Kipróbáltuk a Call of Duty: Modern Warfare II bétáját

Az első hétvégén belenéztünk a PlayStation 5 változatba, az elmúlt napokban pedig az Xbox Series X verziót próbálgattuk.

Hirdetés

Modern hadszíntér

A sok-sok éve futó Call of Duty sorozat idei felvonása több szempontból is különleges lesz. Egy részről visszatérünk ismét a modern hadviselés területére a hidegháborús éra (Call of Duty: Black Ops Cold War) és a II. Világháború (Call of Duty: Vanguard) után, valamint annak a 2019-es Modern Warfare-nek a folytatását kapjuk meg, amely a széria történelmének egyik legjobbja lett nem csak a sajtó, hanem a játékosok szerint is. Az új fejlesztésről már az év elején lerántották a leplet, majd teltek a hónapok és egyre több kisebb, de annál örömtelibb hír érkezett a projektről, ezek között volt az, hogy ez az epizód ismét kapható lesz Steamen (régóta csak Battle.net-en lehet megvenni a PC-s COD-okat) és bár az előző generációs konzolokat az Activision még mindig nem tudja elengedni (miért is tennék, hiszen 100+ millió potenciális vásárlóról beszélünk), több szempontból próbálnak technikailag is fejlődni a programmal. A tavasz folyamán aztán megmutatták a hivatalos logót, a nyáron megérkezett az első előzetes is, a Summer Game Fest alkalmából láthattunk egy részletet a kampányból, végül elárulták a megjelenési dátumot is, közben pedig megerősítették, hogy a Valve rendszerében is megvásárolhatjuk majd a játékot.

A fejlesztésért felelős Infinity Ward végül múlt hónapban elárulta, hogy mikor indul a nyílt béta teszt, amelynek első hétvégéjén csak a PlayStation 4 és PlayStation 5 tulajok, a rá következő héten pedig már a PC-s és Xbox felhasználók is belevethették magukat a harcokba. Volt szerencsénk mindkét hétvégén és mind a két újgenerációs platformon kipróbálni az FPS-t, amelyről szeretnénk megosztani a rövid véleményünket. Szerencsére radikális változtatásokra nem kell számítani az alapoknál, ugyanúgy egy pörgős FPS-ről beszélünk, amelyben a főszerepet nyilvánvalóan a fegyverek és az irányítható operátorok kapják. Utóbbiakból vannak visszatérők és teljesen új arcok is, számunkra a legérdekesebb talán Fender, akiről kiderült, hogy bizony magyar, ezt pedig a taktikai mellényén egy egyedi, címeres felvarró is hirdeti (valamint ott van a magyar Gepárd GM6 mestelövészpuska is). Egyedi képessége egyik karakternek sincs, itt maximum a kinézetben, illetve a kivégzésekben különböznek egymástól a katonák, tehát mindenki azt választhatja majd, amelyik a legjobban tetszik neki. Az első hétvégén nem voltunk még ellátva túl sok játékmóddal, azonban a második etapra sikerült több élvezetes módot is kipróbálnunk. Sokak kedvence a mai napig a TDM (Team Deathmatch), vagyis amikor két csapat harcol egymással a minél több ölésért, viszont személy szerint úgy érzem, hogy az évek során egyre jobban elhidegültem én már ettől a mókától, sokkal jobban élvezem például a Dominationt, ahol ugyanez a felállás (tehát 6v6), azonban a zászlók elfoglalásán van a hangsúly. Aki ezeknél kicsit komolyabb dolgokra vágyott, azoknak volt lehetőség kipróbálni a Prisoner Rescue-t, amely hasonló a Rainbow Six Siege Hostage módjához, vagyis az egyik csapat védi a túszt, a másik pedig megpróbálja kimenekíteni, miközben nincs automata respawn, de a társaink fel tudnak minket éleszteni. Kifejezetten élvezetes köröket sikerült futnom, főleg ha olyan társakkal játszunk, akik szeretnek és tudnak is kommunikálni.

Természetesen egyik béta hétvégéről sem hiányozhatott a közönségkedvenc Search & Destroy, vagyis a bomba hatástalanítós/aktiválós móka, ahol a kör végéig nincs újjászületés, így az eszetlen futkározás egyáltalán nem kifizetődő, ebben a módban jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mennyire ismerjük a pályát és a sarkokat, ahol esetleg várnak ránk az ellenfeleink. A Knockoutról én valahogy lemaradtam sajnos (egy csomagot kell megtartani minél tovább, vagy kivégezni az ellenséges csapat minden tagját), viszont egész élvezetes köröket futottam a Ground War és Invasion módokkal. Ezek a Modern Warfare II nagypályás, sokszereplős módjai, ahol kifejezetten terjedelmes helyszíneken kell harcolni, extraként pedig különböző járműveket is használhatunk, az Invasionben pedig még gépi ellenfelekkel is találkozhatunk. Persze nyilvánvaló, hogy a mesterlövészek kiemelt szerepet kapnak itt, de aki kicsit ügyesebben játszik, azok egészen jó élményekkel gazdagodik. Plusz dologként megemlíteném még a külső nézetes módot is, amely egyébként nem teljesen újdonság a széria életében, ugyanis glitch-ek kihasználásával már a World at War zombi módjában is előhozható volt, hivatalosan azonban az eredeti Modern Warfare 2-ben debütált és itt most ismét elhozták nekünk a készítők. Ahogy a neve is mutatja, TPS nézetben kell harcolnunk, engem ez a játékmód annyira nem mozgatott meg, ha COD-ozni támad kedvem, akkor azt azért teszem, mert egy katonai FPS-sel akarok játszani. Viszont elismerem, hogy sokan kedvelik, a teljes játékban erre is lesz már lehetőség. Mivel a két legutóbb Call of Duty-val nagyon kevés időt töltöttem (Cold Warral még úgy ahogy néhány hetet, de a Vanguarddal alig egy-két órát), így kifejezetten vártam a Modern Warfare II bétáját, amely azonban nem volt problémáktól mentes sajnos és akad néhány gond is vele, amit talán javítanak a jövő hónapban esedékes premierig, vagy legalábbis átgondolják a használatukat.

Nézzük elsőként a grafikát, amelyre rosszat nem akarunk mondani (hiszen mégis bétáról van szó), és egyébként tetszetős, de az előző Modern Warfare mintha egy fokkal jobban nézne ki. Persze ráfoghatjuk erre, hogy korai kiadás még és a végső változat sokkal szebb lesz, kevesebb pop-uppal (ez az, amikor a szemünk előtt rajzolja ki a játék a tereptárgyakat, vagy például a füvet.), maradjunk annyiban, hogy én nagyon reménykedem abban, hogy a végső összkép nem lesz visszalépés az elődhöz képest. A hangok már kicsit más téma, ugyanis szerintem fejhallgatót használva kifejezetten remek élményt kapunk, pontosan lehet hallani, hogy honnan érkeznek a támadások, merre futnak ellenfeleink. Utóbbira persze sokat rájátszanak az extrán kiemelt lépéshangok, ami a visszajelzések szerint sokakat zavar, én viszont nem problémáztam ezen. Persze értem a felvetéseket és tényleg vicces tud lenni, hogy a betonon is dübörögve közlekedünk, de ez szerintem csak beállítás kérdése, csavarnak ezen még majd remélhetőleg a fejlesztők.

Ami engem viszont kifejezetten zavart, az a perk rendszer új változata, valamint a Gunsmith, vagyis a fegyvereink módosításának lehetősége. Előbbinek lényege, hogy választható két alap perk, amihez beállíthatunk egy bónuszt és egy ultimate perket is. A gond az, hogy a két utóbbi időlimithez/pontok megszerzéséhez van kötve, vagyis csak egy idő után aktiválódnak automatikusan, nem működnek egyfolytában. Ez szerintem kicsit idegesítő, hiszen ahogy egyik ismerősöm is írta, növeli a szakadékot a kezdő és a pro játékosok között, mert így aki agresszívabb, az előbb éri el hogy ezek aktiválódjanak, és máris előnyre tesznek szert. A loadoutok rendszere nem sokat változott, ugyanúgy összeállíthatunk több fegyver szettet, viszont a gunsmith-t egyelőre nem tudom hova tenni. Az egy dolog, hogy a menüben elsőre kifejezetten nehéz megtalálni, hogy hol is található mindez, azonban a készítők azon is módosítottak, hogy szerezhetünk meg egy-egy eszközt. Eddig ugye szintekhez volt kötve a rendszer, most kitalálták, hogy több fejlesztési ágat kell kihúznunk, attól függően, hogy milyen fegyvert szeretnénk. Persze ennek előnye lehet, hogy a kiegészítőket elég egyszer megnyitni, de teljesen felesleges volt bonyolítani az egészen, ha már az MW2019-ben látottakkal sem volt gondunk. Nyilván lehet, hogy ez csak az én butaságom, és a teljes játékban ez másképp fogom látni. Legyen így, én lennék a legboldogabb, ha kiderülne, hogy ez sokkal használhatóbb rendszer hosszú távon. Kis extra dolog: multiplayer játékoknál a zenék nem tesznek túl sokat hozzá a programhoz, viszont örömmel vettem észre, hogy visszahozták az előző rész alap zenei témáját, amit az elődben a későbbi hónapokban teljesen elfelejtett az Infinity Ward, holott bármikor meghallom, azonnal libabőrös leszek tőle. Több ilyet kérnék a fejlesztőktől, köszönöm!

Konzolos részről meg kell említeni, hogy a játék természetesen támogatja PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en is a 120FPS módot, ezt nyilvánvalóan a felbontás csökkentésével érik el, túlzott grafikai butításra szerencsére nem kell számítani.. A Sony gépen támogatott lesz a Dualsense képességeinek használata, akik kedvelik a különleges kontroller haptikus visszajelzéseit, azok itt is megkapják az extrájukat.

Ez a néhány nap számomra elegendő volt arra, hogy tűkön ülve várjam a jövő hónapban esedékes premiert, mert másfél év kihagyás után ismét egy olyan Call of Duty-val játszhatok, amellyel számolhatok hosszú távon is; főleg úgy, hogy 2024-ben elvileg nem kapunk új részt. Addig csak annyit kérnék a készítőktől, hogy gondolják át azt a néhány dolgot amiről a negatív visszajelzéseket kapták, főleg a perk rendszerrel kapcsolatban.

A Call of Duty: Modern Warfare II egy hónap múlva, október 28-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. Akik előrendelik a játékot, azok a kampányt egy héttel korábban elkezdhetik.

oriic

Azóta történt

Előzmények