PS Vita – teszteltük a Sony új csodakütyüjét

Specifikációk

A Sony láthatóan nem akarja a véletlenre bízni a Vita sikerét és továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a lehetőségekhez mérten valódi technológiai előrelépést tegyen előző gépéhez képest. Ezt maradéktalanul sikerült megvalósítania, hiszen egy 4 magos ARM Cortex-A9 MPCore processzor „dübörög” benne, amit 512 MB RAM-mal és 128 MB VRAM-mal és egy 4 magos SGX543MP4+ GPU-val fűszereztek. Mind e mellé egy 5 hüvelykes, OLED kapacitív érintőképernyő társul hátsó érintőfelülettel, 12 gombbal, 2 analóg karral, sixaxis mozgásérzékeléssel, első és hátsó kamerákkal (0.3 MP), WIFI-vel, 3G-vel és szinte mindennel amit csak bele lehet manapság zsúfolni egy hordozható készülékbe. A teljes listát egy korábbi hírünkben megtaláljátok.

A Sony dobta az UMD-t ami helyett jött a PlayStation Vita card ami 2 és 32 GB közötti méretekben készül majd. A hírek szerint az első játékok 2 és 4 GB méretű kártyákon érkeznek amiken 5-10%-nyi írható hely található a mentéseknek és különböző frissítések tárolása céljából. A Vita Card mellett pedig egy szintén egyedi leginkább a micros SD-re emlékeztető memóriakártya is vásárolható a géphez 2-32 GB méretekben. Érdekesség, hogy a hírek szerint Európában egyelőre nem lesz kapható 32 GB-os kártya. A kártyák a különféle multimédiás anyagok mellett ráadásul a játékok tárolására is szolgálnak, hiszen a PSN jóvoltából már online is vásárolhatunk. Amennyiben pedig ezt így tesszük, akkor állítólag akár közel 40%-ot spórolhatunk a bolti áron.

A gép külső megjelenéséről elmondható, hogy egy nagyon dögös, szép eszközről van szó. Méreteit tekintve némileg nagyobb, mint elődje. Magassága 83.5 mm, szélessége 182 mm, vastagsága pedig 18.6 mm. Súlya a WiFi modellnek 260 gramm, a 3G-s modellnek pedig 279 gramm.

A gép fogása kényelmes, a gombok és analóg karok megfelelő helyen lettek elhelyezve legalábbis tesztünk során nem tapasztaltuk, hogy bármelyik elérése kényelmetlen lenne. A hátsó érintő felület pedig kifejezetten jól használható. Néhány kipróbált játék esetében már lehetőség is volt a használatára, és meglepően jól működött. A Dark Quest Alliance esetében például kis világító és repkedő kísérőnket irányíthatjuk ilyen módon, és varázsolhatunk a tömeg közepére például villámokat. De egy ötletes minijáték gyűjteményben -aminek a címére sajnos nem sikerült rájönnünk a japán írásjelek miatt- is hasznunkra válik, itt egy esetben a gömb formájú élőlényt irányíthatjuk oly módon, hogy ahol a hátsó panelen hozzáérünk a géphez ott a felszín kiemelkedik, vagyis kis dombocska keletkezik, amit ide-oda húzogatva a kis gömböcünk elkezd gurulni.

Legalább ennyire jól használható az érintőképernyő is, ami nagyon érzékeny, és gond nélkül leköveti mozdulatainkat. Ez a felület már az Unchartedben és a Virtua Tennis-ben is kihasználásra került, utóbbiban akár az egész játékot irányíthatjuk az érintőképernyőről.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt