Borderlands: The Pre-Sequel előzetes

Az elő-folytatás

Az alig negyedórás E3-as demó másodszori végigjátszása után gyakorlatilag egy mondatban össze tudtam volna foglalni a Pre-Sequelt: még több Borderlands! Az elő-folytatás (az első rész után, a második rész előtt járunk, ezért a kitekeredett cím) pontosan ugyanazt a játékmenetet, látványvilágot és humort hozza, mint a két előd, azt csupán néhány kisebb extrával tudja feldobni. A legfontosabb ezek közül persze a négy teljesen új karakter, de a megszokottnál jóval kisebb gravitáció is okozhat kisebb meglepetéseket.

A játék története azt a sztorit meséli el, ahogy Handsome Jack egyszerű – ám jóvágású – fickóból azzá a gonosz és kapzsi figurává válik, ahogy azt a Borderlands 2-ben láthattuk. Míg az eddigi részek a Pandora bolygón játszódtak, addig most annak holdja, az Elpis, illetve az akörül keringő Helios űrállomás ad terepet a végeláthatatlan mészárlásnak.

Borderlands The Pre-Sequel
Az egyik új lézerágyú működés közben [+]

A sorozatban új helyszínek két téren hatnak ki a játékmenetre: a gravitáció lesz sokkal kisebb, mint korábban, illetve légkör híján az oxigén-háztartásunkra is oda kell figyelni. Az utóbbi alap hatása kiszámítható: ha leketyeg az oxigén, karakterünk elkezd sebződni, és végső esetben akár bele is halhat a dologba. Azért nem kell félni, ha a demóból lehet ítélni, ez igen ritka esemény lesz a játékban – elvégre ez egy gyors iramú FPS, és nem valami Dead Space-szerű horror. Szerencsére a Pre-Sequel ausztrál fejlesztői (a Gearbox ezúttal csak produceri feladatkört lát el) némileg továbbvitték a dolgokat, és az oxigént használhatjuk a haverok feltámasztásának meggyorsítására, illetve jetpackezésre is. Ugrás közben az oxigén kieresztésével (azaz az ugrás gomb újbóli lenyomásával) hihetetlenül megnyújthatjuk ugrásunk ívét, akár százmétereseket is pattogva.

Borderlands The Pre-Sequel
Nem mondjuk, hogy Amerika Kapitánytól jött az ihlet – de csak azért, mert ez magától értetődő [+]

Az érezhetően kisebb gravitáció azonban nem csak a levegőben való ilyetén vitorlázást teszi lehetővé, de Super Mario mintájára a fenékkel ellenfélre tottyanás is megjelent, mint bevethető taktikai elem. Ha kellő magasságban vagyunk, a guggolás gombbal gyönyörű seggreesést adhatunk elő, sebezve mindenkit a környéken. A pajzsokhoz hasonlóan egy külön kütyü is lesz, ami e manővert erősíti, különféle elementális sebzést adva mellé, vagy más bónuszokkal (pl. oxigén-regeneráció, pajzs-visszatöltődés) gazdagítva azt. És ha már itt tartunk, a fegyverek terén is bővültünk kettőt: az alaptípusok közt megjelentek a lézerek (természetesen minden gyártó eltérő módon használja e technológiát), az effektek közt pedig a fagyasztás.

Borderlands The Pre-Sequel
Ezek a kőlények két kisebb példányra esnek szét, ha nem robbantjuk őket darabokra [+]

A legnagyobb élményt azonban várhatóan a négy teljesen új karakter hozza majd. A Pre-Sequel karaktereit korábban láthatták már a sorozat kedvelői: Athena az első rész egyik kiegészítőjében jelent meg, Wilhelm és Nisha a második részben kerültek leverésre, Claptrap pedig… nos, Claptrap minden Borderlands igazi sztárja volt, és ez vélhetően most sem lesz másképp. Mivel az eltérő karakterek fejlesztése igen fontos lesz, részletesebben is kitérnék a karakterekre.

Négyen párban

Athena kasztja szerint gladiátor, pedig a General Knoxx DLC-ben még orgyilkosként futott. Rendes, szabadon választott fegyvere mellett fő eszköze az agresszióban és defenzívában egyaránt Kinetic Aspis nevű pajzsa lesz. Ezt aktiválva azonban nem csak védelmet kapunk, de képességpontjaink szétosztásától függően akár extra sebzést, feltámasztást, illetve az egész csapatra ható gyógyítást is. Mikor a pajzs hatása véget ér, azt elhajítjuk, ami természetesen méreteset sebez; sőt, a megfelelő skill birtoklásakor még ellenfélről ellenfélre is pattan, hogy az Amerika Kapitány-párhuzam még erősebb legyen. Egy másik képességfája a Maelstrom nevű tulajdonságra épül: minden sokkoló vagy gyújtogató hatású sebzésünk növeli Maelstrom mércénket, ami egy seregnyi képességünket teheti erősebbé.

Boderlands The Pre-Sequel
Athena [+]

Wilhelm, a végrehajtó a Borderlands 2 egyik korai főellenfele volt, és itt már csaknem teljesen robotikus formában tört az életünkre. A Pre-Sequelben a játékot azonban még teljesen emberi alakban kezdjük, és a kibernetikus testrészeket szimpla képességként vehetjük meg. Lecserélhetjük bal kézfejünket egy kilőhető fémökölért, lábunkat a gyorsabb futásért, vagy akár szerezhetünk így nagy veszélyben aktiválódó, vállra szerelt lézerágyút is. Speciális képessége két automatizált drón megidézése lesz; Wolf támadó szerepet tölt be, Saint pedig gyógyít, pajzsot és oxigént tölt, a legdurvább fokozaton teszi mindezt a teljes csapatra vonatkozólag, egyidejű lőszer-regeneráció mellett is.

Boderlands The Pre-Sequel
Wilhelm [+]

Nisha – akit a Borderlands 2-ben már Jack barátnőjeként ért az általunk osztott halál – ezúttal is a cowgirl-divat sztereotípiát követi csizmájában és kalapjában. Emellett persze hihetetlenül halálos is, főleg pisztolyokkal: egyik képességfájának utolsó darabja például megduplikálja revolverünket, így két azonos mordályt forgatva hihetetlen sebzést oszthatunk ki. Egy másik képességfában Order nevű extra tulajdonságot szerezhet, minden 15 százaléknyi sérülés után, ami persze egy rakat másik képességre hatással lesz, hasonlóan Athena Maelstromjához. Speciális képessége a Showdown, amelyben automata célzást és hihetetlen tűzgyorsaságot kap.

Boderlands The Pre-Sequel
Nisha [+]

Sajnos Claptrap képességfája még nem ismert, de a szarkasztikus robot eddigi kalandjainak ismeretében mindenképpen valami pszichopatikus mértékben vad hentelésre számítunk a részéről.

Boderlands The Pre-Sequel
Claptrap [+]

A Borderlands: The Pre-Sequel még nem az az előrelépés a szériában, amire talán sokan számítottak. Még több Borderlands; új karakterekkel, néhány új trükkel, de tökéletesen ugyanabban a stílusban, mint eddig. Mindenki eldöntheti, hogy ennyi neki elég lesz-e – én mindenesetre adok majd egy esélyt neki, hisz kooperatív-módban az eddigi részek is kínáltak vagy 30-40 órányi vad, sok gondolkodást nem igénylő élményt, és ez minden bizonnyal most is így lesz.

A Borderlands: The Pre-Sequel PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra jelenik meg október 17-én.

Grath

Azóta történt

Előzmények