Új hozzászólás Aktív témák
-
dany27
őstag
Üdv!
Van egy 2002es évjáratú 1.3 GLX-ünk ami egy pöttyet nagyon csipegeti az olajat.
Hogy értsétek. Régebben még nem ette az olajat így annyira nem is nagyon nézegettük a szintet. De ez év nyár elején mondom ránézek háth és mikor kihúztam a nivó pálcát(már törlés után) azt vettem észre hogy ez kopp száraz! Pont jártam a szerelőnk fele mondom beugrok hozzá nézte és azt mondta h innét setovább most azonnal neki áll lecseréli,(vagy nagy mértékben rongálódhat a motor) mikor kiengedte döbbenetre allig volt benn kb 0,5-1L olaj. Mindezt 10000km alatt művelte!
Jó olaj lecserélve Castrol TXT Softec 5W40. Ezek után folyamatosan néztem a szintet. CSökkent megint, beugrottam vettem még egy litert belőle amit szépen folyamatosan bele is kellet öntenem.
Aztán pár hónap múlva elkezdett morogni egy kicsit a kocsi. Közben már megint a nivó pálca alsó 1/3ig ért az olaj.
Elvittem alánézett háth és olyan szinten kivolt rohadva a dob hogy azt mondta ezt már nem tudja heggeszteni. Így kellet egy hátsó és egy középső is.(Mind2nél volt már heggesztve). Potom 24E+munka díjból megúsztam. Ekkor mondtam neki h ez nem kóser h töltöttem rá egy litert és már megint csak az alsó 1/3 ér csak kb bele. Erre kihuzza nézi és mondja micsoda iszen már semennyire nem ér bele. Kiengedte és kb megint ugyan annyi volt benne csak.Az előző csere óta kb 8-9E mentem vele. Nah jó van akko megint csere raktunk bele sűrűbbet(Castrol Magnatec 10W40). Ezzel megint ott tartok hogy ezt is "szereti" most már csak kb az alsó 1/4 ér bele!
Az otóba kb 162.000km van most!
Jah az tűnt fel hogy iszonyú kék füstöt köp olykor jellemzően akkor mikor hidegen indulok vele, de van mikor pl a lámpánál való induláskor is. Jah és random időkönként kigyulad a check engine lámpa. Majd gondol egyet van mikor egy nap múlva van mikor később s kialszik.
Fogyasztása jó ha talpalom is rendesen(fordulat gyakran van 4-4,5E között) akkor sem eszik többet mint 6,5L.Más ilyesféle gondjai voltak e ezzel a szériával??
-
dany27
őstag
szerintem ott nem csak az időfaktor számít hanem az is hogy milyen helyen használod az autót. Porosabb helyen gyorsabb szennyeződik így ergó sűrűbben is kell cserélni. Nálam mindíg úgy van hogy miko olaj csere van ránéz a mester azt mondja h még jó vagy kuka. De álatlában kuka szokott lenni. Amúgy is nem egy drága cucc a buzukihoz a légszűrő. Ennyin nem érdemes spórolni.
Olajcsere periódus: 15E km-ként. Nah jó mostanába kicsit sűrűbben mert most gondok vannak a géppel.[ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
Háth azt én sem! Nem volt mindíg talpalva csak néha szoktamoda lépni neki. Háth valahogy én is így gondolom. Gondolom megkéne bontani blokkot, felfúrni és új dugókat bele vagy valami hasonló....
Mennyibe lenne ez?? Ahogy néztem új dugóknak darabja olyan 10 körül van szóval az már 40 és hol van még a többi....
Pedig hamarosan kell vele valamit kezdeni mert ez csak egyre rosszabb lesz jobb biztosan nem....
-
dany27
őstag
válasz Kis Fraky #6119 üzenetére
Nekem Castrol Magnatec 10W40 de előtte TXT Softec 5W40 volt benn. Mind2 jó csak kicsit oda van a motor így kell bele a sürűbb amúgy előtte mindíg az 5W40es TXT softec volt bennt!
Állítólag valami gumik vannak oda a szelepeknél ezért engedi be az olajat.....
[ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
hali
Lenne pár kérdésem.
Sajnos a kocsink nagyon komálja az olajat, vmeik nap néztem már megint nem ér bele a nívó pálca... pedig december végén lett beletöltve 2L pluszba! Mondom jó van jövő hét végén úgyis műszaki meg olaj csere is itt van, így addig elmegyek vele így már úgyis széjjel van kopva szentem a motor mert nagyon szereti az olajat. Most úgy saccolom hogy 15.000km alatt megvett úgy 5Liter kb. Nah szóval történt egy pár nappal ezelőtt hogy fékezésnél kigyulladt az olaj nyomás jelző lámpa. Mondom jó van akko még kb 1L van benn vagy vmivel kicsit több mert már jártam így hogy villogott akkor derült ki hogy eszi az olajat...És akkor még jártam vele így kb 2 hétig és utánna maradt benne kb 0,5L olaj. Így gondoltam most is kibír még egy hetet de ma este levert a víz mikor kifordultam az udvarból és kb 1 km megtétele után gondolt egyet s elekezdett égni színte folyamatosan.... Aztán abba hagyta... De most már nagyon pici fékezésnél is színte majdnem mindíg ég pl mikor beállok a helyére vele(tehát épp h csak gurul és akkor is kigyullad a fékézesésnél pedig nem nagy...) Szóval szerintetek micsináljak? Ha 1L rátöltök és elporoszkálok vele péntekig abból nagy baj lehet? Össze tud akadni a blokk az alacsony nyomás miatt??Illetve beszéltem a szerelővel és ő szerinte csak a szelepszárszimeringek vannak ki és csak azokat kéne cserélni, mivel nem nött meg a kocsi fogasztása így ő szerinte a motor nem lehet széjjel kopva. De én nem bírom elképzelni hogy ennyi olajat megbírna így enni hogy nincs megkopva a motor... Szerintetek lehetséges az hogy megvan kopva a blokk de nem nőtt meg a fogasztás ??
170.000Km van a kocsiba. 2002es swift 1.3 16V
Más tapasztalt jelentős olaj fogyasztást ilyen típus kocsinál??
Bocs ha kicsit bonyolultan fogalmaztam! Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
válasz Manitou #6276 üzenetére
Nekem olyan a nivó oálca h ha tele is van akkor is csak a vége ér bele mivel nekem a legalja van beskákázva és kb 1L mutat nekem is. De itt már lényegesen több hiányzik sajnos.... Háth pont ilyen márkájút nem tudok bele venni de a viszkoziátsra figyel és veszek vmilyent ma a kúton máshol már úgysem tudok. Tele nem rakom mert jövő héten úgyis ki lesz belőle engedve, és kb 2-3L kéne rá annyi nem fogok jövő héten meg csak úgy kidboni....
Habár lehetne nem kéne kiengedni, mert elfogyasztaná majdnem mindetAm amit kérdeztem az lehetséges? Hogy csak a szelepszár szimering miatt eszik ennyi olajat? Mert többet nem eszik így azt mondta a szerelő hogy ő szerinte a blokk nem valószínű hogy kopott...
[ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
nem folyik szerintem sehol mert a garázsba nincsen olaj folt így gondolom hogy nem folyik meg a blokk sem olajos(legalábbis amennyit én látok belőle).
Mostanában már nem füstölt, mivel "elfüstölte" a füstölni valót de majd most megint adja neki mert fel lett töltve.... De nem végig füstölt akkor sem hanem pl mikor elindítom garázsba és járok ki vele akkor köp egy nagyot azt ennyimeg van mikor indulok el mondjuk lámpánál és akkor is köp egy szépet! De mostanában már nem csinálta mivel gondolom kevés volt benne, bár ez nem tudom mennyire befolyásolta.
Am jah eléggé kormos a kipufogó. -
dany27
őstag
válasz Manitou #6282 üzenetére
háth nem sok volt benn az fix! December végén ment bele 2L! És most....
Nah ez az ettől félünk mi is. Mert a szaki azt mondta h csak szelepszár de ha megbontja a blokkot és kiderül h erősen kopott és fúrni kell akkor már nem tudunk mit tenni. De viszont sokat már nem szeretnénk rá költeni mert már öreg és szeretnénk lassan megválni tőle. Beszámítatni valami kocsiba még talán betudnánk.[ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
hali
Egy olyan kérdésem lenne hogy van egy 2002es 1.3as swiftünk és nagyon kajálja az olajat. Észre vettem hogy olajos folt van a blokkon egy cső melett csak nem tudom hogy mi az a cső pontosan, Szóval ebben szeretném a segítségetek kérni hogy kiderítsem hogy mi az ott.
Nah vegyük úgy hogy állok a kocsi előtt és az olaj betöltő nyílástól jobbra fent van egy gumi cső ami összeköti a blokkot a felette lévő szerkezettel. Nah és ott ahol a gumicső rácsatlakozik a blokkra, ott olajos! Mimegy azon a csövön?Előre is köszi!
-
dany27
őstag
Sziasztok!
Sosem volt Suzuki Altom, viszont barátnőm megkapta anyukája régi kocsiját. Feltűnt hogy ha a vezető felől zárom az ajtókat akkor zárja mindegyiket ahogy egy központi zártól elvárja az ember. Viszont ha a jobb1 felől zárom akkor csak azt az ajtót zárja s a többi nyitva marad. Ez by-design ilyen vagy kezdjek neki debugolni a dolgot? Ő szerinte náluk ez mindig így működött, használtan vették ~10 évvel ezelőtt, így simán lehet hogy már így került hozzájuk.
Régi swiftnek tudom hogy betegsége az hogy elnyíródik a vezeték ahol átvezetődik az ajtó és a B oszlop között. Volt a családban swift s jó néhányszor javítottam is emiatt.
Előre is köszi a tanácsokat!