Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sirandrish

    legenda

    válasz THS #1 üzenetére

    mit is kéne írnia a népnek?
    ötleteket/javaslatokat?

    Honnan mit lopnánk el? :B

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • Sirandrish

    legenda

    válasz THS #3 üzenetére

    végülis egyébként milyen játékot szeretnél? egy olyasmit mint a Heroes?

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • Sirandrish

    legenda

    válasz THS #5 üzenetére

    A mágia és a kard kiegyensúlyozott legyen

    egy karakternél?
    Mert az úgy elég érdekes...legalábbis nem sok játékban láttam még hogy egy azon karakter mesterien bánt volna a közelharci fegyverekkel és a mágiával is...

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • Sirandrish

    legenda

    válasz THS #7 üzenetére

    nah..ez már jobban hangzik...
    Képeket megnéztem..erősen fantasy-nak készülget...ez tetszik:)

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #13 üzenetére

    Úgy látom, elég konkrét elképzelésekkel rendelkezel a programról (így nem tudom miben tududnk segíteni...:D). Lehet hogy érdemes lenne részletesen leírnod hogy milyen progik képzeltél el (illetve azt is, hogy ezzel a komámasszony-hol-az-olló stílussal előrébb viszem-e a projectet vagy senem?).

    De még pár kérdés: hősök lesznek? Karakterosztályok? Csak a hősök fejlődnek vagy a mezei egységek is? Varázstárgyak? Ha lesznek, csak a hősökre aggathatók, vagy a mezei egységeknek is lehetnek varázscuccaik? A csatában az egységek (hősök) fognak tudni varázsolni, vagy - a Mom-hoz hasonlóan - "globálisan" (is) lehet majd varizni?

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #16 üzenetére

    Hmmm... Picit bonyolultan hangzik.

    Pár új kérdés: K+F lesz a játékban? Olyan fejlesztési fára gondolok, mint a Civ-ekben van, vagy "csak" a varázslatokat kell majd kikutatni (mint a MoM-ban, esetleg úgy mint a Disciples-ben)? Terepviszonyok? Csak a térképen való mászkáláskor számítanak majd, vagy a csatában is szánsz nekik szerepet? Nyersanyagok? Hányféle nyersanyag lesz? Bányák (városok) termelik majd (Disciples), vagy épületek (MoM)?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #18 üzenetére

    A csatatér felosztása milyen lesz? Hexa (HoMM), sima négyzetek (MoM), vagy valami más? Egy ötlet a pozícióval való taktikázásra: amikor lépsz egy egységgel, meg tudod határozni, hogy merre nézzen (a la Incubation). Nyilván nagyobb védettséget élvez egy kardos-pajzsos emberke elölről, mint hátulról...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #20 üzenetére

    Csatamódban szerintem is a legjobb a hexagonos felosztás, térkép nézetben a mozgáspontok mennyisége (illetve a térkép felosztásának részletessége) határozza meg hogy mi az ideális. Nem rossz a hexa ott sem.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #25 üzenetére

    A kereskedelem sztem nem biztos hogy hiányzik a játékból: fantasy játékokban nem nagyon szokott lenni. Ha mégis szerepel benne, szerintem mindenképpen a "virtuális" kereskedelmet kellene preferálni: a kereskedelmi utak kiépítése után, adna a program X bevételt (mint a Civ első részében), de konkrét kereskedő egység nem jelenne meg a játékban (ergo nem is lehetne elfogni).

    A termelés, építkezés - az eddigi tapasztalatok alapján - vagy Civ rendszerű, vagy teljesen leegyszerűsített (egy adott épület elkészül X kör alatt, vagy megveheted 1 kör alatt Y aranyért). Persze ki lehet találni egy új alternatívát.

    A #24-es hozzászólásban felvetettek életképes ötleteknek tűnnek, szerintem érdemes komolyan megfontolni őket.
    Még annyi jutott eszembe, hogy a csaták változatosságát (illetve a taktikai repertoárt) lehetne bővíteni esetleg egy olyan - hack&slash-ban többször látott, de stratégiában eddig tudtommal még nem használt - lehetőséggel, hogy az egységeknek alternatív támadási formái lennének, oly módon, hogy többlet mozgáspontért cserében nagyobbat üthetne (esetleg kritikus sebzés eséllyel), vagy lenne a "szimpla" támadás, szimpla sebzéssel.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • dabadab

    titán

    válasz THS #22 üzenetére

    Ha elfogadsz egy tanacsot: csinalj(atok) egy mukodo minimalverziot, aztan azt fejlesszetek tovabb. Nem kell elsore komplett jateknak lennie, eleg, ha pl. csak egy csata van benne, a strategia meg minden egyeb resz nelkul, de legyen valami, ami letezik, ami fut, amit ki lehet probalni.

    DRM is theft

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #29 üzenetére

    Nem csak a közelharci támadásoknál lehetne használni: pl. íjászoknál nyílzápor (több egységen sebez kisebbet), vagy célzott lövés (egy egységre (csapatra, cohorsra etc.) lő, nagyobb sebzéssel).

    Egyébiránt mikorra várható a megjelenés? Kiadótok van már, vagy egyéb terjesztési formát preferáltok?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz THS #37 üzenetére

    Ezt kifejtenéd bővebben? Magyarul álljunk le az ötleteléssel? Egyáltalán van értelme postolni vagy ez olyan, mint amikor megkérdezik az utca emberét egy törvénytervezetről és utána elmosolyodnak rajta?

    Szerintem komolyan vehető ötletei mindenkinek vannak (régi motorosként), de egy dolog használható játékot tervezni, meg egy másik kívánságlistával a kézben álmodozni valami hibrid Master of Civilization General amőbáról.

    Az is egy érzés a részemről, hogy már megvan nálatok a fődesigner (a magyar sid meier) és akkor megint az első bekezdés lép életbe...

    ...na elbizonytalanodtam.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #44 üzenetére

    Defenzív támadásmódon azt érted, hogy kisebb sebzésért cserében, az ellenfél válaszcsapása lesz kisebb?
    Ha a kör végén marad mozgáspontja egy egységnek, azt szerintem a védelme növelésére lenne érdemes felhasználhatóvá tenni ("beássa" magát az egység), illetve talán az íjászoknál lehetne olyan opció, hogy fedező tűz (ha egyáltalán nem támad az íjász az adott körben, akkor az általa védett egység megtámadása esetén, a csata megkezdése előtt meglőné az ellenfél támadó egységét; a két közelharci egység csatája csak ezután következne).
    Az egységek száma tekintetében az is kérdés, hogy a HoMM-szériáhaoz hasonlóan, nem az egységek, hanem az összevont csapatok száma legyen korlátozva (azaz mondjuk max. 7 csapat, de egy csapatot alkothat 1 db swordsman is, meg 1000 swordsman is); vagy a sok más stratégiában megszokott "egy egység egy férőhely" elvet követve. Lehet olyat is csinálni (a la Disciples 2), hogy egy nagyobb darab egység (troll, ogre, sárkány stb.) több helyet foglal mint a normáls egységek.

    Ha meg tudnánk oldani, hogy ne legyen szükségszerű kimaxolt csapatokkal támadni, az egységek számát akár 10 fölé is növelhetnénk csapatonként. Ilyen ok lehet, hogy kisebb csapat kisebb veszteséggel tudjon visszavonulni. Más ötlet?

    A hasonló játékokban általában viszonylag kevés számú (1-2), kimaxolt csapatot szokásos (célszerű) létrehozni, pár - általában felderítésre, esetleg a nyersanyagok összeszedésére, bányák elfoglalására használt - kisebb csapat mellett. Ennek következtében szerintem semmit sem érne az a bónusz, hogy egy kis csapat akár veszteség nélkül elhagyhatja a csatateret. Ha viszont megfordítod a gondolatot, és azt mondod hogy egy kisebb csapat (kamikáze módban) relatíve nagy (nagyobb) veszteséget tud okozni, akkor lenne létjogosultsága a kis csapatok használatának (más kérdés, hogy egy ilyen szabály eléggé fel tudná borítani a játék egyensúlyát, szóval eléggé óvatosan kell vele bánni).

    Visszavonulásnál egyértelműen az a.) pontot tudnám támogatni: a másik verziónál gyakorlatilag lehetetlen lenne agyonverni a kisebb seregeket.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz THS #45 üzenetére

    A HoMM4-ben drasztikusan lecsökkent az íjászok sebzése egy bizonyos távolság felett, mégsem vált taktikai elemmé velük az ellenség felé történő mozgás. Egyrészt ha megindulok az ellenség felé, akkor az ellenség harcosa még kevesebb kör alatt eléri az íjászomat, másrészt - mivel ott véges számú nyílvesszővel rendelkeztek az íjászok - inkább kivárásra volt érdemes játszani: a közelítő harcosok ellen nagyobb sebzést lehetett elérni. A gyakorlatban meg az első 1-2 körben - a gyatra sebzés ellenére is - érdemes volt lőni az íjászokat, aztán meg - max. sebzéssel - a közeledő harcosokat.
    Inkább talán annak lenne értelme, hogy - esetleg picit nagyobb csatatér mellett - alapból egyáltalán ne tudjanak ellőni az íjászok az ellenség alap pozíciójáig. Ez a megoldás - kombinálva a MoM-ban bevezetett, korlátozott hosszúságú csatákkal: mondjuk 50 kör után a támadó automatikusan visszavonulna, kisebb-nagyobb veszteségekkel - alkalmas lehet arrra, hogy a csata elején pozíciókereső jellegű csapatáthelyezéseket kényszerítsünk ki.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz THS #59 üzenetére

    Nekem ez volt a legegyszerűbb. Az oldalba beágyazva indul el.

    Végigjátszottam, pedig szinte csak annyi a játék, hogy olvasod a logot és next turn, next turn... és néha megtámadnak és hullik a pórnép. Hétvégén játszottuk a Civilization Chronicles csomaghoz adott kártyajátékkal és az is jó szórakozás volt. Még térkép sincsen hozzá, egységeket is felhúzol egy pakliból és már lehet támadni. Mégis jó, társaságban főleg.

    Ezért is próbáltam elmondani néhány olyan ötletet innen-onnan, ami nagyon megdobta számomra egy-két játék hangulatát. Amit szívesen látnék viszont akár egy kisebb játékban vezérszálként is.

    A kérdésre válaszolva lehet, hogy nem egy teljes játékot kellene megcélozni, hanem egy 10 dolláros kategóriát, amit bárki kipróbálhatna egy bizonyos szintig. Mondjuk kör limittel. Egyszerűsített szabályokkal, egyszerűsített mindennel, de a hangulat megőrzésével. Az a kártyajáték pl. egy A5-ös lap két oldalán elfér az össze szabályával együtt. Mégis olyan, mintha növekednél, fejlesztenél, építkeznél.

    Ha freeCiv/freeMoM/freeAkármi fejlesztésbe fogtok, akkor azt azonnal a nagyokhoz fogja mindenki mérni és jönnek majd az olyan kritikák, hogy már a civ2 is tudta ezt meg ezt. És tényleg, ha látok egy nagy térképet, meg városokat lehet alapítgatni, meg kaját kell gyűjtögetni, meg varázsolgatni akkor miért nem lehet mindent, amit a MoM már 1995-ben is tudott?

    Szóval a legegyszerűbb játék, ami térképen zajlik, egy Warlords szerű játék lenne, csak jobban átgondolva. Csatát a gép számolná. Arra építkezve szépen fel kellene építeni a körítést, azaz az egységeket, azok kapcsolatát (kő-papír-olló...). Aztán a varázslatokat. Aztán a mikromanagementet rápakolni, ha kell egyáltalán. Ha a csapatmozgás a lényeg és a csaták, akkor felesleges egy Heroes vagy Civil klónt csinálni belőle, a post elején linkelt játékban pl. csak annyit lehetett beállítani, hogy milyen aránya legyen a katonáknak/kereskedőknek/céheknek stb. és ennek megfelelően egy formula számolta a rendelkezésre álló haderőt, aranyat meg építették a várat. Mert ugye itt csak egyetlen vár volt.

    Tudom ez nagyon erős kompromisszum egy MoM után, de szerintem így huszáros vágásokkal le lehetne választani azokat a modulokat, amik nélkül is játszható játékot kapunk már az elején. Nagyon az elején. Akár fix térképpel, fix városokkal, fix termelhető egységekkel, némi makromanagementel. Nem kell hozzá egy teljes civilt megírni mindennel. Aztán kiterjeszteni. Ha mégis várost akarunk rakosgatni, akkor azzal. Ha építkezni akarunk, akkor azzal. Ha nyersanyagokat akarunk, vagy termelni, vagy varázsolni akkor azzal. A csataképernyőt ki ne hagyjam...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz THS #65 üzenetére

    Na akkor hajrá. Bár gondolom a rendszerterv nem publikus, így a topik a továbbiakban irreleváns.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz THS #67 üzenetére

    Okay, én őszintén kíváncsi vagyok rá.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

Új hozzászólás Aktív témák