

  • Az AI nem a legokosabb;
  • kevés pálya, azok sem túl nagyok;
  • részben egyszerűbb lett néhány dolog az első részhez képest.

87

oriic

Azóta történt

Előzmények