Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    Megnéztem volna a tesztet én is, még egy e-mail-t és egy nevet is beáldoztam volna, de inkább hagytam az egészet a francba...

    Mivel az informatika oktatásba sajnálatosan beleláthattam éveken keresztül, nyugodtan merem mondani, hogy siralmas az állapot. Sok helyen a technikai feltétel sem adott (elméletben, gépterem nélkül tanítani :F ). De ahol meg igen (az eszközparkba ölték a pénzt: interaktív táblák, projektorok, jól felszerelt géptermek, robotika, stb.), a pedagógust felejtették ki a képletből. Odaadunk minden felszerelést és az interaktív tábla/kijelző használata kimerül a vonalak/négyzetrács kivetítésével. Sajnos az infó tanárok nagy része (most főleg általános isk.) sem halad a technikával. Az új informatika könyv (felsős) is egy vicc. Ha valaki szarik bele és aszerint tanít, akkor kb. a nagy semmi, amit lead. Persze elmondhatja, hogy robotikát, blokk programozást és kutyahátsóját is tanít pl. 5. osztályban, de mindenről nagyjából 2-3 alkalommal (dupla óra esetén még nem is lenne olyan rossz). Ez annyira elég, hogy a tanuló tudja, hogy van ilyen és esetleg egyszer meg is piszkálhatta... Kevés olyan tanárral találkoztam eddig, aki hajlandó volt átszabni a tanmenet és nem a könyv szerinti sorrendben és órabontásban haladt. Ami viszont meglepő, hogy akár informatika oktatás, akár bármilyen más tárgy, az interaktív anyagok, a digitális tananyag használatát nem a fiatal, hanem a 40-50 közötti pedagógusok alkalmazzák nagyobb száma - itt viszont kijött, hogy bennük egy további közös volt: ugyanannak a kiadónak könyveit használták a nagy államosítás elött.

    Hülyének néztek, amikor az óvodás fiamnak tanítottam a BeeBot-al, majd amikor már az egérkezelés is ment neki, akkor BlueBot-al a "robotika" alapjait. Emelt informatika osztállyal működő ált. iskolában 3-4. osztályban viszik be a tanulóknak... :Y Óvodás oktató eszköz :W . Általános iskolai tanároknak tartottam előadást a robotika oktatásra használható eszközökről (kiemelten a színes, szagos, mozgó, zenélő moduláris kütyüket). Kettő dolog fogta meg őket. A BeeBot, mert relatíve olcsó,egyszerű és a LEGO, mert az éppen "trendi" és "menő" (illetve rövid fellángolása volt a microBit és társainak is).

    Itt tart az infó oktatás, általános iskolai szinten. :(

    Persze egy óvodást, aki nyitott a kütyükre, egy "robotokkal" teletűzdelt nyílt nappal meg lehet nyerni. Nálunk sem lett volna másképp, ha nem mondom a gyereknek, hogy otthon meg van minden ahhoz, hogy megtanulja ezeket vagy akár még többet.

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák