Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djyuri

    őstag

    válasz mr_ricsi #77 üzenetére

    Hát egy ki bíztatást azért mégis mondanék a kocsiakkus használatra.
    Mivel a srác azt mondta,hogy nem mindennapos az áramszünet,így nem kell mindennap lemerülnie és feltöltődnie az akksinak. Szal egy upp.
    A másik upp: Én már nagyon sokat teszteltem a kocsiakkukat abból a szempontból,hogy a lassú lemerítést hogyan bírják (pl 2A).
    És arra jutottam,hogy jobban,mint a sok 120...300A-ert.
    És mivel egy autórádió volt rákötve,így még nem is monható,hogy stabil volt a használat,tehát ez is egy upp. És ezen belül kb hetente max kétszer kellett töltenem egy 44Ah-ás akksit. De persze ha egész álló nap ment az autórádió.
    És ahogyan számolta neki ezt a fogyasztását még ha 12-16 óráig is nem lesz áram,akkor is elég szerintem egy 120-140 Ah-ás akksi. Azt persze hozzá kell tennem,hogy nem egy szkványos ups-be tenném bele,mert az köztudott,hogy minimum 120w veszteséggel dolgozik üresjárásban. Tehát ez több volna,mint ami a srácnak kell. Viszont egy kissebb és nagyobb frekin működő redszerrel ezt meg lehet oldani.
    Kell egy órajelgenerátor és egy végfokozat rá...erre menne egy nagyfesz féle trafó,ami kb 190V-ra pumpálná fel a bemenő feszt. Ezt agyenirányítani és máris ott a kb 260 volt (tom,hogy 1,41 a szorzó,de a nagyfesznek több a vesztesége)
    Aztán ennek a végére építeni egy olyan kapcsolást asszem triakokkal,amikel szintén szinusz jelet generálnánk,csak éppen most már 230-os kimenő fesszel és persze kb 50Hz-en. Nekem ez a tervem a gépemhez való vízpumpák terén.
    Csak sajna még netaláltam kapcsolást ehhez a vég 230 voltos dologhoz.

    Amúgy nem kéne,hogy az upsféleség bírja a töltőáramot,mert amint visszajön az áram,akkor lelehet kötni és már is mehet rá a kocsiakksi töltő,amit az auchanban is lehet venni,bár ekkora akksihoz ne a 3000 forintosat vegyük. Nekem egy jó kis orosz van. Még az apám kocsiját is beröffentette 20 perc után,pedig 5000 köbcentis motor van benne.
    Amúgy a fedélzeti kopjúternek külön akksijai vannak és azok szinte minden nap a kétharmnadára merülnek le. Tehát minden harmadik napon be kell indítani a kocsit legalább egy órára. És azok is közönséges akksik,csak 6V-osak és kettő van beőlük.

    Szal szerintem nem elvetni való ötlet ez,hanem támogatni való ötlet.
    Ha tudsz esetleg kapcsolást a fent említett dologra,akkor mindketten szívesen fogadnánk segítségedet és aztán együtt koccinthatnánk a működő project felett.

Új hozzászólás Aktív témák