Új hozzászólás Aktív témák
-
C^^
őstag
Sziasztok, egy kis műszaki segítséget kérnék.
Adott egy 2000-es 1.3-as Swift GLS. ~100.000km van benne, kb. 85.000 óta vezetem. Az utóbbi időben tűnt fel/jött elő egy pár dolog:
- A fék "darabos" lett, legalábbis nem egyenletes a fékhatás. (Legfőképp a pedálon érezni.)
- Hátulról néha zörgő hang jön, gázadásra. Tippre a kipufogó felől jön, olyan, mintha berezgetne valamit.
- Lehúzott ablaknál városi tempónál hátulról kis ciripelő hangot hallok folyamatosan.
- Illetve kétszer csinált olyat, hogy járó motorral álltam kb. 4-5 percet, majd elindulásnál erősen búgó ventilátor hang. Leállítás - indítás után minden rendben.El fogom vinni féktárcsa/fékbetét cserére egyébként is, gondolom az első probléma forrása a kopott féktárcsa. (Ha jól éreztem van már egy kis válla.) A többi problémára van ötlet, hogy mi az okuk, illetve kb. milyen javítási összegekre kell gondolni?
Ha már fékek: mit érdemes ilyenkor kicseréltetni még?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
C^^
őstag
Sziasztok,
2000-es 1.3-as, 4 hengeres Swiftnél vettem észre, hogy indítás után a szokásosnál jobban ráz, illetve eleinte nem, de bemelegedés után megnő az alapjárati fordulat 1200-1500 rpm közé.
Húzni rendesen húz, menet közben nem tűnik fel semmi érdekes, de ha kikuplungolok, akkor sem esik vissza 800-ra.Ahogy olvasgattam, elég sok oka lehet, de ha egyszerűbb történet (pl valami ilyesmi: [link]), akkor kb. milyen javítási költségre lehet számítani szerintetek?
A héten elviszem szervízbe, érdemes valamit nekem, mint közepesen-autóműszaki-analfabéta megnézni rajta?
Köszönöm!
-
C^^
őstag
Sziasztok!
Ma a hazaúton fordult elő először, hogy néha-néha mintha darabos lett volna a gáz. Gázadásnál, folyamatos haladásnál néha-néha egy pillanatra mintha megszűnt volna a gáz, plusz rántott egyet az autó. Elég ijesztő volt, soha nem csinált ilyet. 2000-es 1.3-as stift, rendszeresen karbantartva.
Van ötletetek, hogy mi okozhatja?
Köszönöm a válaszokat. -
C^^
őstag
Sziasztok!
2000-es régiswifttel fogtam egy kátyút (nem volt nehéz találni ), és azóta álló helyzetben ha jobbra tekerem a kormányt, kb negyed fordulat előtt valamivel hallatszódik egy koppanás. Nem akad el, fordítja a kerekeket, de határozottan kopog (és mintha azóta érzékenyebb is lenne a kormány egy kicsit). Nem tudom egyértelműen a kátyúhoz kötni a dolgot, de esélyesnek tartom, hogy azóta van.
Volt már valakinek hasonló? Nagyjából mi mehet ilyenkor tönkre, és nagyságrendileg mennyire fáj a pénztárcának?
Köszi.