12 is Better Than 6 teszt

Egy idegen besétál a poros kisvárosba...

Bankrablók, rossz útra tért katonák, mexikói banditák, a fehérnépre törő indiánok, rossz erkölcsű kurtizánok és puha kalapos bérgyilkosok uralták a westernregények és -filmek világát nagyjából a hatvanas évekig, amikor is a revizionizmus jegyében rehabilitálták a negatív szerepbe beskatulyázott fenti csoportokat. Így lett kiszolgáltatott az őslakosból, szabadságharcos a milicista mexikóiból vagy kényszerből bűnöző a fegyverspecialistából a korrupt, lealjasodott nyugati civilizáció ellenében.

Ebbe a hangulatba tört be cinizmusával, nyers humorával és gyakori bosszútémájával az olasz-spanyol spagetti western, amely az utóbbi fél évszázad westernmítoszát, tematikáját, stiláris sajátosságait és szabadosságát azóta is meghatározza. Igaz ez a Red Dead Redemptionre és a legtöbb, máig alapvetően ritkaságszámba menő vadnyugati játékra is, mert szó mi szó, kevesen kockáztatják meg elhagyni a gamerek népszerű világait (sci-fi, fantasy, horror, XX-XXI. századi hadászat). Hozzátartozik a magyarázathoz, hogy a western, mint tömegeket vonzó műfaj, a filmvásznon régen kifulladt, és főleg a klasszikusok a menők, így érthető, hogy kevés az emlékezetes cím a játékvilágban is, de azért szerencsére rá lehet bukkanni egy-két gyöngyszemre.

A kézrajzos stílus passzol a korhoz és a 2D-s akcióhoz
A kézrajzos stílus passzol a korhoz és a 2D-s akcióhoz [+]

A hiánypótlás és a spagetti westernek csípős-puskaporos világának felidézése a célja a független Ink Stains Games fejlesztőgárda top-down shooterének, azaz felülnézetes lövöldözős játékának is. A 12 is Better Than 6 főszereplője is egy rehabilitált, egykoron negatív vagy háttérfigura: az elveszett emlékeit kereső Mexikói egy sor gonosz gringó ellen esküszik bosszút valahol a civilizáció és a természet napszítta és véráztatta határvidékén. Az első két GTA és a Hotline Miami emlékeit eleveníti fel ez a párórás, roppant erőszakos akcióorgia, amely sajátos grafikai stílust és passzoló zenei körítést kapott egy jó adag, kevés IQ-t igénylő henteléshez. Ne tagadjuk, néha erre is van igény.

Lőfegyverből egyszerre csak egyet lehet hordozni
Lőfegyverből egyszerre csak egyet lehet hordozni [+]

Az év 1873, a helyszín pedig az amerikai polgárháborút követő, és mexikói polgárháborút megelőző vadnyugat, ahol a törvény annak a kezében van, aki gyorsabban bánik a hatlövetűvel. A kíméletlenül terjeszkedő nyugati civilizáció alapvető tájékozódási forrása az újság, és meglehetősen jól passzol a Kickstarteren elindított, kis költségvetésből dolgozó 12 is Better Than 6 világához a monokróm, nyomdai stílusú, kézrajzos grafikai stílus. És most ne valami retro álcába bújó, igazából béna vagy igénytelen megoldásra gondoljunk: a sziklák, az eső áztatta talaj, az épületek, a sikátorok, a sínek és minden apró tárgy aprólékosan ki lett dolgozva. Ugyanez igaz a karakterekre, a fegyverekre és az öltözékekre, illetve a mozgási, lövési és elhalálozási animációkra, amely nem kevés vérrel jár.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!