Grand Theft Auto V PC teszt

Irányítás, játékélmény, összegzés

Az irányítás elég szubjektív dolog, nem is szabad azt elvárni, hogy ezt vagy azt a vezérlési módot előnyben lehessen részesíteni. Ezt bizonyítja a GTA sorozat is, hiszen konzolos és PC-s verzió is piacon van belőle, nem véletlen, hiszen mindkettővel kiválóan lehet irányítani a játékot, bár azért a kettőt néha nagyon jó dolog kombinálni. Vezetni és közben lőni egy fokkal jobban lehet joystickkal, de a sima célzás egérrel azért precízebben működik. Ugyanígy az analóg karokkal könnyebb repülni is, a telefon előhúzása és a tárcsázóképernyő kikeresése is kézre állóbb feladat a gamepadek esetén, ellenben a billentyűzetnél viszont óriási a szabadság, hiszen lényegében mindent kényünk kedvünk szerint alakíthatunk, ezáltal a leggyakrabban használt mozdulatokhoz, elemekhez hozzá tudunk rendelni tetszőleges gombokat. Akárhogy is, mindkettő módhoz hozzá lehet szokni, én próbáltam is valamennyi lehetőséget, a legjobb úgy volt, hogy tudtam egyszerre billentyűzettel használni, és közben a géphez volt csatlakoztatva egy Xbox joy is, amit megfelelő helyzetekben azonnal a kezembe tudtam kapni (működik ugyanis a kettő együtt, ez azért okos dolog).

Grand Theft Auto V PC teszt
[+] Grafikai beállítások

A játékélmény nagyjából minden platformon ugyanolyan, ergo fantasztikus. Ez a produktum tényleg érdemes arra, hogy konzolon és számítógépen is végig lehessen tolni, mert a minden eddiginél nagyobb területet akár autóval, akár helikopterrel, vagy igazából bármilyen más járművel egyszerűen nagyszerű dolog bejárni. Lehet persze kódokat használni, de én inkább azt javaslom, hogy mindent fedezzünk fel magunktól, mert úgy lesz az igazi, úgy fogjuk igazán magunknak érezni a game-et. A viszonylag kicsi konfigurációs elvárások pedig még a régebbi PC tulajdonosoknak is kipróbálási lehetőséget biztosítanak, és szerencsére nem kell azért annyira durva gép ahhoz sem, hogy már bőven vállalható grafikán elfusson a GTA V.

Grand Theft Auto V PC teszt
[+] Éjjel is nagy a forgalom az autópályán

Nyilván az árnyékok bekapcsolása, vagy az AA (Anti-Aliasing, vagyis élsimítás) jelentősen visszafogja a videokártyák teljesítményét, cserébe viszont olyan látvány tárul elénk, amihez hasonlót nem nagyon lehetett eddig felfedezni játékok terén. A növények mozgása, a fizika, a tenger hullámzása tényleg mind-mind annyira élethű, hogy odaállunk majd a karakterünkkel és csak ámulunk-bámulunk néhány percig (főleg monitor előtt, mert az közelebb helyezkedik el a szemünkhöz). Hatványozottan igaz ez akkor, ha van olyan erős vas a gépházban, ami szinte maximum grafikán képes meghajtani a játékot. Az én gépem sem mai csirke már, mégis átlagban azért minden high beállításokra lett belőve, kivétel persze az előző oldalon taglalt AF-et és AO-t. A konzol is nagyon jó persze, sőt, ott még bőven van tartalék, amit minden bizonnyal majd a következő GTA epizódnál sütnek el a fejlesztők, de addig vagy PS4-gyel és Xbox One-nal (vagy régebbi konzolokon). vagy pedig az igen jól sikerült PC-s porttal kell kiaknáznunk a gyönyörű grafikával, és megunhatatlan offline illetve online játékmenettel kecsegtető Rockstar játéksorozat legújabb részét.

Grand Theft Auto V gépigény
Minimum Ajánlott
Processzor Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40 GHz / AMD Phenom 9850 QC @ 2.5 GHz Intel Core i5-3470 @ 3.2 GHz / AMD X8 FX-8350 @ 4 GHz
RAM 4 GB 8 GB
VGA NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
DirectX DirectX 10 DirectX 11
Operációs rendszer Windows Vista/7/8/8.1 - 64-bit Windows Vista/7/8/8.1 - 64-bit
HDD 65 GB 65 GB

Pro:

  • Minden eddigi GTA-nál szebb grafika és jobb mozgások
  • Továbbra is jó sztorimód
  • Beépítve megkapjuk az Online Heist módot
  • Változtatható grafikai szint, hogy gyengébb gépen is fusson
  • Továbbfejlesztett játékelemek

Kontra:

  • Kell azért neki a hardver, ha minden vizuális effektet a maximumra csavarunk
  • Félig-meddig rosszabb irányítani, mint a konzolos verziót

Értékelés: 95

Legendd

A játékot PC-n és Xbox One-on teszteltük.

Azóta történt

Előzmények