Új hozzászólás Aktív témák
-
justflash
tag
Kellene, pontosan.
Helyette 60% élethalál harcnak fogja fel, 30% alszik, a maradék 10 meg küzd az életben maradásért.
Érdekes, pl az olaszok még lazábban kezelik a szabályokat, megy mindenki amerre lát, de odafigyelnek a másikra még ha dudálnak meg anyáznak is közben.
Anno mikor furgonoztam a cégnél a balesetek 70%-a itthon történt, pedig Lengyelországtól Angliáig mindenhova mentünk, 30+ autóval.mióta a barátnőm terhes lett minden megváltozott...a telefonszámom, a lakcímem, minden...
-
izee
senior tag
Sziasztok. Én ezt nem vágom.
Panaszt tevő ne vegye lelkére...de majdnem veszélyeztetett...egy másik autó(s) épségét.Fordítva csak akadályoztatás történt. Ha jól értem "jobb" belátásra térítette a dudáló (maradt a sávjában). Ez helyes. De legalábbis a 2 közül még mindig utóbbi a "jogosabb". Kidőlt fának gondolom megállna.
1) Hol volt a csapatjáték amikor panaszos befurakodni próbált és ezzel veszélyeztetett volna. 2 jármű festést, azt minimum veszélyeztetett.
2) Bevállalta. Aki bevállalja miért nem veszi tudomásul, hogy igen, ezt IS vállaltam.Közlekedők egyéni szokásait megváltoztatni azt lehet és kívánatos? Utóbbira inkább nemet mondok..
Az pl kívánatos, hogy autópályán takarodás van ki a külső sávba. Ezt egy ilyen topicban meg lehet beszélni egymás között, hogy mégis hogyan és mikor. Meg az is kivanatos hogy fékezéssel segítem az előzést a 4-es úton.Hadd döntsem el én hogy temperamentumomnál fogva ezt az eredeti esetetet legközelebb adott szituban hogyan reagálom le és Xy hadd ne mondja meg nekem, aki az adott kommentet olvastam, az értelmes/elvárt viselkedést.
Az érdekérvényesítő képességet azt vágom, de ki siet jobban? Lehet, hogy mégis a másik...
Nem igaz, hogy az indexhasználat a lovagiasság netovábbja...Identicalness is the tendency to propagate to collaborate and to interact only with people who are very very very very very much like you. Epitome of this is the selfie. https://www.youtube.com/watch?v=dmXcjvL9VSc&t=39m45s
-
Elementgamer
csendes tag
Sziasztok!
Valakinek van eladó Lightning EarPods-a vagy Lightning to Jack átalakítoja...[ Szerkesztve ]
-
Poiro7
aktív tag
Hagy döntse el a másik hogy beenged-e eléd vagy sem. Ráhúzod a kormányt és evvel akkarod kierőszakolni, hogy beengedjen?! Ezek után még azt is eltudom képzelni, hogy "álló" kocsisort előztél pl.:Szárazrét körforgalom Veszprém felöl, ahol a normálisabbja a belső sávba húzódik egy két pofátlan viszont mindenkit beelőz
-
csibor
őstag
Sziasztok! Fehérváron lehet kapni valahol négyszög 8mm olajleeresztő kulcsot?
-
justflash
tag
válasz csibor #31159 üzenetére
Agroker (vagy mi) a plaza mögött az ANTSZ mellett. De sima imbusz vagy egy crova kar is jó hozzá. Az egyik közepes méretű crova pont passzol bele.
(#31158) MunezXBK: Akkor már csak egy ázsiai meg egy latin kell, hogy teljes legyen a lista.
mióta a barátnőm terhes lett minden megváltozott...a telefonszámom, a lakcímem, minden...
-
sedo
tag
válasz Poiro7 #31157 üzenetére
Jézusom... Ennél már csak két jobb van ebben a szituációban: lökhárító a lökhárítón nyomja, hogy véletlenül se férjen ám be senki, valamint aki önkéntes rendőrként beáll a két sáv közé, hogy ne lehessen elmenni mellette...
Nem vitatkozni akarok, mert az nem vezet semmire, csak végig kéne gondolni. Az ilyen forgalmi szituációk nagy része megoldhatatlan lenne a cipzár elv alkalmazása nélkül, például az 1km-es sor állna vissza a kereszteződésen keresztül, ahelyett, hogy a 2db 500m-es simán elférne, és menne 1-1 innen-onnan ahol elfogy a sáv (tudom, ott PONT nincs kereszteződés, de ugye nem ez a lényeg). Rengeteg ilyen hely van, rengeteg helyen működik is, például BP-n is, ahol nem is lehetne másként. És szerencsére már lassan tényleg mindenki megtanulta használni. Sajnos én is észrevettem, hogy ez fehérváron nem megy, sem az általad említett helyen, sem az auchan körforgalomnál, de ez elég szomorú
Érdemes amúgy gondolkodni rajta tényleg, meg van csomó videó is neten forgalomszervezésről, ahol szimulálják a különböző megoldásokat adott szituációkra. Megdöbbentő, hogy mekkora különbségek adódnak az ilyen hibás berögződésekből. A közlekedők jelentős részének jobb lenne, ha mindenki tudná alkalmazni, de senkinek sem lenne rosszabb. Vannak erre vonatkozó vezetéstechnikai tréningek is, azt is érdemes lehet kipróbálni. Ne féljünk belátni, hogy valamit eddig rosszul csináltunk, és elfogadni a jó/jobb megoldást, nem szégyen, sőt, az ellenkezője az.
Itt egy példavideó, de érdemes keresgetni továbbiakat is, sokat lehet tanulni
[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
addikt
válasz Poiro7 #31157 üzenetére
Hat pedig a cippzar elv nagyon tuti, csak kene tudni hasznalni. De ez a "beallok a kulsobe, aztan ott toyorgok mar 12 perce, de ez a bunko meg megeloz, en tuti nem engedek be aztan senkit" mentalitas szuk latokoru. A cippzar hasznalatahoz is kell kicsit egy dinamikusabb felfogas, belatas, hogy tenyleg lehet nagyon ugyesen hasznalni. Pesten eleg faszan tud mukodni, ott mar megszoktak, sokan jol hasznaljak. Lehetne egy informativ tabla errol a kritikus szakaszon, mint mondjuk a tarts jobbra tabla az M7-esen.
Szerintem ez olyan lesz mint a korforgalom. Majd megtanuljak hogyan kell hasznalni, es megszokjak. Most mar ez eleg jol tud menni, meg itt Fehervaron is. Mondjuk egy ketsavos korforgalmat meg nem tudok baleset nelkul elkepzelni. De egysavoson van sok lehetoseg gyakorolni Fehervaron.
-
sedo
tag
válasz fant0mi #31166 üzenetére
Egyébként tényleg kint van több helyen BP-n is a "segítse a besorolást" tábla ahol elfogy az egyik sáv. A kötelező jobbra tartásban viszont én most megint visszaesést látok sajnos. Egy időben picit jobbnak tűnt legalább az M7 fehérvár-BP-fehérvár vonalon, de most megint semmi. Rájöttek, hogy csak tábla van, továbbra sem büntetnek miatta, sajnos.
Viszont a körforgalomban igazad van, talán sokan már nem is emlékeznek rá, hogy mennyire nem tudta használni senki, mielőtt a körforgalmak városa lett fehérvár
-
eami
addikt
azzal nyilván én sem értek egyet hogy veszélyeztessük a másikat, pusztán arra céloztam, hogy ha a belső sávban is figyel a másik akkor az index láttán akár el is vehetné a gázról a lábát. jó eséllyel még fékeznie sem kell. pl ha megyek az újcsóri körforgó felől a tescó felé, akkor általában a 60-as tábla előtt már bemegyek a belső sávba, mert az a tapasztalatom, hogy ha az első lámpánál pirost kapunk akkor utána alig van olyan aki hajlandó beengedni, hogy balra tudjak fordulni.
-
Én azt hallottam ki, hogy nem lett volna veszélyeztetés (rettenetes) ha hajlandóak beengedni. Lehet, hogy már ötödikre próbálkozott.
Amúgy meg ott van a relatív gyorshajtás nevű gumiszabály is, aminek értelmében ugye bármilyen akadály előtt meg kell tudni állni (akkor is, ha nem látod, meg stb. ) szóval ha valaki bevág, arra is lehet alkalmazni... :S
Eléggé vihar egy pohár vízben ízű a dolog, de az a kérdés jogos, hogy mé' nem lehet ebengedni egymást?Mondjuk azon szoktam röhögni, hogy dugó a Berényin, a sávelfogyásnál befurakodnak, és akkor 1 autónyival előrébb araszolgat 10-15 percig, de végülis kit zavar?
Mutogatni való hater díszpinty
-
honda23
aktív tag
Vízszerelőt tud vki? Elektromos ariston bojlert kellene bekötni.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
Poiro7
aktív tag
válasz fant0mi #31166 üzenetére
Miért gond ha a cipzár hamarabb zár. Miért lenne gyorsabb az áthaladás ha pont a kereszteződés előtt történne a zárás
Jobbra tartás: szóval normális autósként ha nincs akadály, lassú jármű a külső sávot használom. Meglátva a tömeget előttem(tudván, hogy körforgalom következik) soroljak be a belsősávba, hogy aztán újra kihúzodhassak a külsőbe? Holott tudom hogy ők is az áthaladásra várnak. Na ez a bunkóság. -
sedo
tag
válasz Poiro7 #31171 üzenetére
Hidd el, ha egyszer majd a büszkeséged engedi átgondolni és újraértelmezni ezt a szituációt akkor megérted. Sőt, szerintem már most is érted, csak nehéz ezt beismerni
Egyébként nyugodtan lehetne kétszer egy sáv BP-Fehérvár, vagy mondjuk Veszprém-Fehérvár között is. A végén úgy is egy sávba kell sorolnod...
(Arra most nem is térnék ki, hogy miért gondoljuk, hogy mindenki tudja, mondjuk egy km hosszan beálló külső sáv esetén, hogy a végén körforgalom lesz... Vagy mondjuk egy kereszteződés esetén valaki majd azért nem halad át a belső sávban, mert a külsőben áll a sor.)
-
-
lorcsi
veterán
ismeri valaki az M7-en lévő albapark éttermet?
van ettől jobb a környéken ? -
#49155328
törölt tag
válasz lorcsi #31175 üzenetére
Autópálya mellett vagy bent a városban.
Mivel szerintem ez egy eléggé drága étterem ami köszönő viszonyban sincs a minőséggel.
Továbbmész egy kijáróval és befelé a városban a Szárcsa étterem.
Az sem olcsó de jó!Illetve ugyan ott jössz le és ott a KFC.
Mik az igények?
[ Szerkesztve ]
-
#49155328
törölt tag
Nehéz megérteni és felfogni tudom:
http://www.autosforum.hu/kozlekedes/kozlekedesi-informaciok/2447-cipzar-elv-forgalomtechnikai-megoldas-az-m0-asnal.htmlhttp://www.autobild.de/artikel/ratgeber-verkehrsrecht-942690.html
Hátha sikerül.
-
lorcsi
veterán
válasz #49155328 #31176 üzenetére
semmi extra
csak ah arra járok valami hagyományos-hazai szerű íz
leves+második
ezt már láttam , pár hete próbáltam is az ebéd menüt, elviselhető volt
de ha picit bentebb is van értékelhető hely, kipróbálom azt iskfc-től valami finomabbat szeretem
nem vagyok oda a gyorséttermi láncokért[ Szerkesztve ]
-
sch_a
addikt
-
Poiro7
aktív tag
És ha csak 5-6 autó van előtte és ezt teszi, hogy megelőzőn 2-3-at az tahóság a köbön.
De visszatérve az esetünkre, ha a srác beelőzőtt akkor simán besorol nincs próbléma. Ha mellette vagy csak egy kicsit van előtte milyen jogon várja el, hogy a sávjában haladó fékezzen le, hogy őt beengedje??? Főleg olyan pofátlan módon, hogy ráhúzza a kormányt. Aztán még idejön hőzöngeni. Ez a típikus anyuka kedvence elkényeztetett, önző f.....
-
justflash
tag
válasz Poiro7 #31183 üzenetére
Konklúzió: ebben a kategóriában szar a gyári navi.
BTW szerintem nem kategória és márkafüggő, csak jobban megjegyzed ha egy BMW-s tahó, mint ha egy Fordos, mert ugye a sztereotípiákat igazolja, meg egyébként is a qrva anyját hogy ilyen autója van.
mióta a barátnőm terhes lett minden megváltozott...a telefonszámom, a lakcímem, minden...
-
Gaaabeeesz
aktív tag
Üdv.
Valakinek esetleg elfekvőben SSD-je vállalható áron?
Ne a leggagyibb minőség legyen. 120-256gb.
Pl.: Fury, intel 535,samu evo/proAz se baj, ha garis.
Ugyanitt: [LG G Flex 2] esetleg valakit érdekelne?
Koszi
Üdv, Gabesz
-
sedo
tag
válasz Poiro7 #31181 üzenetére
Ebben persze már lehet igazság, igen. Abban szerintem egyetérthetünk, hogy alapvetően jó dolog a cipzár elv, nagy forgalomban mindenképpen érdemes alkalmazni, akár tetszik akár nem, VISZONT tény, hogy adott esetben vannak akik bunkón visszaélnek vele.
Visszatérve még a korábbi kérdésekre, a cipzár elv nem csak a gyorsaságról szól, hanem a biztonságról és a praktikumról is. Elindulások-megállások száma, erre adott emberi reakcióidő, ezek összeadódása, stb. Persze itt is az a gond, hogy aki egy egyszerű sávváltást problémának él meg - akár az aki sávot vált, akár az aki elé bejönnek - addig ezt nehéz megérteni és alkalmazni. Merugye' 10 percig araszolni egy sávban mennyivel egyszerűbb/biztonságosabb, mint kétszer sávot váltani. Lásd még autópályás jobbra tartás...
Egyébként szerintem mindenki próbálja túltenni magát a szerinte bunkó módon vezetőkön is, én például sokkal nyugodtabb vagyok, ha magamtól engedem el, mint ha adott esetben veszélyesen csakazértis bepréseli magát elém, vagy ha mögém jön és tol
-
szebe
őstag
Akkor nézzük másik szemszögből:
Megelőzi a nagy sort balról, mondjuk rá hogy tahó, oké. ÉS? Téged ez miért zavar? Beengedsz egy autót, na bumm, a két perc araszoláshoz hozzájön még 10 másodperc. Ha te nem engeded be, majd a mögötted jövő megteszi. Jól kibasztál vele.
Nem megállni, és vörös szőnyeget kell teríteni elé. Amikor elindul a sor, kicsit lazább helyet hagysz az előtted haladótól, és kész.
Én is előremegyek (Fabiaval) mindig, mert tudom hogy beengednek. Aki meg ökölbe szorult seggel védi a pozícióját, azon meg mosolygok egyet és max besorolok mögé
A kamionos, aki beáll középre, és blokkolja mindkét sávot, semmivel sem jobb pl.Ugyanolyan önkéntes rendőrködésnek érzem, mint amikor a (szabálytalan) gyorshajtó autóst nem engedik el a pályán, "mer' villog meg belejön a seggembe a paraszt". Aztán csodálkozik ha eldurran az agya, és belöki az árokba. Elengeded, hadd menjen. Nem kell a fölösleges idegeskedés.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
siti
senior tag
válasz Poiro7 #31157 üzenetére
Nem, nem húztam rá a kormányt, hülye lennék robogóval leszorítani bárkit is. nem sírni jöttem f.. vagyok, csak talán jobb lenne a közlekedés, ha az emberek végre rájönnének, hogy a legtöbb városi kocc balesethez két ember kell, egy, aki hibázik, meg egy, aki a gázt és dudát nyomja fék helyett ilyenkor, mert neki van elsőbbsége.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
#49155328
törölt tag
Meg kell dicsérjem a postát. Tegnap rendeltem egy monitort a MM-ból és ma meg is hozták!
Eddig kellett nekik 2-3 nap. Mi ez a gyorsaság ?Amúgy meg, igyatok meg nézzétek a meccset ne vezessetek már annyit!
-
hzsolee
őstag
Az újcsórinál láttam egyszer, hogy szakadó esőben egy kamionos beállt a belsőbe muglinak. Aztán egy csóka a záróvonalon átvágva beelőzte. A hülyéje kiugrott a kamionból ês futott utána a papucsait utánna dobálva az esőben. Majd besz@rtunk a röhögéstől. Persze ilyenkor pont nem ment a kamerám...
Amúgy én is előremegyek. Nem BMW, suzuki. Lesz@rom, mert engem is mindenki lesz@r, mert suzuki...[ Szerkesztve ]
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
ocsi19
senior tag
Hali
120gb környéki SSD-t vennék.
Ha valakinek van eladó, kérem privátban írjon.Köszi!
üdv.: Péter
-
mdk01
addikt
válasz Poiro7 #31157 üzenetére
Szárazrét körforgalom Veszprém felöl, ahol a normálisabbja a belső sávba húzódik egy két pofátlan viszont mindenkit beelőz
Ezzel nem értek egyet, és mondom ezt úgy, hogy én is be szoktam állni a szélső sávban. A szitu az, hogy velünk van a baj, azokkal akik a külső sávba állnak.
Senki nem mondta, hogy be kell a külső sávba állni, és semmi nem tiltja, hogy előre lehessen haladni a belső sávba. Ez egy hülyén berögzült ön sanyargatás.
Normál esetben ez úgy működne, hogy feltelik mindkét sáv egyenlő hosszúságúra, majd a cipzár elv szerint szépen összefolyna a legelején.
Azon kellene változtatni, hogy nem kell a külső sávba állni, aki pedig oda sorolt be a kocsi sor végén, az pedig igenis engedjen be egy(csak egyet!) autót és szépen halad mindkét sor egyenlően, és senkinek nem fog fájni az az egy(!) autó.
Szóval nem azzal van a baj aki előre megy a belső sávba, hanem azzal aki nem, meg a cipzár elv nem gyakorlásával. -
Gaaabeeesz
aktív tag
Ezt a temat lehetne itt a vegtelensegig nyomni, de felesleges.
A sok barom ugysem érti, akinek megkellene fogadnia..
Fél percet nem birnak elore gondolkodni az emberek, tisztelet a kivetelnek.Gondolok itt arra is pl., hogy araszol a szembe forgalom, indexelek balra, es az istenért be nem engedne egy parasz sem. Holott ő sose lesz vele elorebb, ha esetleg beenged. Ezen szituknak 90%-ban a kamionosok/teherautosok/hivatasos soforok tesznek csak eleget.
Üdv, Gabesz
-
mdk01
addikt
válasz Poiro7 #31171 üzenetére
Azért kell a legelején alkalmazni a cipzár elvet, mert más esetben mi alapján van eldöntve, hogy hányadik autó elé sorolsz be? Vajon ki fog beengedni? És pont ez szüli azt a gondolkodás módot,hogy na én biztos nem engedem be. Fel kell tölteni mindkét sávot, az elején meg szépen mindenki soroljon be, és akkor nincs vita, meg köpködés.
-
őstag
"Szóval nem azzal van a baj aki előre megy a belső sávba, hanem azzal aki nem, meg a cipzár elv nem gyakorlásával."
Aha.. már csak annyi a kérdés, hogy ezt a remek elvet honnan kellene ismernie az átlag sofőrnek.. És még mindig csak annyi a különbség, hogy az emberi előzékenységre kell a végén apellálni (beengedi vagy sem), és ennek következtében fele olyan hosszú a sor.
Én értem, amit mondasz, de ehhez az kellene, hogy 30 éve tanítsák kresz-en, hogy ezt így KELL csinálni. Mert most a jobbratarts, meg a "jajj vége lesz a sávnak, akkor ugye sávotkellváltani" reflex működik. Megjegyzem, ha a rohadt cipzár elv lenne az itthoni közlekedési morál legnagyobb problémája, mindketten rettentő boldogok lennénk. De majd az önvezető autók ezt a problémát is fogják tudni kezelni"... and I hope you have a great day!"
-
Poiro7
aktív tag
Az a probléma, hogy csak itt Fehérváron találkozni ezzel a jelenséggel. Másutt tökéletesen működik a két-három sávos körforgalom
És minden más esetben a cipzár elv (ezért vannak kilométeres sorok a belesetek előtt ahol egy sáv jól járható)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...