Grafika, összegzés
A multiplayer kimaradt a játékból, valószínűleg úgy gondolták, hogy ami nem megy, azt inkább nem erőltetik, helyette viszont kapunk egy Expeditions névre hallgató módot, ahol a korábban már végigjátszott részeket csinálhatjuk újra időre, vagy pontokért, a toplistán való előrejutás érdekében.
A Crystal Dynamics remek munkát végzett, a grafika elképesztően jól sikerült. A helyszín egyáltalán nem egysíkú, nagyon részletes és zseniálisan kivitelezett a környék, minden szeglet rejt valami érdekességet, de az effektek is változatosak és az összkép is remek. Néhány textúrahibával lehetett találkozni itt-ott, de ez elenyésző ahhoz képest, amit a 2013-as program mutatott fel. Az Xbox One-os változaton tényleg lehet érezni, hogy az első sínpártól az utolsó tükröződésig mindent úgy alkossanak meg, hogy gyönyörű legyen a végeredmény, de még elbírja a konzol, megakadások alig-alig fordultak elő.
A fejlesztők ezúttal biztonsági játékot játszottak, azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a régi Tomb Raideresek igényeit úgy elégítsék ki, hogy közben egy mai szemmel teljesen átlagos TPS akció-kalandjátéknak is megfeleljen a program. Ezt a feladatot elég jól meg is oldották, aki csupán a sztorit szeretné letudni, az végigszalad mindenhol, talán még az utolsó részben erőteljes szerepbe kerülő lövöldözést is élvezni fogja, aki pedig rejtélyeket szeretne kutatni, az fejleszti a játékbeli nyelvtudását a monolitok megfejtéséhez, barlangokat tárhat fel és sírokat rabolhat. A korrektül elvégzett iparos munkával nincs semmi gond, kellemes időtöltésben részesít minket a Rise of the Tomb Raider, viszont ha egy olyan játékot szeretnének letenni az asztalra, ami hosszútávon marad emlékezetes, ahhoz sokkal több kell, főleg egyedi megoldások terén.
Pro:
- Jól kitalált fejlesztési rendszer;
- gyönyörű grafika;
- szinte teljesen bugmentes.
Kontra:
- A régi Tomb Raider-játékokon edződötteknek túl egyszerűek a feladatok;
- nagyon hasonlít az előző részre;
- bénán megoldott lövöldözős részek.
87
szentkuti11