Pac-Man Championship Edition 2 PC teszt

A sárga szellemirtó

A videojátékok talán legnagyobb akcióhőse, az idén 36. életévét töltő, apró pöttyöket habzsoló, szellemgyilkos, citromsárga laszti újra csatasorba állt. Ezúttal szemkápráztató 3D-s grafikai megoldásokat és izgalmas játékmenetet kapunk, megtartva a klasszikus elemek jelentős részét is. Az 1980-as koncepció sok változáson ment keresztül, Pac-Man megfiatalodott, szebb és fürgébb, mint valaha. Már nyoma sincs a 16 színből 224 x 288-as felbontáson kirajzolt alapoknak, amit három és fél évtizede még egy brutális 3,072 MHz-es processzor hajtott meg egy Arcade masina belsejében.

A kis szendergő szellemek felriadva bebújnak anyuci háta mögé.
A kis szendergő szellemek felriadva bebújnak anyuci háta mögé. [+]

A Pac-Man Championship Edition első része 2007-ben látott napvilágot, és igyekezett kicsit felrázni, modernizálni a ponthabzsolást. Az egészen szórakoztató Championship és Challange módjai képesek voltak az irányított zabálással, és a folyamatosan változó pályáival hosszú órákra lekötni a játékosokat, az elmebeteg tempót diktáló Extra módok pedig felejthetetlenre sikerültek. A PC-sek számára csak a 2014-ben megjelent Pac-Man Museum részeként vált elérhetővé, majdnem két évvel azután, hogy megjelent a Pac-Man Championship Edition DX kiadása. A DX alcímmel megáldott epizód nem egy teljes értékű folytatásnak számított, de számos területen tovább gondolta a 2007-es koncepciót, és még addiktívabb tudott lenni.

Finom kis pöttyöcskék töltik meg Pac-Man feneketlen bendőjét.
Finom kis pöttyöcskék töltik meg Pac-Man feneketlen bendőjét. [+]

A Pac-Man Championship Edition DX olyan megoldásokat kezdett el alkalmazni, amivel a pörgős játékmenet tovább tökéletesedett. Itt már a kritikus pillanatokban Matrix módra belassult a játék, és lehetőségünk nyílt a szorult helyzetekben jó döntést hozni, nem kellett elhalálozni a lassú, korosodó reflexeink miatt. A szellemek hosszú vonatba rendeződhettek, alkalmazhattuk végszükségben a bombát, amivel elkergettük környezetünkből a gonosztevőket, és a különböző témájú meneteket apránként paraméterezhettük is. Amellett, hogy Score Attack, Time Trial és Ghost Combo módokban játszhattunk, még beállítható volt a játék gyorsasága, a vizuális megjelenítés típusa, vagy akár Pac-Man és a szellemek fajtája is (természetesen a zene mellett).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények