Aven Colony teszt (PS4)

Játékmenet, anyone?

Ez tök jól hangzik leírva, csak a gyakorlatban nem túl élvezetes. Egyrészt tökre nincs ráhatásunk arra, hogy melyik épületben mennyire sokan dolgoznak és milyen hatásfokkal termelnek. Illetve de, ha ráklattyintunk egy létesítményre, akkor négy fokozatban állíthatjuk, hogy hány embert foglalkoztasson, de ugyanakkor nem fogjuk látni, hogy ez melyik más épülettől von el erőforrást. Azt sem látjuk, hogy mennyi vas, búza, liszt, zorium és egyéb cuccunk van, csak ha külön megnézzük az inventory-t, nem ugrál a gép, hogy öcsém, óránként egy oakmeal-nek való izét termelsz ki a malom számára, csinálj valamit, hanem nekünk kell folyamatosan csekkolgatnunk a dolgot. Külön idegesítő, hogy azért viszont pattog a gép, ha a légminőség csökken, de ha gyorsan építesz pár szűrőt a problémás helyekre, akkor marad a pattogás addig, amíg abban el nem kezd dolgozni X ember, ami javítani kezdi a minőséget, de egészen addig látjuk az alertet, amíg el nem ér valamilyen szintet, miközben már nincs mit tenni, mert a berendezések üzemelnek, csak várni kéne.


[+]

Arra sem tudok hatással lenni, hogy hova költözzenek a bevándorlók, mert nem tudok letenni egy erőművet a gőzforrásra addig, amíg a közelben levő építődrónok depója mellett nem kezd el lakni pár arc, hogy a drónokkal fel tudjam húzni az áramot adó létesítményt. Ha nagyon jól akarom csinálni az egészet, akkor állandóan csekkolgatni kell, hogy sok lett már a oatmeal a raktárban (ez egy kaja), a malom most már csinálhatna xenoglow-t (ez valami boldogságfokozó), mert a dispenserben (a modern kocsma) kevés az áru. És ezzel el lehet pepecselni egy csomót, csak elég unalmas. Jó, igazából nagyon unalmas.


[+]

Építhetünk kutatóközpontot, ahol kifejleszthetünk új táplálékokat a különböző termények feldolgozása kapcsán, adhatunk plusz energiát a drónoknak, ilyesmi. Építhetünk expedíciós központot, ahonnan el tud indulni egy űrhajó körülnézni (és begyűjteni a környékről nyersanyagot például), még stadiont is emelhetünk (bizonyos körökben ezt nyilvánvaló örömmel fogadják majd), szóval tényleg van egy csomó épület, mind csinál valamit, de a háttérben zajló gazdasági, morális és szociális összefüggések rejtve maradnak. Mondok egy példát, néha kitör valami mérgező gáz egy távoli gőzforrásból, randa zöld felhő kúszik a kolóniánk felé, a hint annyi, hogy legyen elég kórházad. Odaér a gáz és nem történik semmi, nem tudni, hogy egy, vagy öt kórház kell-e, hogy hányan betegedtek meg, belehalt-e valaki. Néha meteoreső rongálja az épületeinket, de azokat a drónjaink kijavítják maguktól, néha spórák lepik el a házakat, de azokat is leszedik az erre képzett drónok, néha villámlik nagyon, de egy villámhárító építése után ettől sem kell félni, szóval összességében elég nyugodtan zajlanak az események.


[+]

Közben van valami story is a háttérben, ami eszkalálódik, az egyik felderítő eltűnik, megtalálják ájultan, kezében valami kő, amin 88 ezer karakteres szöveg van, amiből kiderül, hogy voltak itt már előttünk mások is, minden küldetés során egy kicsit több információt szerzünk, már-már kíváncsi is lettem volna, hogy mi a vége, ha nem omlott volna magába a szoftver és dob ki a PS4 kezdőképernyőjére az ötödik küldetés végén. Voltak jelei az összezuhanásnak, úgy szaggatott az egész felület, amikor kértem egy légszennyezettségi diagramot, mintha valami oldschool PC-n néztem volna, aztán minden köszönés nélkül elbúcsúzott a szoftver én pedig írhattam a hibariportot a Sony-nak.

Az Aven Colony PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg, július 25-én.

Pro:

  • Ötletes a drónos építkezési modell;
  • hamar megtanulható az irányítás.

Kontra:

  • Dögunalom az egész;
  • nincs ráhatásunk egy csomó folyamatra;
  • erőltetetten viccesek akarnak lenni a párbeszédek.

35

Bog