-
GAMEPOD.hu
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ksix
tag
CineDOG1-nél van az igazság, CHIPman és club1 téved, vagyis inkább a válaszuk nem érvényes a kérdésedre. Ugyan én a webes felületen szoktam intézni, nem SMS-ben, de gondolom arra is igaz, hogy igazából nem a szolgáltatást mondod le, mert azt már kifizetted, hanem csak a lejáratkor történő automatikus megújítást kapcsolod ki, ezért a lejáratig használható a "lemondott" mobilnet csomag.
-
Ksix
tag
válasz koma106 #11439 üzenetére
Ha nem használod el a Blue Relax M 4 GB-ját, mert elég az 1-2 GB is, akkor a Telenor kártyás 1-2 GB + Deezer zene csomagjai is jók lehetnek 2500-3000 Ft-ért, főleg ha kihasználod vagy "odaadod" valakinek a Deezert. A Tesco hasonló csomagjához képest nem csak a Deezert kapod meg pluszban a 2 GB-hoz 3000 Ft-ért, de LTE-t is, persze csak ha a telefonod is tudja, meg van lefedettség hozzá. Ami viszont tény, hogy tapasztalataim szerint a Telenornak a legrosszabb a mobilnet lefedettsége a 3 szolgáltató közül, de olyan még nem volt, hogy legalább callback hívást ne tudtam volna indítani.
Illetve a Telenornál vannak még ezek a kombinált csomagok is, hogy egy hétre, hálózaton belül X*30 perc + X*30 SMS + X*150 MB adatforgalom X*180 Ft-ért, amik elvileg korlátlanul újrarendelhetőek. Még ugyan nem próbáltam ki, de az X=4 kombinációt eddig minden kártyámhoz felajánlotta, azzal meg ugye kb. 1 hónapra (28 napra) 2880 Ft-ért ad Telenoron belül 480 percet, 480 SMS-t, és 2,4 GB adatforgalmat, ami szerintem nem rossz, főleg sok telenoros ismerőssel. -
Ksix
tag
Azt, hogy a "a bónuszok miatt a havinet akár ingyenes is lehet" hogy értetted? Amennyire én tudom, a feltöltési bónuszokat csak lebeszélni és elüzengetni lehet, ami VOIP mellett nem olyan hasznos dolog, bár mobilnet lefedettség hiányában néha jól jöhet. Vagy rosszul tudom/félreértettem valamit?
-
Ksix
tag
válasz #79335424 #11467 üzenetére
Ez teljesen igaz, csak amíg az a sebesség 3G-n tényleg csak elméleti, addig LTE-n gyakorlati, mert nem a hálózat képessége/terheltsége korlátozza, hanem a szolgáltató. LTE-n nekem mindig 7 Mbps feletti a sebesség lefelé, és 2 Mbps körüli felfelé, gyakorlatilag 3-4x gyorsabb lett, mint előtte 3G-vel volt.
-
Ksix
tag
válasz paolinho #11628 üzenetére
Én fonerázásról lebeszélnélek, elvben jó, gyakorlatban már nem annyira. 6-7 éve fonerázom(tam), az elején még volt értelme, de mióta elterjedtek a mobilinternet csomagok, nem is kérdés, hogy azok sokkal jobban használhatóak.
Kártyavásárlás terén meg pont ellentétesek a 2 évvel ezelőtti spanyol tapasztalataim, mint Somatomé, én csak bementem az első útbaeső mini plázába, ahol csak egy nagyobb pult volt a gsm bolt, tehát nem is komoly szolgáltatós üzlet, mondtam mi kellene és egy perc múlva már meg is volt a Yoigo sim kártyám. Azt, hogy milyen szolgáltató kártyáját érdemes megvenni, azt egyébként itt lehet rengeteg országra kideríteni: Pay as You Go Sim with Data Wiki és Prepaid Wireless Internet Access.
Annak idején egyébként nekem a Carrefour lett volna a legjobb, de azt pont nem lehetett a környéken kapni (mindig érdemes leellenőrizni a kiválasztott szolgáltató weboldalán, hogy hol vannak viszonteladói, a lefedettséggel együtt), de ahogy látom, azóta van már náluk DIGI mobil is, gondolom szokásos alacsony árakkal. Meg persze érdemes az igyényeknek leginkább megfelelőt választani, nekem akkor nem csak voipra kellett. -
-
Ksix
tag
válasz instantwater #12356 üzenetére
USA címre azért nincs áfa, mert ott olyan adó mint áfa nincs.
1. Az adócsalást az követi el aki hamis címet ad meg, őt vehetik elő, a dellmontot nem.
2. Nincs még 2015.
-
Ksix
tag
válasz #79335424 #12360 üzenetére
Kitalálom én azt is. Pont azért, amiért a reptéri adómentesben sem kell kifizetned az áfát, ha EU-n kívülre utazol. Ott a termék, itt meg a szolgáltatás hagyja el az EU területét, nem azon belül lesz "elfogyasztva", így ott nem kell rá fogyasztási adót, áfát fizetni.
-
Ksix
tag
A 600 MB 720 Ft-ért csak elvi lehetőség, mert folyamatosan cserélik az egyedi ajánlatot a MyMenuben, és általában már a következő hétre nagyobb csomagot ajánlanak, nem lehet a legolcsóbbat újra megvenni. Én most pl. csak heti 1,5 GB-ot rendelhetnék 1800-ért. Az egyetlen fix, folyamatosan rendelhető kombinált heti csomag ezekből a 600MB (+120 perc +120 SMS) 720 forintért, mert az szerepel az online felületen.
Azt viszont érdemes tudni ezekhez, hogy az 1 hét az a gyakorlatban 8 nap (gondolom mert nem tudják a megrendelés pontos időpontját rendesen kezelni), pl. egy hétfőn megrendelt csomag csak a következő hét keddjén, reggel 5-6 óra körül jár le. Így a fenti csomaggal 2,4 GB adat 32 napra csak 2880 Ft, ami, ha nem csak voipra kell a net, egy egész jó lehetőség.
-
Ksix
tag
válasz felhasználóx #12607 üzenetére
Ennek nincs köze a bankkártya elszámolási devizaneméhez, főleg, hogy a Mastercard és a Visa felára is egyformán 0,7 USD, csak a Maestro drágább. Egyszerűen csak különböző költségei vannak a Dellmontnak az egyes kártyák elfogadásával, ugyanúgy, mint a többi fizetési móddal is, és ahelyett, hogy ők fizetnék ki ezeket, ahogy egy átlag bolt teszi bevásárlásnál, egyszerűen ráterhelik az ügyfeleikre.
Azt meg, hogy melyik kártyát milyen pénznemben számolják el, egyáltalán nem a "márkája" határozza meg, hanem teljesen bankfüggő dolog. Van olyan bank, ahol pont a Visa az eurós, és a Mastercard a dollár alapú, de olyan is, ahol mindkettő, ha euróban fizetsz, euróban számolják el, ha dollárban, akkor meg abban.
-
Ksix
tag
válasz instantwater #12613 üzenetére
Megnézheted akármelyik bank ÁSZF-ét/hirdetményeit, benne kell lennie, hogy hogyan számolnak el. De itt van néhány ilyen kimásolva:
Erste:
a Visa nemzetközi kártyaszervezet az általa alkalmazott napi árfolyamon HUF-ra váltja az alábbi módon: amennyiben a Tranzakció devizaneme nem EUR, elször EUR-ra, majd ezen EUR összeget HUF-ra,CIB:
Visa és MC
USD összeget a Bank az elszámolás napján érvényes deviza eladási árfolyamán váltja át HUF-ra
EUR összeget a Bank az elszámolás napján érvényes deviza eladási árfolyamán váltja át HUF-ra
Egyéb deviza
Visa: A Bankkártya Tranzakció összeget a Visa kártyatársaság az általa alkalmazott az elszámolás napján érvényes árfolyamán átváltja EUR-ra, amely EUR összeget a Bank az elszámolás napján érvényes deviza eladási árfolyamán váltja át HUF-ra
MC: A Bankkártya Tranzakció összeget a MasterCard kártyatársaság az általa alkalmazott az elszámolás napján érvényes árfolyamán átváltja USD-re, amely USD összeget a Bank az elszámolás napján érvényes deviza eladási árfolyamán vált át HUF-raFHB:
MasterCard típusú bankkártyák esetén:
A lakossági bankszámlához tartozó bankkártyával külföldi pénznemben, vagy külföldön végzett tranzakciókat a MasterCard nemzetközi kártyatársaság a tranzakció devizanemétől függően euróra (EUR) vagy amerikai dollárra (USD) konvertálja.
Visa típusú bankkártyák esetén:
A lakossági bankszámlához tartozó bankkártyával külföldi pénznemben, vagy külföldön végzett tranzakciókat a VISA nemzetközi kártyatársaság euróra (EUR) konvertálja. -
Ksix
tag
Ja, ott nem kell változtatni, és utána mehet simán a magyar bankkártya. Ha nagyon korlátoznának, akkor a paypal fizetés sem menne, mert arról is pontosan lehet tudni hogy magyar, és olyan szolgáltatásoknál ahol ezt komolyan is veszik, ott rögtön visszadobják a paypal-t is emiatt.
-
Ksix
tag
Csak megerősíteni tudom amit setom mond, mert legutóbb már én is voipblazerre töltöttem BC helyett, és nem vonnak kapcsolási díjat sima hívásnál, és a mobilevoip is 0 eurót ír rá.
-
Ksix
tag
válasz #79335424 #15505 üzenetére
De nem az igénybevétel helye az alap. Hiába egy külföldi nyaraláskor veszi meg/beszéli le az ember a teljes feltöltést, a "szolgáltatásokat abban a tagállamban kell adóztatni, ahol a szolgáltatás igénybevevője letelepedett, állandó lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye található".
-
Ksix
tag
válasz instantwater #15486 üzenetére
PayPal fizetésnél is tudják, hogy magyar a PayPal fiókod. Olyan szolgáltatásoknál, ahol szigorú földrajzi szűrés van, és komolyan is veszik, rögtön visszadobják a nem megfelelő PayPal fiókot.
-
Ksix
tag
válasz instantwater #15520 üzenetére
Nem visszautalják, hanem ugyanúgy el sem fogadják, mint ahogy a magyar bankkártyát se, azt mondják, hogy szorri, de ezzel itt nem tudsz fizetni.
Lehet, hogy regisztrálni lehet, de szerintem másik országbeli bankkártyát már nem lehet hozzárendelni, tehát hiába csinálok pl. USA PayPal fiókot, a magyar kártyámat nem fogom tudni hozzáadni. -
Ksix
tag
válasz #93173760 #15745 üzenetére
Rossz hírem van, az így jártál esete forog fenn. A paypalnek joga van rá, hogy a tranzakciók végrehajtását ellenőrzéshez kösse, és te valamiért gyanús lettél az algoritmusuknak. Addig nem nagyon fogsz tudni semmit csinálni, amíg ellenőrzött nem leszel, amihez muszáj egy kártyát rendelni a paypal fiókodhoz.
-
Ksix
tag
válasz Fecogame #17606 üzenetére
Azért ez annyira nem biztos, szerintem, idézet az ÁSZF-ből:
"2.6.7. A Szolgáltató jogosult meghatározni, hogy egy Előfizető évente legfeljebb két Blue mobile csomagot vásárolhat. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy az egy éven belüli második vásárlásra csak a Szolgáltató egyedi elbírálása alapján van mód. Az Előfizető az Előfizetői szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy a Blue mobile készülék csomag továbbértékesítése tilos." -
Ksix
tag
válasz shift+ő #17770 üzenetére
iOS-en (szinte) nincs olyan, hogy egy program a háttérben fut, pont azért, hogy ne tudja lezabálni az akkumulátort. De nem is kell, az ilyen programok úgy működnek, hogy kapnak egy értesítést, VoIP esetén a bejövő hívásról, és az ébreszti fel őket. Ezért kérdés, hogy pl. a Zoiper indításakor, amikor engedélyt kért az értesítésekre, akkor megadtad-e neki, mert anélkül biztos nem fog működni. Emellett némelyik SIP szervernél szükség lehet a Zoiperen belül a Settings/Incoming Calls menüben a Force background bekapcsolására is. Gondolom a többi programnál is hasonló a helyzet, azokat nem annyira ismerem, én a Zoipert használtam ilyenre, még régebben, és nekem működött.
-
Ksix
tag
Nem csak a kedvezmény, de a Klikk szolgáltatás értékesítése is megszűnik akkortól:
Hivatalos közlemény -
Ksix
tag
A "hiba" iPhone-on is adott, mert nem a telefonos kliensen múlik, hanem központi Viberes beállítás kérdése. De egyébként iPhone-on is ki lehet kapcsolni a Viber-In hívásokat, az talán egyszerűbb, mint a mobilnet kikapcsolása.
A gond viszont az, hogy ez alapból be van kapcsolva mindenkinél, aki Vibert telepít. Így ha VoIP hívást indít az ember egy olyan telefonszámra, ami a Vibernél regisztrálva van, és aktív a Viber-In, akkor Androidon is, iOS-en is, a Viber fogja fogadni azt a hívást. És ezért ugyan lehet a Vibert szidni, de inkább a Dellmont a ludas, mert nyilván ő nyert azzal, hogy megállapodott a Viberrel, és mielőtt a drágább mobilszolgáltatókon keresztül küldené ki a hagyományos hívást, megpróbálja "ingyen" Viberen keresztül. Ők adhatnának egy beállítást arra, hogy ha már egyszer fizetem nekik a percdíjat a mobilhívásért, akkor az mindenképpen mobilhívás legyen, ne egy másik VoIP hálózatra menjen ki. Bár valószínű, hogy a percdíjaikat meg így számolták ki, figyelembe véve, hogy adott részük úgyis tiszta VoIP lesz. -
Ksix
tag
Hát, pedig valami hasonlónak kell történnie. Mert Androidon el lehet ugyan állítani az alapértelmezett tárcsázó/hívásfogadó alkalmazást, de iPhone-on teljesen lehetetlen, hogy bármilyen alkalmazás lenyúljon egy bejövő telefonhívást. Ott egyszerűen nincs olyan, hogy egy bejövő GSM hívás bárhogy a Viberben kössön ki. De ott is van Viber-In opció, aminek pont ezért, csak akkor van értelme, ha már a készülék/szolgáltató előtt átkerülhet valahogy Viberre a hívás. És nem hiszem, hogy hazugság lenne, hogy iPhone-on is Viber fogadta a VoIP hívást, bár saját szememmel tényleg nem láttam még ilyet. Meg volt már olyan is itt a fórumban, hogy egy olyan Viber fogadott egy mobilszámra kiment VoIP hívást, ami nem is ahhoz a készülékhez tartozott, ami szintén hasonló dologra utal. Én nem látom akadályát annak, hogy amikor felépül egy VoIP hívás, akkor ne a pl. a Telenornál, hanem a Vibernél végződjön, szerintem pont erről szól a Viber-In. De próbálok majd bizonyítékot is szerezni a dologra.
-
Ksix
tag
válasz Tesztelo.hu #18254 üzenetére
Tényleg jók árban ezek az új Telenoros net csomagok, de egy nagy változás van bennük a régiekhez képest. Ha elfogyott az adatmennyiség, akkor nem lassítás van, hanem semmi (nem már meglévő net csomag mellé rendelve), ami VoIP szempontból elég problémás lehet.
-
Ksix
tag
válasz #79335424 #18266 üzenetére
Hát ott, hogy ha már venni kell plusz adatkeretet, akkor rögtön nem is olyan jó az ára. Vagy ott, hogy már nem alkalmas arra, hogy megkapják a gyerekek/hozzá nem értők, mert eddig nem számított meddig tart ki náluk, mert Viberen/Messengeren/stb. elérhetőek maradtak az elfogyása után is, de még a VoIP is ment, úgy ahogy.
Lassítós netre meg a Deezeres csomagnál már jobbak a bluemobile-os új csomagok, 2490 Ft 3 GB vs. 2990 Ft 2 GB. Igaz, hogy nincs LTE. De szerintem a fenti problémára is jobb megoldást kínálnak a csomagjaik, bár kisebb a választék, mint a Telenornál. Persze aki jól be tudja osztani az adatforgalmát, annak tökéletesek ezek az új Telenoros csomagok, amikben ráadásul a VoIP is engedélyezett, ellentétben a bluemobile-osokkal, ahol pont most kezdik el behozni a tiltást. -
Ksix
tag
válasz heidricha #18688 üzenetére
Pedig a köztes alkalmazás/szerver az egyetlen lehetséges megoldás iOS-en, nem vertek át a fejlesztő ismerőseid. Groundwire biztos így működik, leírják a tudásbázisukban is, és tapasztalataim szerint a Zoiper is. Plusz bizalomra meg azért nincs szükség, mert már amúgy is az ő alkalmazásukba kell beírni az azonosítót, jelszót, már ott ellophatnák, ha az lenne a céljuk.
-
Ksix
tag
válasz #08205312 #27814 üzenetére
Mi a PTK ide vonatkozó része? A kártyás előfizetés egy határozott időre szóló szerződés, ahol a határozott idő mindkét félre nézve kötelező, ilyen szerződést csak nem teljesítés, vagy közös megegyezés esetén lehet idő előtt felmondani. Ha a Telenor nem akar, nem kötelező megegyeznie az idő előtti felbontásról.
-
Ksix
tag
válasz Somatom #27818 üzenetére
Nem, mert a feltöltéssel mindig rögtön egy újabb határozott idejű szerződés jön létre, amit szintén nem lehet a lejártáig felmondani. Ha nincs feltöltés, akkor nincs vége az előzőnek, ha meg fel van töltve, akkor ugyan a régi szerződés azonnal megszűnik, de egyben rögtön ott az új. Így mindenképpen ki kell várni a határozott idő lejártát (ami egyébként a kártya érvényessége), amikor viszont már nincs is mit módosítani, lemondani, mert a határozott idejű szerződés automatikusan meg is szűnik a lejártakor (ezért is veszik/veszett el régen olyankor az egyenleg).
-
Ksix
tag
válasz #08205312 #27820 üzenetére
Ha egy határozott időre szóló szerződés nem tartalmazza, hogy melyek a felmondásának a feltételei, akkor az nem mondható fel egyoldalúan! Különben mi értelme lenne adott időszakra szerződéseket kötni, ha az az időszak nem kötelez, mert azt az egyik fél csak úgy szabadon változtathatná, vagy azt mondhatná, hogy bocsi, közben meggondoltam magam? De idézem a PTK-t:
"6:213. § Megszüntetés egyoldalú jognyilatkozattal
(1) Aki jogszabálynál vagy a szerződésnél fogva felmondásra vagy elállásra jogosult, a másik félhez intézett jognyilatkozattal szüntetheti meg a szerződést. …"
Jogszabály nem vonatkozik erre, a szerződésben pedig nincs benne a felmondás lehetősége.
"(2) Ha a felek az elállás jogát meghatározott pénzösszeg (bánatpénz) fizetése ellenében kikötötték, a túlzott mértékű bánatpénz összegét a bíróság a kötelezett kérelmére mérsékelheti."
Ilyen sincsen benne, elállásra 14 nap van szerződéskötéstől
"(3) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a tartós jogviszonyt létrehozó, határozatlan időre kötött szerződést megfelelő felmondási idő alkalmazásával bármelyik fél felmondhatja. A felmondási jog kizárása semmis."
Nem határozatlan időre kötött a szerződés.
És ennyi volt, a PTK. szerint sincsen többféle lehetőség egy szerződés egyoldalú felbontására, ha nem tudod rávenni a másik felet, és közös megegyezéssel változtatni a szerződésen. Meg pont ugyanez a határozatlan idejű szerződés a gond az ÁSZF hivatkozásoddal is, ugyanis ez van a 101. oldalon:
"12.4.2.1. Előfizető általi rendes felmondás
Az Előfizető a határozatlan idejű Előfizetői Szerződést bármikor, indoklás nélkül azonnali hatállyal felmondhatja."
És ez azért vonatkozik csak a havidíjas előfizetőkre, mert azok határozatlan idejűek. ÁSZF 83. oldal:
"9.1. Az Előfizetői Szerződés időtartama Számlás Előfizetés esetén
Számlás Előfizetés esetén az előfizetői jogviszony határozatlan időre jön létre.
…
9.2. Az Előfizetői Szerződés időtartama Kártyás Előfizetés esetén
Kártyás Előfizetés esetén az előfizetői jogviszony határozott időre jön létre."
Azaz a kártyásokra nem vonatkozik a rendes felmondás lehetősége, mert nem határozatlan idejű előfizetésük van. Abban igazad van, hogy a 100. oldal szerinti felmondási módok vonatkoznak a kártyásokra is, hiszen ők is előfizetők, de ők csak rendkivüli felmondással élhetnek úgy, ha a Telenor okot ad rá.
Szerinted miért hajtottak el olyan határozottan mindenhonnan? Mert igazuk van, ha nem hiszed, írj be a vásárlók könyvébe, vagy menj az NMHH-hoz, esetleg kérdezz meg egy ügyvédet. A Telekomnál meg azért lehetséges ez, mert ott viszont benne van az ÁSZF-ben a határozott idejű szerződés esetén is a felmondás lehetősége.
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz