12 is Better Than 6 teszt

Gyorsabb a halálnál - vagy mégsem?

A főszereplőt madártávlatból kell ebben a régies, fekete fehér világban a WASD gombokkal és az egérrel helyszínről helyszínre és fedezékről fedezékre mozogni, számos pályán és fejezeten keresztül, nem kevés interaktív karakterrel összefutva út közben. Lesben álló, járőröző, a Mexikói életére törő, vagy éppen lusta, szundító ellenfelek tucatjaival, sőt százaival kell leszámolni, amire alapvetően kétféle mód akad: csendben, késsel vagy íjjal előre haladva, illetve hangosan, fegyverropogással és a robbanó dinamit zajával csapást törni. A legtöbb esetben mindkét út járható, egy-egy éles szituációban viszont mindenképpen a gyorsaságra és az ügyességre kell hagyatkozni. Fontos játékelem az újratöltés, a pisztoly esetében pedig a kibiztosítás minden lövés előtt, hiszen a vadnyugaton nem voltak automata fegyverek és hatalmas tárak.

A sok akció mellett azért párbeszédek is akadnak, a csípős humor tálalásával
A sok akció mellett azért párbeszédek is akadnak, a csípős humor tálalásával [+]

Bár a pályák nem nagy kiterjedésűek, és az ellenfelek egy bizonyos területnél többet nem járnak be, rendívül dinamikus a játékmenet amiatt, hogy a főhős élete is véget ér egy-egy tiszta találat bekapásával, de kevésbé tisztából sem sokat bír ki elhalálozás nélkül. Így akár csendben és toroknyisszantással halad előre az ember, akár nyílt sisakos csatát vesz fel, gyorsan kell cselekedni, hibák nélkül. Egy-egy akció reakcióteszt is, hiszen adott esetben 5-6 lövöldöző gonoszt kell másodpercek alatt leteríteni, éppen ezért elég nehéz is lett a 12 is Better Than 6, több pályán haltam meg többször, mint ahány töltény egy Winchesterbe belefér. Másodpercek múlva viszont ismét az akció közepén találtam magam, így jó kedvvel mentem neki a nehezebb feladatoknak újra meg újra.

A halál a Vadnyugaton mindennapos, a játékban minden perces
A halál a Vadnyugaton mindennapos, a játékban minden perces [+]

Remek érzés, amikor a pontos egérmozgatás és jó ütemben tüzelés a késelés, a fegyverropogás és az elhalálozások hangeffektjeinek kíséretében sikerrel jár, hiszen tényleg csak ennyiről szól a játék: nagy adrenalinlöketek mellett menni és hentelni. Út közben azért akad néhány nem erőszakos játékelem is, így párbeszédek, fegyver- vagy lőszergyűjtés, pénz után kutakodás stb. Különben sem árt a pályákat egy-egy éles szituáció előtt bejárni vagy körbeszemlélni (a Mexikói kb. másfél képernyőnyire lát el).

A közösségi finanszírozás is kivette a részét a játék elkészüléséből
A közösségi finanszírozás is kivette a részét a játék elkészüléséből [+]

A mutatóban ott lévő történet semmi eredetit nem tartogat, csípős humorból viszont akad a párbeszédek során, és a spagetti western világot idézi fel az időnként erősen maestro morriconés, gitáralapú zene. A sztori mód mellett akad egy Aréna is, ahol hullámokban jönnek az emberre a vadnyugat jól ismert ellenfelei – itt aztán nagyon ébernek és gyorsnak kell lenni az előbb-utóbb úgyis halállal végződő túléléshez. Nem több a 12 is Better Than 6 egy tiszta erőszakra építkező, felülnézetes akciójátéknál, de nem is kérnek el érte többet, mint amennyi a minőségi animációkért és hangokért, illetve a kézrajzos grafikáért kijár. Egy-két elakadáson kívül jelentős bugok sincsenek, úgyhogy aki szeret állig felfegyverkezve belovagolni egy véres, poros vadnyugati városkába, ennek a játéknak is nyugodtan adhat egy esélyt. A játék Steamen érhető el.

Pro:

  • Színvonalas, korhű kézrajzos stílus;
  • kellemes zene és ütős hangeffektek;
  • spagettiwesternhez illő mennyiségű vér és fekete humor;
  • gyors és pontos irányítást honoráló, nyers akció;
  • elég komoly nehézségi fok és kihívás.

Kontra:

  • Van, akinek túl nehéz lesz;
  • kevés játékmód;
  • egy-két elakadás pályaelemekben.

70

Bone123