Új hozzászólás Aktív témák
-
ShadowX
őstag
válasz quailstorm #88349 üzenetére
300/75 a garantált. Ha ez alatt van valaki jelentse be. Bejelentésnél több mérést csináltam, több böngészőből, a DIGI által elfogadott oldalakon és bediktáltam az összes böngésző eredményét.
ONT csere után már jó vagyok. Az 1000/300 stabilan most sincs meg, de nekem is lorcsi féle eredmények jöttek csere előtt. Természetesen egy használt ZTE-t kaptam, amiben már a kábel is lötyögött. Most egy vacsiúj ZTE van. -
azbest
félisten
válasz lorcsi #88352 üzenetére
amikor speedtesttel nézegeetitek, legalább nézzétek meg több, nagy szerverrel is, mert lehet nem is nálatok a lassú, hanem a kiválasztott szerver nem bír többet.
Például telekom hálóról a telekom szervere van hogy felét jelzi csak... de az antenna hungária szerverével mérve rögtön kimaxolja az előfizetett sebességemet.
Egyébként a belvárosban digi/invitel leállás volt délután, 1-2 napot mondtak a kijavításra. Gogol utca, Somogyi utca részen kollégák mesélték.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz quailstorm #88349 üzenetére
Ne keverd a csomagban foglalt max sebességet a garantált minimummal. A szolgáltatónak lehetősége és nem kötelezettsége van a maxot adni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
martonx
veterán
válasz azbest #88354 üzenetére
Jé, az Antenna Hungáriával tényleg picivel többet értem el (letöltésben, feltöltésben meg picivel kevesebbet). Pedig a speedtest nem azt dobta fel optimális szervernek. Ráadásul alapból kicsit furcsállom, amikor Szegedről Budapesti szerverrel mérem a sebességet.
Én kérek elnézést!
-
azbest
félisten
válasz martonx #88356 üzenetére
az, hogy fizikailag közelebb van nem jelenti azt, hogy a gerinchálózat is úgy van kialakítva, hogy rögtön lekanyarodik a szomszéd településre A speedtest lehet lokáció alapján találgat csak. A te esetedben ez a különbség kb belefér a szórásba. Még a pécé teljesítménye vagy a böngésző is nagyban tudja befolyásolni a mérést. Meg ha más is használja, akkor persze kevesebb.
De nem tudom, hogy melyik képes kihajtani biztosan a gigabitet mostanság. Van diginek is több szervere fenn a listán - hátha saját hálózaton belül nincs más szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
válasz azbest #88357 üzenetére
Hm, a Digi budapesti szerverével lett eddig a legjobb eredményem:
A gépem nem rossz, bár az alaplap, és a benne lévő Ethernet szerintem elég minimalista, lehet, hogy nem is Gigabites? Ryzen 5 3600 és valami legolcsóbb Ascrock mini-itx B450 chipsetes alaplap. A TP-Link Archer C9 nem hiszem, hogy szűk keresztmetszet lenne.
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Szeretnék venni egy nagy motort (na jó annyira nem nagy, csak 500-750 köbcentis). Viszont tizenéve nem motoroztam (nősülés előtt adtam el, a 350-es Suzukim, gondolván, hogy csak egy gyors átmeneti állapot lesz). Hogy lehetne visszatanulni motorozni? Mármint elsőre valami 250-es motort vezetnék pár km erejéig, hogy ne érjen akkora meglepetésként egy majdani nagymotor.
Én kérek elnézést!
-
őstag
válasz martonx #88361 üzenetére
Nem lehet azt elfelejteni olyan mint a bicajozás.A rutinpályán úgy se tudnak felkészíteni a "hülyékre" akik beláthatatlan kanyarokba előznek,leszorítasnak stb-stb.
Van 1-2 ismerős akik pl. kibérlik a hungaroringet és ott kimotorzzák magukat és utána motorok vissza a futóra és jönnek haza...[ Szerkesztve ]
Üdv:Attila
-
Gergello
addikt
Betört kijelzőjű telefon javítására/adatmentésére melyik szervizt ajánljátok ? Galaxy A8.
Itthoni módszerekkel nem tudom menteni, mert USB debug nincs bekapcsolva.
Valamennyire érzékel az érintő, de PC csatlakozásnál a telefonon is engedélyezni kell a kapcsolódást, na azt az "Engedélyez" gombot nem tudom eltalálni.... -
fecus
őstag
válasz lorcsi #88360 üzenetére
Ezt nem lehet iperf-el mérni a router és egy külső szerver között? Ott nem játszik más eszköz csak a router meg a modem.
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
Gergello
addikt
válasz quailstorm #88371 üzenetére
Ez jó lehet. Csak azt nem tusom, hogy csak egyetlen egyszer kell-e engedélyezni, mert pc-hez is kábellel csatlakozok. Ha minden csatlakozásnál kell, akkor egyszerre nem tudok pcre és egérhez is csatlakozni.
-
castiels
addikt
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz martonx #88361 üzenetére
Vegyél egy sor4 600-ast, 80-100 lóerő. az elég lesz, nem kell mindjárt gyorsan menni, lehet azzal lassan is, de ha szivatni akar valami autos előzés közben ( rágyorsit direkt, életszerütlen, mert nincs esélye, de mégis van ilyen hidd el, épp ma is találkoztam egyel délelőtt) odahuzol kicsit és hipp hopp 170-nél vagy , az erőlködő meg lemarad
Aztán visszalassul az ember, nem kell ennyivel járni, én se szoktam[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
Köszi a tippeket mindenkinek! Közben jobban beleástam magam, az 500-as sor kettes motorok jók, de nagyon gyorsan ki lehet nőni őket, illetve sokat mennék utassal, arra is jobb egy nagyobb motor.
Kawasaki Versys 650 illetve Honda CB 650 F tűnnek jelenleg a befutóknak. Ezekhez viszont elsőre vennék 1-2 visszarázódó órát valamelyik autósiskolánál.Én kérek elnézést!
-
skopy
tag
Sziasztok.
Kisállat szállító ketrecet keresnék, akár eladásra, akár kölcsönbe, a jövő hétre kellene.Az akasztott embert, még az ág is húzza.
-
veze
őstag
válasz martonx #88379 üzenetére
500-as sorkettesem volt, 1évet, aztán tovább léptem :-)))
Én nem látom sok értelmét annak hogy órákat vegyél.. Ha rendszeresen vezetsz autót most is, részt veszel a forgalomban, akkor tök felesleges a hátadon T betüvel ,gyökkettővel, az oktató motorral járkálni a városban, miközben a füledre mondják hogy itt forduljon jobbra, ott keressen helyet és parkoljon le az ut szélén... ez esetben a forgalomban valszabályos részvétel elsajátitása lenne a cél, ezt gyakoroltatják.. De Te már részt veszel a forgalomban ez nem ujdonság.. Nyolcasokat kanyarogni az oktatómotorral szintén felesleges, nem az oktatómotort kell megszoknod, nem ahhoz kell hozzászoknod, hanem a sajátodhoz.. Mivel van érvényes korlátlan A-s jogsid, ezt megteheted önmagad is. Aztán amig nem érzed annyira a saját vasat, ugyis ovatosabb leszel, de gyorsan bele lehet jönni. Kanyarban mindig előre kell nézni, ahová meg akarsz majd érkezni a kanyar után, nem az aszfaltot motor előtt.. Lehet hogy ez Neked természetes, meg bagatelnek tünik, de mégis halnak bele emberek ebbe. legutobb is pár hete -
martonx
veterán
Egyrészt igazad van, másrészt amikor 16 év (plusz előtte is a legerosebb motorom egy hengeres 350-es Suzuki enduro volt) után most vennék egy 650-es 90 lovas motort, akkor nekem már az is kérdéses, hogy el tudok-e egykerekezes, bakkecskezes nélkül indulni vele a próba körön. Még ha ez nem is szupersport, hanem utcai túra motor lesz. Na mindegy, majd kiderül.
Én kérek elnézést!
-
SirRasor
őstag
válasz martonx #88385 üzenetére
Veze-nek adok igazat: fölösleges pénzkidobás. A kismotor-nagymotor váltásról meg annyit, hogy egy simsonom volt és egy Suzuki GS500-on tanultam, ami 35lovas volt, majd a vizsgán derült ki, hogy ketten vagyunk rá, úgyhogy (mivel a másik egy lány volt) én üljek át a 2x annyi lovas és 50 kilóval nehezebb banditra. Van még 2 percem a vizsgáig, addig tehetek pár kört
Megszoktam gyorsan, nem volt mese Ehhez képest minden más lehetőség jobb.Mondjuk ismerősnek van 120 lovas 600-as CBR-e...néhányszor eljátszottam a gondolattal, hogy kölcsönkérem, de a józan ész közbeszólt. Komolyan mondom nem tudom mire kellhet 120 paci meg az, hogy 90-nél váltsak 2-esbe
Make Love not war!
-
-
veze
őstag
válasz Veatta #88384 üzenetére
nem oktató vagyok , csak 100k+ A korlátlan tapasztalat és gyakorlatilag olyan szezon sosem volt 18 éves korom óta , hogy ne lett volna motorom ( itt most nem simsonra gondolok)
És tévedsz ha azt gondolod hogy "T" betűs oktatás során az oktató majd ilyeneket fog mondani. nem azzel foglalkozik, csak azzal hogy szabályosan közlekedj.
martonx-nek nem ( a klasszikus jogosítvány szerzős) motoros oktatásra kéne menni, ha már menni akar, hanem vezetéstechnikai tréningre, amit jogosítvánnyal már rendelkezőknek tartanak. és ott megtanitanak, hogyan kell jól fékezni , kanyarodni, az ellenkormányzás lényegére, hogyan kell használni a féket kanyarodás közben (és mikor és melyiket és mért épp azt és nem a másikat stb) Ezekről és még sok más hasonlórol nem fognak szólni az jogsiért folyó oktatáson, ellenben azért igen, hogy a zebra előtt ,a járdán bámészkodo gyalogos előtt miért nem lassított/ állt meg , noha az lehet át se akar ott menni.
Na ezzel meg a vezetéstechnikai tréningen nem fognak foglalkozni, mert majd átmegy ha tud
martonx: el fogsz tudni indulni bakkecskezes nélkül indulni.. ráérzel a kuplung fogáspontjára, ezt ugyis meg kell szokni, mert minden motoron más, noha kb ugyanott van. ez kb 3 indulás és utána megvan. A fékkel ugyanez van. egy tanács: ha teheted, olyat vegyél amin már van ABS . Megtanultam én is fékezni ABS nélkül ,( mert régebben nem is volt) de azért jó hogy van mostmár. Meg van az a biztonság érzés, hogy bármi van, rámarkolhatsz bármilyen keményen, nem fog megcsuszni, Volt már hogy működésbe lépett nálam is, és nem 100+ feletti temponál kellett, hanem városban, mikor nem adják meg a Neked járó elsőbbséget.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Veatta #88392 üzenetére
pontosan, jol mondod !
Ezért kell vezetéstechnikai tréningre menni, ahol már nem a jogositvány megszerzése a cél , a tét, ezért nem arra koncentrálnak, hogy a gyalogosok átengedése ,meg a nyolcasok körözése lábletétel nélkül
Egy családtagom nem olyan rég szerzett "A" korlátlant , elsőkézből vannak információk arról hogyan is meg mire tanitanak meg egy ilyen jogsiszerző oktatáson. Kb arra, amire valo, hogy lehetőleg átmenj a vizsgán. Aztán a jogsi birtokában majd megtanulsz motorozni valahol valakitől. Nem olyantol, aki kocsiban ülve osztja az utasitásokat[ Szerkesztve ]
-
solena
tag
válasz SirRasor #88386 üzenetére
"Komolyan mondom nem tudom mire kellhet 120 paci..."
Arra, ha hirtelen olyan helyzetbe hoznak, akkor nagyon gyorsan ki tudj mászni a szituációból. A legtöbb autós tényleg nem látja a motorost, mert egy autóhoz képest kicsi. Ráadásul a motorost nem védi kaszni, "puhatestű", és előfordul, hogy csak kiugrással lehet elkerülni egy balesetet (ezért van az, hogy ha férjem megy valahova a pancsival, akkor lehetőleg elkerüli a gyors és sűrű forgalmú utakat, főleg a 47-t. Leginkább nem hagyja el a várost).
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
macilaci78
nagyúr
válasz solena #88397 üzenetére
A kiugráshoz is kell rutin, nehogy a ménes a zsoké nélkül ugorjon ki. Ezt tényleg nem a jogsi megszerzése közben oktatják.
Egy bátortalan, "újrakezdő" motorost miért kell lebeszélni egy vezetésoktató igénybevételéről. Dudásnál kifizet 3-5 órát, ott van a motorosnak a binztonságérzet, hogy egy segítő mellett visszaszokik a kétkereű forgalomhoz és a gép kezeléséhez.
Ettől szerintem nem lesz az a hamis biztonságérzete, hogy a Bükkben is hoz egy 120-as átlagtempót. Aki bizonytalan, meg se fogja közelíteni a határt.Ami meg országúton mezőgazdasági szezonban vigéckedik, az magára vessen, kerek számától függetlenül. A csomó traktor, ifa, kombájn hordja fel a sarat az útra, egy kanyarba két kerékkel beleszállsz ütemesen, van egy kis por, nincs az a rutin, amivel megfogod és a sebességnek köszönhetően nem is érzékeled előre, hogy a megfelelő sebességre lassíthass.
Nem kell ehhez sok, csak sima országúti tempó (90-100 km/h) olyan kanyarban, aminél 60-as tábla van.Autósként figyelem a tükröket, a körülöttem lévő forgalmat. Ennek ellenére van olyan motoros, akit nem veszek észre, egyszerűen az autós forgalom tempójához képest lényegesen gyorsabban közeledik. Városban futárok, motorosok, autópályán a sportmotorosok.
De továbbra is azt vallom, hogy egy balesethez általában két hülye kell.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
válasz macilaci78 #88398 üzenetére
Valamikor én is sokat motoroztam (igaz Simsonnal) de azért meglovagoltam 1-2 nagyobb vasat is.Én azt gondolom,hogy amíg egy motoros nem esik egy nagyot vagy nincs egy "szerencsés" balesete addig nincs is tisztába a valós helyzetével.
Üdv:Attila
-
Ezekiell
veterán
válasz macilaci78 #88398 üzenetére
balesethez általában két hülye kell
Általában ja, motorral viszont simán egymagad is meg tudsz akár halni... Én már cska tudom, kezdő motorosként akkorát takartam tök egymagam az első nagymotorommal, hogy majdnem ott maradtam. Pedig "csak" benéztem egy kanyart.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.