Milyen vasat rakjak a World of Tanks alá?

Különböző VGA-k, az élsimítás hatása

Belépőszintű és csúcs VGA-k is szerephez jutottak tesztünk ezen szakaszában, és a magas felbontás ellenére kedvező eredmények születtek. Elsőként a fixen 4 GHz-re tuningolt Core i7-5960X processzorunkkal párosítottunk öt eltérő videokártyát. A csúcs Radeon és csúcs GeForce mellett két olyan szereplő is helyet kapott, melyek nagy népszerűségnek örvendenek, illetve örvendtek korábban. A két szélsőséges csoport közé befurakodott GTX 780 Ti szerepe nem véletlen.

A GTX 980 Ti természetesen toronymagasan elhúzott, de a korábbi tesztjeink alapján nagyjából ekvivalens teljesítményű páros közül a WoT nagyon feküdt a GTX 780 Ti-nek, így a közvetlen vetélytárs R9 290X alulmaradt vele szemben. A GTX 750 Ti és az R7 260X eredményei ehhez a felbontáshoz már kicsit harmatosak, Full HD-ben azonban már sokkal magasabb értékeket produkálnának, ami már játszható szint.

Sem az FXAA, sem a TSSAA nem mondható nagyon erőforrásigényesnek. Tapasztalataink alapján az utóbbi adja a szebb végeredményt, mely az MSAA-étól természetesen elmarad. Az FXAA szinte nem is csökkenti a másodpercenkénti képkockaszámot, viszont a vele elért eredmény sem olyan meggyőző, mint a TSSAA esetén, nagyjából a teljesítményveszteséggel arányosíthatóan. A GTX 980 Ti esetén elsőnek erős CPU-limitre gondoltunk, így azon túl, hogy az R9 290X-szel a többi tesztben is összehasonlíthatóvá vált, megmutatta, hogy tényleg nem vészes az élsimításért kért teljesítménycsökkenési felár. A Hawaii GPU csak lazán legyint az egészre, mit neki némi vonalsimítás, szinte veszteség nélkül futtatta úgy is a programot. A TSSAA-HQ (elérhető egy kisebb minőségi szintet biztosító LQ - Low Quality is) algoritmust bekapcsolva az alábbi megjelenésűre renderelt grafikát kapjuk.

TSSAA-HQ élsimítással TSSAA-HQ élsimítással
TSSAA-HQ élsimítással [+]

Ugyan ezek a képkockák csak 1080p-ben lettek leképezve, de észrevehetően simábbnak tűnnek a vonalak még a 2560x1440-esekhez képest is, a vonalsimítás tehát a dolgát elvégzi. Felesleges volna szubjektív véleményekbe bocsátkoznunk a képminőséget illetően, ez ilyen, nem korunk színvonala. Megszoksz vagy megszöksz, mondják a játék kedvelői, akik rendre hangoztatják, hogy a jó játékélmény kárpótolhat a kicsit gyengébb grafikáért.

A GT 740-nel és a R7 240-nel már mindenképpen le kell mondanunk a kompromisszummentes beállításokról. Noha az egyszerűbb grafikájú SD klienst indítva magas az átlag FPS, a hozzá képest alacsony minimum már itt óvatosságra int, mint az a fenti grafikonról is leolvasható. Élsimításról természetesen ne is álmodjunk velük, de mentségére szolgáljon mindkét szereplőnek a magas felbontás. Amennyiben a fejlesztett grafikát szeretnénk használni, akkor e feladatra nem ők a megfelelők, Full HD-ben már akad a játék velük magas minőségi beállítással, de közepesre csökkentve még van némi remény. Aki biztosra akar menni, annak célszerű a felbontást is csökkentenie, 1600x900-ban már nem olyan vészesek az értékek.

Végezetül megnéztük, hogy a meglehetősen alacsony, kimaxolt grafikájú eredmények javíthatók-e minimális kompromisszummal a GTX 750 Ti és az R7 260X esetén. Már egy fokozattal visszavett minőségi szinten is belekóstol a Radeon a játszható szintbe, a GeForce pedig magabiztosan hozza azt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt