Gears of War 4 teszt (Xbox One)

Új generáció régi trükkökkel

A Gears of War 4 nem titkoltan egy új trilógia kezdete. Marcus Fenix fia, JD, és barátai minimum három számozott epizódon keresztül fognak harcolni az új ellenség, a Swarm ellen. Ráadásul ez az első olyan epizód a szériában, ami maga mögött hagyja az előző generációt, és kizárólag Xbox One-ra, illetve az Xbox Play Anywhere programnak köszönhetően Windows 10 PC-re érhető el. Egy ilyen nagyszabású váltás jó alkalom arra, hogy egy immár tíz éves, lassan öregedő széria megújuljon, és új szintre emelkedjen. A Gears of Warral ez nem történt meg, de elég szórakoztató és tartalmas ahhoz, hogy negyedszerre is megérje befektetni rá.

A történet 25 évvel a Sáskák ellen vívott háború után játszódik. A Sera bolygón negyed évszázada béke honol, az ellenség holttesteit rég eltemették. A prológusban egy nagyon jól felépített visszaemlékezés során sajátíthatjuk el a játék – egyébként tökéletesen változatlan – irányítását, majd jön a váltás, és megismerhetjük az új szereplőgárdát. JD Fenix, Marcus fia és két barátja, Kait és Del elég jól ki lettek dolgozva ahhoz, hogy elvigyenek a hátukon egy újabb trilógiát. A három fiatal sokkal lazább, békében felnőtt személyiségek, így a konfliktushoz való hozzáállásuk is más. Ez a kampány során sok vicces beszóláshoz, jó szövegekhez vezet, és alapvetően szórakoztatóvá teszi az egyjátékos módot, még úgy is, hogy a kampány maga ingadozó minőséget produkál.

Gears of War 4 Xbox One

Az első fejezet például kifejezetten furcsa lesz a veterán rajongók számára – napfényben úszó helyszín, színes hátterek, vadonatúj robot ellenfelek. Nem olyasmi, amit egy Gears of Wartól várnánk. A negyedik részben debütáló DeeBee-k, vagyis a robotok egyébként nem rosszak, változatosabbá teszik a sztorit, és létezésüknek is megvan a maga oka. A történet mégis csak akkor válik igazán érdekessé, amikor feltűnik maga Marcus Fenix, a játék körítése és hangulata pedig irányt vált. Egy sötét, kissé horrorisztikus, kiválóan fókuszált kampányt kapunk, a jól megtervezett harcokat pedig időnként teljesen új szakaszok váltják, sajnos csak néhány ponton. A játék legnagyobb része a tíz éve ismert formula alapján működik, változatlan irányítással és játékmenettel.

Akadnak új ötletek, fegyverek és megoldások a Gears of War 4 kampányában, de sajnos nem elég, a játékmenet magja pedig semmit sem változott, nem lépett előre. Ma már azért kiütközik, hogy a szereplők irányítása kissé nehézkes, hogy sprint helyett gyakran fedezéknek vetik magukat (miután ugyanaz a gomb látja el mindkét funkciót). A fedezékeken való gyors átugrálás és az új mozdulatok sem mindig úgy sülnek el, ahogy tervezzük, a képernyőn pedig nagyon kevés a jelzés, így ha eluralkodik a káosz (és a kampányban van néhány ilyen pillanat), akkor nagyon nehéz tájékozódni és tartani az iramot az eseményekkel. Kár, hogy a fejlesztők abszolút nem modernizálták, nem tették áramvonalasabbá a harcrendszert, hanem ragaszkodtak az évtizedes recepthez. És bár a kampány végén kapunk egy igazán epikus, nagyszabású pályaszakaszt, a történet vége egyszerűen el lett vágva – nincs korrekt lezárás, egyszerűen csak… vége.

Gears of War 4 Xbox One

A kampány csak az egyik fele a csomagnak, és szerencsére multiplayer tekintetében semmi okunk panaszkodni. A játék mindent támogat, ami elvárható: játszhatunk helyi vagy online kooperatív kampányt és multit, sőt még LAN támogatás is van, tekintettel a régi időkre. Az egymás elleni Versus mód botok ellen is játszható, van lehetőség privát és nyilvános meccsekre, sokféle játékmód és lejátszási lista várja a lövöldözni vágyókat. Ez a mód egyébként Xbox One-on is 60 fps-ben fut, lehetővé téve az érzékenyebb játékmenetet, igaz, néhány grafikai képhatás árán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények