22 játék, amivel idén még játszani kell

A 2014-es év első feléről ki lehet jelenteni, hogy egy-két kivételtől eltekintve mentes volt a komolyabb játékmegjelenésektől, elvétve akadt csak pár AAA cím, amit érdemes lehetett kipróbálni. Ez persze betudható az újgenerációs konzolok okozta kisebb zűrzavarnak, azonban szép lassan kezd minden helyreállni, az év második felében ugyanis már jobbnál jobb játékokra számíthatunk, legfőképpen ősszel, akkor ugyanis beindul a könyörtelen játékdömping. DaemonX a legígéretesebb AAA játékokat gyűjtötte egy listába, az indie címekről pedig egy külön írást tervez.

1. The Last of Us: Remastered (július 29.)

A PlayStation exklúzív játékok fejlesztésére szakosodott Naughty Dog csapata az elmúlt évtizedek alatt már számtalanszor bebizonyította, hogy milyen nagyszerű játékokat képesek alkotni. Az ő nevükhöz fűződik többek között a Crash, a Jak and Daxter, az Uncharted széria, valamint jelen esetben a The Last of Us is, amely vitathatatlanul a PS3 egyik, ha nem a legkiemelkedőbb játéka, s nagy eséllyel pályázik az előző generáció legjobb játékának címére is (olyanok mellett ,mint például a Grand Theft Auto V). Akiknek valamilyen oknál fogva kimaradt volna Joel és Ellie fantasztikus és egyben megható kalandja, azok számára itt a lehetőség, hogy a már sokak által ismert történetet átéljék PlayStation 4-en. A remastered szó nem hiába szerepel a játék neve mellett: 1080p-s felbontásnak, 60 FPS-nek örülhetünk, valamint feljavított textúrákat, új effekteket kapunk, s ha ez még mindig nem volna elég, az összes megjelent DLC-vel is megdobnak majd bennünket, mindezt pedig nyomott áron (persze egy PS4 játék árához képest).

2. Diablo III: Ultimate Evil Edition (augusztus 19.)

A méltán ismert és elismert hack 'n' slash játék nyáron végre valahára megérkezik a jelen generációs konzolokra is. Az Ultimate Evil Edition tartalmazni fogja az alapjáték mellett az eddig csak PC-n elérhető Reaper of Souls kiegészítést is, ezen felül pedig a PlayStation 4 tulajok exklúzív tartalmaknak örülhetnek majd. A játék különlegessége, hogy az egyik első olyan érdemi cím lesz az új konzolokra, ami támogatni fogja a 4 fős játékmódot egy gépen. Ha másért nem, ezért biztosan megéri beszerezni egy plusz kontrollert az Xbox vagy a PS mellé, hiszen kevés jobb móka van, mint barátainkkal vállvetve ölni a pokol démonait.

3. Metro: Redux (augusztus 26.)

A Metro sorozat mindig is a szívem csücske volt, pedig az első rész még eléggé kiforratlan volt a megjelenése idején. A Redux névre keresztelt csomag többek között ezen próbál segíteni; nem csak hogy alaposan felújítva megkapjuk az eddig megjelent két Metro játékot (Metro 2033, Metro: Last Light), de a játékmenetbe is belenyúlnak itt-ott, ahol kell. A legtöbb változás persze az első részt érinti, a kissé súlytalan, erőtlen lövöldözési mechanizmust egy az egyben lecserélik a Last Lightban látottakra. Már ez is elég lenne, de itt még nem ér véget az újítások, változtatások sokasága: a Last Lightban látott lopakodási rendszer is teljes mértékben átültetésre kerül az elődbe, sőt, ennek jobb kihasználása végett új útvonalakat is építenek be bizonyos pályaszakaszokra. Végül, de nem utolsósorban a mesterséges intelligencia is drasztikusan fel lesz javítva, hiszen ez nem volt az utóbbi rész erőssége. A PC-sek pedig örülhetnek, 25-50% kedvezménnyel frissíthetik megvásárolt példányaikat a felújított változatokra, természetesen Steamen keresztül.

4. Destiny (szeptember 9.)

A játékról korábban már olvashattátok az első benyomásaimat az alfa-teszt keretében, nemsokára pedig jelentkezek nektek egy újabb irománnyal a közelgő bétáról is. Kétségtelen, hogy a Destiny-ben óriási potenciál lakozik, és eddig minden jel arra utal, hogy ez a játék nagyot fog szólni, mikor megjelenik. Nem hiába, a koncepció és a megvalósítás, valamint a produkciós színvonal magáért beszél. Egy fantasztikus, forradalmi sci-fi MMOFPS, amire a játékosok egész hada vár már. Erre pedig már nem is kell sokat várni, az egyetlen elszomorító tény csak az lehet, hogy sok gamer számára ekkor kezdődik az iskola. Csak aztán ne menjen a játék a tanulás rovására!

5. Forza Horizon 2 (szeptember 30.)

A Forza Horizon 2 folytatja az elődben lefektetett alapokat. Ismét kapunk egy nyitott világot, gyönyörű, egzotikus álomautókat, változatos tájakat, Xbox One-on pedig többek között a dinamikus időjárásnak és a Drivatar technológia nyújtotta előnyöknek örülhetünk. Az Xbox360 változatot más stúdió fejleszti, a két változat teljesen különböző lesz, de már az is csoda, hogy kapunk prev-gen változatot. Ha hozza a sorozat eddigi részeire jellemző színvonalat, akkor nagy baj nem lehet.

6. Alien: Isolation (október 7.)

Az Alien: Coloniel Marines mindenkit hidegzuhanyként ért, hiszen a döbbenetes gameplay videók ellenére egy lelketlen, félkész, végtelenül ocsmány, és minden egyediséget nélkülöző shootert kaptunk. A franchise nevén esett csorbát talán végre helyre tudja állítani a Total War szériáról elhíresült Creative Assembly legújabb játéka, ami A bolygó neve: halál helyett az 1979-es klasszikus filmet (a sorozat első részét) veszi alapul. Ennek köszönhetően sokkal inkább a félelemkeltés lesz a játék központi eleme, valamint az állandó kiszolgáltatottság érzése, nem pedig a töménytelen akció. Az eddigi videók, fejlesztői interjúk alapján eléggé ígéretes, még ha látni egy-egy darabos mozgásanimációt, vagy hibát is, ez betudható annak, hogy még javában fejlesztés alatt áll. Mint Alien-rajongó, reménykedem, hogy ezúttal pozitívan csalódunk.

7. Driveclub (október 7.)

Úgy látszik, hogy a Gran Turismo sorozat kezd egyre inkább a háttérbe szorulni. Bár van egy elkötelezett rajongói bázisa a szériának, tény, hogy az utóbbi időkben már nem tudott olyan sok embert megmozgatni, mint régen. Itt jön képbe a Driveclub, a Test Drive: Unlimited készítőinek új játéka, amely szemet gyönyörködtető grafikája mellett egyedi megoldásaival próbál minket majd levenni a lábunkról. A játék PlayStation 4 exklúzívként érkezik, a PS Plus felhasználóknak pedig egy csonkított, kevesebb funkcióval, pályával, autóval ellátott változat jár majd, ez viszont ingyen.

8. Dragon Age: Inquisition (október 7.)

Ha van valami, amiben abszolút hiányt szenvednek az új konzolok, az egy jó kis open-world RPG. A Dragon Age lesz az első ezen a fronton (ha nem számítjuk a kritikán aluli Bond by Flame-et), s minden esélye meg van rá, hogy egy maradandó élményt nyújtó játék legyen. A gameplay videók roppant meggyőzőek, és sokak megkönnyebbülésére úgy látszik, hogy a fejlesztők tanultak a kevésbé jól sikerült második rész hibáiból. A döntéseink ezúttal még nagyobb szerepet játszanak majd a történetben, mint valaha, minden sokkal nagyobb, jobb, és szebb lesz, ahogy az lenni szokott. Már csak egy új Mass Effect kellene, és teljes lenne a boldogság.

9. Middle-earth: Shadow of Mordor (október 7.)

Ez az a játék, amit bizonyos fenntartásokkal kezelek, mert könnyen lehet, még az eddigi videók alapján is, hogy egy repetitív kaland-akció játékot kapunk, némi parkour elemmel. Ha nem lenne a Gyűrűk Ura név, talán tized annyi ember se kapta volna fel a fejét rá, de ettől függetlenül tényleg érdekesnek tűnik, egy amolyan siker vagy bukta játéknak, már csak ezért is megéri figyelni rá. Ősszel kiderül, hogy melyik lesz.

10. Battlefield: Hardline (október 21.)

A legtöbb játékos valószínűleg a multiplayer miatt vásárolja meg az aktuális Battlefield-et, e téren pedig a Hardline igen ígéretesnek tűnik. Teljesen új megközelítésből harcolhatunk, mint korábban, más környezetben, más járművekkel, teljesen más szituációkban. A rendőr a bűnöző ellen felállás meglepően tetszetős, kétségtelenül új színt visz a kissé megfáradt műfajba. Ez pedig igaz az általam preferált egyjátékos módra is, a Visceralnak ugyanis ez az igazi erőssége, ezt a Dead Space szériával már több ízben bizonyították. Csak azt reméljük, hogy a BF4-gyel ellentétben ezt nem félkészen adják majd ki.

11. Evolve (október 21.)

Jó látni, hogy az új konzolgeneráció új ötleket is hoz magával. Az Evolve egészen rendhagyó a maga módján; 4 vs. 1 felállásban csatározhatunk, ami elsőre talán furcsának is tűnhet. Választhatunk: vagy három bajtársunkkal próbáljuk legyőzni a környezet élőlényeivel táplálkozó s ez által egyre erősebbé váló szörnyet, vagy mi magunk vesszük irányításunk alá a bestiát, s teszünk rendet ellenfeleink között. Erről elsőre a Half Life 2 Hidden nevű modja juthat eszünkbe, az elképzelés hasonló, ott pedig ez kiválóan működött, úgyhogy lehet bízni abban, hogy itt is fog.

12. The Evil Within (október 21.)

Hol vannak már azok a régi horror játékok? Valószínűleg minden öreg motoros fejében megfordul néhanapján ez a gondolat, hiszen az időszakonként jelentkező (és többek szerint méltatlanul alulértékelt) Silent Hillen kívül aligha kapni valamit, ami a régi időkre emlékeztet. Amikor a horror még valóban horror volt, és nem jumpscare-ekkel operáló, magát horrornak csúfoló förmedvény. Amikor még a Resident Evil félelmetes volt, nem egy féktelen akcióorgia, középkategóriás megoldásokkal. Utóbbin persze meglátszik Shinji Mikami hiánya, aki a sorozat első részeit dédelgette. Szerencsére a mester visszatért a játékiparba, mert megelégelte a jelenlegi állapotokat, és fejébe vette, hogy egy ízig-vérig old-school horrorral lepi meg a közönséget. Erre pedig lássuk be, szükség is van, a műfaj egyébként is most éli a reneszánszát, keresve sem találhatnának jobb alkalmat a The Evil Within kiadására.

13. Assassin's Creed: Unity (október 28.)

A széria 2007-es elindulása óta elég kalandos úton ment keresztül. Sokan már a CoD-dal egy lapon emlegetik, hiszen évente megjelenő címmé vált az utóbbi években. Azonban az Assassin's Creedet sokszor jellemezte egyfajta innováció, látható fejlődés az előző részekhez képest, talán ezért lehet az, hogy a rajongók még mindig nem unják a háztetőkről háztetőkre való ugrálást, és évről-évre egyre csak többet akarnak. A Unity alcímet viselő rész már célirányosan az új konzolokra (és természetesen PC-re) készül, ez pedig lehetőséget biztosított a fejlesztők számára, hogy minden eddiginél nagyobb változtatásokat eszközöljenek a játékmenet és grafika terén. Teljesen új parkour-mechanizmust kapunk, élettel teli városokat, minden eddiginél nagyobb és gazdagabb bejárható területet, változatosabb mellékküldetéseket. Nem telhet el év AC nélkül, ez így igaz, de a második rész óta ez mutatja a legnagyobb fejlődést a sorozatban (a második rész pedig a széria legjobbja), így bizony megéri várni rá, pedig a külön kooperatív módról még nem is ejtettünk szót.

14. Sunset Overdrive (október 28.)

Meglepően stílusos és könnyed játék a Sunset Overdrive, amit egy akcióelemekkel telepumpált Tony Hawk's Pro Skaternek is lehetne nevezni. Emellett vegyítve van egy félig meseszerű, félig képregényes látványvilággal, és nyakonöntve a legbetegebb humorral, amit el tudunk képzelni; mindez pedig open-world tálalásban. Az Insomnciac Games-nek ugyan éles váltás lehet ez az előző játékaikhoz képest, mégis úgy tűnik, sikerrel veszik a kihívást, mert a játék bitang szórakoztatónak néz ki. Már csak egy Xbox One kell hozzá, és lehet is vele zúzni.

15. Grand Theft Auto V (október)

Ha itt egy sornyi szöveg sem lenne, akkor is mindenki tudná, hogy mit keres ezen a listán a Grand Theft Auto legújabb része, melyre sok PC játékos úgy vár, mint kisgyermek a karácsonyra. Egy közel tökéletes open-world játék, a prev-ven konzolosnál is jobb kivitelezésben hamarosan elérhetővé válik PC-re és az új konzolokra. Kétségtelen ugyanis, hogy ezt a grandiózus művet az előző generációs konzolok meglehetősen visszafogták, azonban eljött az ideje, hogy a játék megmutathassa valódi szépségét, és teljes pompájában tündökölhessen. A már lassan egy éve ígért heist-ek (rablások) valószínűleg a játék megjelenésével egy időben fognak élesedni, így már csak az online móka miatt is megéri majd beruházni rá.

16. Lords of the Fallen (október 31.)

A Tomasz Gop nevével fémjelzett Dark Souls-klón hamarosan elnyeri végleges formáját, és a boltok polcaira kerül. Az úriember a The Witcher-sorozat vezető producere volt, azonban kilépett, hogy megvalósíthassa saját elképzeléseit egy új stúdió berkein belül. Az eddig felemás játékairól híres City Interactive-ra esett a választás, bízunk benne, hogy Tomasz jelenléte elegendő lesz egy minőségi játék elkészítéséhez. Az eddigi videók mindenesetre bíztatóak, a látvány pedig egészen lehengerlő. Ha nem kapunk mást, csak egy feltupírozott Dark Souls-klónt, már akkor boldogok leszünk.

17. Call of Duty: Advanced Warfare (november 4.)

Újabb év, újabb CoD. A szériára már lassan úgy lehet tekinteni, mint a filmek esetén a Transformers-re, mely évről-évre tökéletesen kielégíti a vásárlók/fogyasztók igénytelenségét (persze a Transformers filmek nem pont évente jönnek, de a párhuzam talán érthető). Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy a CoD rossz (bár a legutóbbi rész azért eléggé hagy kívánnivalót maga után), csak sokszor nagyon hasonló játékokat kapunk minimális változtatásokkal. Persze ennek sokan örülnek, mert szokták mondani, ami jó, azon minek változtatni, de az öröm még nagyobb volna, hogyha látnánk végre valami mást, valami újat, valami érdemi fejlődést is. Az Advanced Warfare-nak talán sikerül az, amit már évek óta várunk, hiszen ez az első CoD, ami három évig készült, így sokkal több idő juthatott az efféle dolgok fejlesztésére is. Ráadásul egy új stúdióval van dolgunk (olyan értelemben, hogy ez az első önálló játékuk), akik talán elődeiknél jobban hajlanak a kreatív megoldások felé. Futurisztikus környezet, lépegetők, exo-skeletonok, mi kell még? Kevin Spacey.

18. The Crew (november 11.)

Bár egyelőre még erősen kérdőjeles, hogy a The Crew valóban megjelenik-e idén, tekintve, hogy alig kaptunk belőle valamiféle promóciós anyagot, főleg az elmúlt időszakban, azért még mindig megvan rá az esély. A játék különlegessége, hogy teljes mértékben a közösségi élményre és autóversenyzésre épül, ráadásul az egész Egyesült Államokat bekocsikázhatjuk benne. Kissé Test Drive: Unlimited szagot érezni, ami persze nem is baj, ha megfelelően nyúlnak az ötlethez.

19. Halo: The Master Chief Collection

A Halo sorozat rajongói számára tökéletes választás lehet a kizárólag Xbox One-ra érkező The Master Chief Collection, amely a sorozat minden számozott részét tartalmazza. Üröm az örömben, hogy a kollekció foghíjas (nincs sem ODST, sem Reach, sem Wars), és a Halo 3 nem esett át semmilyen grafikai tuningon, így egy kicsit félkésznek hat a négy játékot magába foglaló gyűjtemény. Ettől eltekintve nagyszerű vétel lehet, már csak a legendás Halo 2 multiplayere miatt is, hiszen a második rész teljesen mértékben felújításra kerül.

20. Far Cry 4 (november 18.)

A Ubisoftnak ez lesz idén a negyedik nagy dobása (ha az előbb említett The Crew nem csúszik). Ezúttal a Himalája környékére látogathatunk, kapunk egy vélhetően emlékezetes főgonoszt, a recept tehát adott. Érdekes, az egyszer biztos, de Vaast elég nehéz lesz felülmúlni. Az AC-hez hasonlóan itt is örülhetünk a kooperatív funkciónak, de ha ez még nem lenne elég, akár elefánton is lovagolhatunk. Kell ennél többet mondani?

21. LittleBigPlanet 3 (november)

Az ennivaló Sackboy ismét visszatért, hogy újabb kalandokba rángasson minket. Elhozta nekünk eddig nem látott barátait is, Toggle-t, Oddsock-ot és Swoopot, akik mind külön képességekkel rendelkeznek, így a játék sokkalta változatosabbá és összetettebbé válik. A négyfős kooperatív mód ez által sokkal nagyobb élményt ad, hiszen már nem csak saját magunkon fog múlni a siker kulcsa, minden eddiginél jobban kell támaszkodnunk társaink/barátaink segítségére is. Az LPB3 marad ugyanaz a végtelenül aranyos és szerethető játék, mint volt, de elődeihez képest rengeteg területen fejlődik.

22. Project CARS (november)

A közösségi finanszírozásból és közösségi visszajelzések által készített autós játék nemsoká eléri a végleges állapotát. A fejlesztő Slightly Mad Studios gondoskodott arról, hogy leessen az állunk a játék elképesztő részletessége és realizmusa láttán. Ha minden jól megy, egy keményvonalas szimulátort kapunk végeredményül, megannyi versenytípussal, pályával és autóval megspékelve. A játéknak PC-n már jó ideje elérhető a folyamatosan frissülő, ám még nem végleges buildje, azonban a konzolosoknak még várniuk kell, hogy beülhessenek a virtuális volánok mögé.

DaemonX

Azóta történt