Aven Colony teszt (PS4)

Élet a Földön kívül

Az alaptörténet ismerős, az emberiség elhagyja a Földet, megtelepszik egy új bolygón, kolóniákat épít, nyersanyagot termel, fejleszt, épít, gazdálkodik, egyszóval civilizációt alakít ki. Ahamm, igen, van is egy ilyen nevű játék, a Civilization Beyond Earth. Na, az baromira rendben volt, főleg, ha ahhoz viszonyítom, amit az Aven Colony nyújt nekünk, ahol hellyel-közzel ugyanez a kiindulópont. Csak két baj van vele, bealszom a PS4 előtt, aztán össze is omlik a szoftver, elkezd szaggatni, majd kilép.


[+]

Az Aven Colony egymásra épülő küldetéseket kínál, pontosan tízet. Ezek elvileg egyre nehezednek, gyakorlatilag inkább csak hosszabbak és picit bonyolultabbak, de nehéznek egyáltalán nem mondanám, s miután a nehézségi szint nem is állítható, ezért ez így is marad. Az első két küldetés inkább csak végigvezet a lehetőségeken, de utána sem maradunk magunkra, mert mindig vannak missziók, amiket nem csak érdemes, hanem muszáj is megcsinálnunk, mert ezeknek a végén kapjuk meg az adott küldetés kivégzéséhez szükséges felkérést. Ezek a missziók általában elég egyszerűek, építsünk fel valamit, kereskedjünk X mennyiségű áruval, növeljük a lakosságszámot egy bizony érték fölé, érjünk el egy meghatározott értéket a lakosság morálja, a légszennyezettség, vagy a kajatermelés kapcsán.


[+]

Fentiekből pedig talán már sejthető, hogy itt farmokat, bányákat, ipart, raktárakat, lakossági épületeket, jóléti szolgáltatásokat és infrastruktúrát fogunk építgetni. Ez elég triviális, a farm és az üvegház kaját biztosít, a bányák nyersanyagot (a vas kulcsfontosságú, ebből lesz a nanite, ami valami spéci építőanyag, amiből minden épületünk készül), kell intézni áramot (a napenergia télen csak 50%-os hatásfokkal megy, de van geotermikus, szél és zorium-erőmű is, ha tudunk zoriumot bányászni), vizet, figyelni kell a légtisztításra. Az építkezést drónok intézik, azoknak is kell depó, aminek a hatótávja véges, tehát ahogyan terjeszkedünk, úgy kell majd letenni újabb drónállomást.


[+]

Lakosaink különböző épületekben húzzák meg magukat, ha építünk bevándorlási központot (immigration center), akkor időről-időre jön egy űrhajó és kapunk 8-10 új fickót, a házakat pedig úgy kell elhelyezzük, hogy a munkahelyükre ne kelljen sokat sétálniuk. És minden korábban felsorolt cucc munkahely, akkor működnek, ha van elég jóska, de közben a lakóépületek mellé szükségünk lesz rendőrdrónokra, parkra, kórházra, bevásárlóközpontra, VR-centerre (ez a modern mozi), bárokra és jövőbeli kocsmákra, ahol boldogságot okozó innivalót vesznek magukhoz a népek. Persze az ehhez szükséges terményeknek kell farm, feldogozni pedig malomban és kémiai erőműben tudjuk ezeket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!