Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • endre84

    csendes tag

    A lakásunkban 1-2 hetente lecsap a FI relé, ezt szeretném kinyomozni, hogy miért.
    Laikus vagyok, szóval hozzányúlni nem fogok, majd villanyszerelőt is hívok. Előtte szeretném átgondolni a problémát és kicsit informálódni.

    Tények:
    - 2 éve felújításkor lettek teljesen áthúzva a vezetékek egy villanyszerelő által, új kismegszakítók, új FI relé beszerelve. Ezután rögtön kezdődtek a problémák.
    - Villanyszerelő akkor azt mondta, hogy a klímákra lehet érzékeny a FI relé, miattuk csap le néha, nem tud vele mit csinálni.
    - Azóta már kiderült, hogy biztos nem emiatt van. Teszteltem, és olyankor is lecsap a FI relé, amikor mindkét klíma ki van iktatva a saját kismegszakítójukkal.
    - A FI relé lecsapás teljesen random időpontokban történik. Gyakran az éjszaka közepén, amikor alszunk, nem kapcsolgatunk semmit. (Max a hűtőről, vagy a fűtésről tudom elképzelni, hogy magától vált üzemmódot). Talán a téli és esős időszakokban gyakoribb a lecsapás.
    - A kismegszakítók nem csapnak le. VISZONT, amikor vissza akarom kapcsolni a FI relét, csak úgy tudom megtenni, hogy előtte 1-2 kismegszakítót lenyomok, és csak a FI relé felnyomása után kapcsolom vissza a kismegszakítókat. Ha az összes kismegszakítót bekapcsolva hagyom, akkor a FI relé azonnal újra lecsap amikor megkísérlem visszakapcsolni.
    - Még egy érdekesség, hogy a villanyszerelés után pár héttel a hűtő konnektorja lehalt. Ekkor kijött a villanyszerelő, és arra jutott hogy a hűtő kismegszakítója volt hibás. Ennek a cseréje után újra tudtuk használni a hűtőt, és talán a FI relé lecsapások is ritkábbak lettek (azelőtt mondjuk heti 2x csapott le).

    Kép a FI reléről, kismegszakítókról: [link]

    Kérdések:
    1. Miért nem tudom visszanyomni a FI relét anélkül, hogy előtte egy-két kismegszakítót lenyomnék? (Tapasztalatom szerint tökmindegy hogy melyikeket.)