Ez az a játék, amit senkinek sem kell bemutatni. Főleg arról híresült el, hogy az eredeti Quake 2 (IDTech2) motor óta már sokszor cserélték ki az egész engine-t a program alatt, és a fejlesztése örökkön-örökké tart - immár 12 éve.
Nem ez volt a játékot fejlesztő 3DRealms egyetlen ilyen project-je, a végül 2006-ban megjelent Prey-en 1995 óta folytak a munkálatok, amelynek végül igen szép sikere lett, a srácok hozták ki legtöbbet a Doom3 motorjából.
Visszatérve Duke Nukem-re, már több ingame videót is láthattunk, az elsőt 1998-ban (Ekkor váltottak a srácok Unreal motorra), a másodikat 2001-ben, végül tavaly év végén egy kis pár perces videót arról, hogy Duke hogyan gyúr a harcra, meg pár bevillanást a játékból, immár a jócskán továbbfejlesztett Unreal motorral*.
Ma nagy esemény történt, Jace Hall saját készítésű gamer/film/geek/stb show-jában ugyanis rávette a 3DRealms-es srácokat, George Broussard-ot és társait, hogy hadd próbálja ki a legendás játékot, a kamerák előtt!
Minden rajongó szívéből szólt, amikor megkérdezte a fejlesztőket, hogy
"What the f.ck is taking so long?!"
A kamerát ezúttal az ajtó másik végén kellett sajnos hagynia.... Csak vicc volt!
Egy körülbelül 40 másodperces tömény letaglózó ingame zúzást rögzítettek a srácok, a játék fantasztikusan néz ki, régi ismerős fegyverek köszönnek vissza, kapásból bevillan a jó öreg Duke életérzés...
Jace szerint mindenki le lesz taglózva a játéktól.
Szóval, íme a videó!
Youtube (rosszabb minőség) - A videót szerzői jogok miatt törölték.
Jace Hall Show (teljes, jobb minőség)
Lehet, hogy megvan a Júliusi PC GAMER magazin szupertitkos címlapszorija?
November 1997
*A játék motorjáról: A Duke Nukem Forever-t az eredeti Unreal Engine (1!) motor UE2-es parancsokkal kibővített verziójának a teljes mértékben átírt változata hajtja, ami az évek során tulajdonképpen saját fejlesztésű 3D Realms motorrá avanzsált, az eredeti UE kód csak nyomokban található már meg benne.