Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoika
addikt
Sziasztok! A feleségemnek van egy 2001 es 1,3 as(8szelepes) 50 kw-os swiftje. A baj csak annyi, hogy rángat, hidegben-melegben és minden fokozatban. A check engin lámpa nem világít és indul rendesen, megy is rendesen(kissé erőtlennek érzem), de folyamatosan érezni a motoron egy kis egyenetlen járást. Édesanyámnak is ilyen van, ezért átraktam a komplett gyújtást, de nincs változás. Előgyújtást 10 fokról 6 ra csökkentettük. Szelephangja van egy kissé...én úgy hallom. Lehet szelephézag beállítás megoldaná a problémát vagy ez inkább EGR ? Valakinek van 5lete mi lehet? Köszönöm
8év alatt 18eKm- t ment , tehát elég sokat állt két menet között.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Ace Ventura #22266 üzenetére
Szia! Igen a fogyasztás szerintem sok. Még tesztelem de szerintem 6-6,5l vegyes(70%kint-30bent). Nemrég vettem az autót (2hónap). Vezérlést hogy érted? Szerinted el van állítva 1foggal, akkor be sem indulna? Túl kis szelephézag indokolhatná a rángatást de akkor nem lenne szelephangja, ami ugyebár a túl nagy szelephézagra utal. A vezérműszíj most volt cserélve mert 14éves az autó, de még gyári volt rajta, ja és benzinszűrő is szintén zenész.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Ace Ventura #22281 üzenetére
Nem tudom semmihez sem kötni mert 2hónapja vettem és azóta csinálja de nem vészes csak idegesítő hogy nem egy zsebóra. Ma vettem hozzá gyári szelepfedél tömítést és belenéz a szerelőm a szelepekhez /vezérlésbe.
-
zsoika
addikt
válasz g4besz #22288 üzenetére
Köszi a tippet kicserélem, anyukámnak meg berakom a rosszat Egyébként ma reggel hoztam el a szerelőtől, aki szétszedte újból a vezérműszíjnál (hátha rosszul rakta össze a múltkor, bár ezt alapból kizárta) leszedte a szelepfedelet a szelephézagok miatt, de ott is minden rendben volt (hideg motornál 0,15 és 0,2). Mért benzinszivattyú nyomást 1,6bar és állandó. EGR szelepet leszedte és vizet öntött bele de nem eresztett át illetve megmozgatta elektronikával. Szívóoldalt kitakarította. Sajnos műszerrel nem tudta kiolvasni az esetleges hibákat mert csak OBD 2-es kompatibilitású műszere van (a swift meg 1es szerinte). Viszont a generátornál a töltéssel(11V körül mért járó motor alapjárat) lehet valami meg az akkumulátorral( 9V körülit mért rajta) ...megmozgatta a vezetéket a generátornál és visszajött a 14,4V. A gyertyák újak (régivel is ilyen volt) szép színük volt. Most keresek egy olyan szerelőt akinek van OBD 1ese, illetve még megnézetem a katalizátort mert ha össze van törve benne a kerámia akkor az is okozhatja a folytás.
-
zsoika
addikt
válasz zsoika #22307 üzenetére
Felhívtam egy másik szerelőt aki lehetséges hibának mondta a katalizátort. Adott egy tippet, hogy kell egyszerűen kiszűrni ha valami fojtás van a kipufogóban. Vagy kitekerem a lambda-szondát és helyére betekerve egy nyomásmérő speciális műszerrel kimutatható, vagy elég ha a kiszedett szondával megyek egy kört és figyelni jobban megy, vagy nem(a lyukon ki tud jönni a kipufogógáz). Megtettem de szerintem semmi változás. Ilyenformán nem értem el változást, de észrevettem hogy így sem (kiszedett szonda)jelez be a check engine lámpa....sőt ha széthúztam a csatlakozóját, tehát fizikailag eltávolítottam a rendszerből akkor sem. Ennyire buta a swift rendszere vagy az előző tulaj buherált valamit nem tudom. Keresnem kell egy műszeres szerelőt aki kiolvassa az esetleges hibakódokat. Ma megint haladtam egy kicsit, de igazi előrelépés csak holnapra várható mert anyum swiftjéből kiszedem a szondát és cserélem, illetve megnézem hogy neki dobja-e a hibát kiszerelt szondánál.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Járókeret #22309 üzenetére
Szia!
1,, "kattog hideg indításnál a motor" ...szerintem rossz minőségű olaj vagy nem az éghajlatnak megfelelő(én 10-w40 használok) vagy lehet hogy nincs elég olaj benne(nívópálcával ellenőrizd!!), esetleg elhasználódott az olajad így nem megfelelő a viszkozitása, illetve olajnyomás szivattyú hiba is lehet.
Vélemény: Nem elégséges a kenés, így nagyobb a kopás.
2., "ha benyomom a kuplungot akkor szintén elnémul"...én úgy tudom a kinyomócsapágy akkor zajos ha nyomod a kuplungot. Váltóban olajszintet ellenőrizném, de lehet kuplungszerkezet is.
Vélemény: Ne menj hosszú útra mert egyszer beüt.
3., "önindítózok, beindul a motor, de azonnal lefullad. másodjára már jó. ezt se mindig produkálja."...Indítózás előtt várj pár másodpercet amíg a szivattyú feltermeli üzemi nyomásra a benzint, majd vedd le gyújtásról és kezd előröl.
Vélemény: Próbáld ki , jó lesz.
4., "olyan hangot ad, mintha ráindítanék a járó motorra." Általában önindító hiba vagy néha gyújtáskapcsoló. Beragad a bendix vagy a villamozgató tekercs.
Vélemény: Leég az önindító ha egyszer tovább beragad.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz zsoika #22308 üzenetére
Megnéztem és az Ő swiftje sem dob hibát kiszerelt lambda-szondával
Ma tehát kicseréltem az MAP szenzor, levegő hőmérséklet érzékelő, lambda-szonda, levegőszűrő, injektor fej....és semmi változás.
Vízhőfok merőre nem gyanakszom mert szépen visszaveszi az alapjárati fordulatot 800ra ha bemelegszik.
A motortérben lévő szervizcsatlakozó rövidre zárásával sikerült kivillogtatni a 12 es =nincs tárolt hiba minden OK. kódot.
Megint teletankoltam, 32l ment bele 1kattanásig és 410 km mentem = 7,8l átlag jött ki vegyes használat(50%bent50%kint max 100as tempó)Tehát ma sem lettem okosabb. Valakinek 5let?
A következő lépésem a katalizátor illetve a kipufogó rendszer teljes vizsgálata lesz. -
zsoika
addikt
válasz Járókeret #22312 üzenetére
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az hogy most cserélted az olajat az nem jelenti azt, hogy nem azzal van a baj.
Gondolok itt a hamisított olajokra, ami állítólag lefedi a piac 50%-át...még a boltokban sem tuti hogy jót kapsz, nem hogy a szervizekbe. Olvass utána....szomorú
Szelephézag ellenőrzése szervizkönyv szerint egyébként 30ekm...nézzék meg azt is mert nem árt.
Megnézheted még az előgyújtást is. Nem kell szétszedni hozzá semmit és hamar megvan.
A szerelő bizalmi kérdés...ha nem bízol benne akkor keress másikat.(Én úgy veszem ki az írásodból hogy nem győzött meg)
Ajánlatos márkaspecifikus szerelőhöz vinni, aki ismeri az adott típushibákat és polcon van neki pót/teszt alkatrész.
Sajnos én sem ismerek ilyen szerelőt..... csak általános szerelőm van, aki csak az általános szerelési munkára jó.(fék, futómű, motor vezérlés, szelephézag állítás stb.)[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Járókeret #22314 üzenetére
Szia! Hát ha azt sem tudják, hogy van szelephézag állítás a földön, akkor inkább vidd máshoz, mert ott nagy baj van.(lehet bicikliszerelő volt eddig...ott nincs szelep csak a gumin, amit meg nem kell állítani )
Az előgyújtást stroboszkóp műszerrel kell beállítani(minden autószerelőnek van ilyen...remélem ).
Az 1es(vagy 4es mind1) henger gyertyakábelénél szokták lakatfogóval "levenni" a vezérlőjelet, ami olyan ütemben villogtatja a stroboszkópot(mint a disco-ban a basszusérzékelő stroboszkóp) ahogy kapja a gyertya az áramot. Na már most ezzel az ütemesen villogó fénnyel megvilágítják alul a főtengely végén lévő tárcsát és máris leolvasható (a motorblokk falán lévő skála és a tárcsán lévő jelölés együtt állásából) az előgyújtás értéke. A gyári érték 5 +-1fok, de sokan 10fokra állítják mert úgy talán könnyebben indul.
Ezzel állítható be, hogy mennyivel előbb gyújtson a gyertya(magyarul szikrázzon) a dugattyú felső holtpontra érése előtt.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Járókeret #22324 üzenetére
Szerintem igen,de nem ismerem a pesti árakat. Addig ne vedd meg a váltót(bontóból) amíg meg nem bizonyosodott róla a szerelő, hogy az a baja. Ha már leszedte a váltót/kuplungot akkor röhögve hozzáfér az önindítóhoz...az is jöhet lefelééé.
Kuplungot csak újat és kompletten (van belőle választék bőven).
szerk: Én úgy emléxem hogy amikor a másik kocsimon cseréltek komplett kuplungot akkor a főtengely szimeringet is cserélte a szerelőm.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Járókeret #22326 üzenetére
Az a baj hogy hiába mondom én azt, hogy nekem 20eFt-ért csinálta meg (és még más is benne volt) mert ez itt Békéscsaba...érted??!
Még annyi jutott eszembe az előző hozzászólásom szerkesztésében foglaltakon túl(hú de hivatalos ), hogy a lendkereket (aminek nekifeszíti a kuplungszerkezet a tárcsát) is leszabályozta a szerelő mielőtt felrakta az újat. Fontos mert a régi hepe-hupásra koptatta. Olyan ez mint amikor fékbetétet cserélek, akkor tárcsát is újat veszek vagy leszabályoztatom (ha még nem érte el a minimum vastagságot).szerk:
A szakszerviz biztos a legjobb megoldás, de a legdrágább is.
Küszködök látod én is...lehet hogy egyből megmondanák hogy mi a baj de lehet hogy lehúznának...nem tudom.
Egyelőre több időm van mint pénzem! Majd ha végleg elmegy a kedvem a szerelgetéstől és feladom akkor beviszem.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz zsoika #22349 üzenetére
Még a benzinszűrő jutott eszembe.
Az injektort cserélni macerás mert be van ragasztva a csavarja és silány minőségű kereszthornyú csavarral van rögzítve(2db). Kell hozzá egy ütve csavarhúzó vagy minimum 3kéz (2ember ) mert az egyik a csavart feszíti, a másik meg ütögeti kalapáccsal a cs.húzó végét. Természetesen az eredeti csavarokat lecserélni ajánlatos ...én 6lapfejűre cseréltem és rugós alátéttel rögzítettem.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Motion_Blur #22426 üzenetére
Köszönöm a válaszokat...meglepett, hogy 0w a gyári előírás. Mindig tanulok valamit.
-
zsoika
addikt
Sziasztok! Még mindig a 2001 es 1.3 as (8szelep) motordadogással és erőtlenségével küzdök.
Megtudnátok mondani hogy a HEATER ASSY EFE (valami fűtő) mire való . Itt található rajzon a 9-.es.
Lehúzva a vezetéket 2-2,5ohm ot mértem rajta. Köszi -
zsoika
addikt
Szia!
Nekem Békéscsabán a "kis"TESCO-nál nem nyit és zár a riasztóm, mert mellette van egy nagy villamos főelosztó telephely. Figyeld meg, hogy mindig ua. a helyen csinálja vagy nem. Esetleg van e valami magasfeszültségű kábel a közelben amikor nem működik . Lehet elem is pl: lehet csak ki van mozdulva a helyéről(apámnak rendszeres) vagy tényleg gyengélkedik. -
zsoika
addikt
válasz máyköl #22624 üzenetére
Szia! Indítózás közben hidegindító spray-t fúj be a kivett levegőszűrő alatt látható lyukba....ha beindul(be akar indulni de persze csak a spray erejéig) akkor tuti injektorfej.
szerk: Gondolom a gyújtás ráadásakor hallod a benzin szivattyút...mert ha nem akkor az is lehet a baj forrása.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz máyköl #22627 üzenetére
Hát nem is tudom....injektor hibánál a betolásra sem kellene hogy elinduljon. Csak ködös időben csinálja akkor valami áthúzhat. Este, sötétben nézd meg indításkor nincs e kósza szikra. Elosztófedél és rotor mikor volt cserélve?
szerk: Ha jól emléxem akkor az injektor hibát úgy is ki lehet szűrni hogy amikor nem indul be leveszed a légszűrőt és megkocogtatod az injektor fejet....utána be kell induljon.(Ez sajnos csak az elején működik mert utána már ez sem segít)[ Szerkesztve ]