Új hozzászólás Aktív témák
-
maglew
aktív tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, ti melyiket javasolnátok?
Suzuki S Cross autómata (szíjas CVT váltós, szívómotoros) avagy az új Hyundai i20 (classic bolygóműves autómata váltós+szívómotoros) kocsi közül kéne döntenem.Melyik a jobb, biztonságosabb, kényelmesebb, kevésbé karbantartás igényes?
Igaz,-e hogy a magasabb, de (talán) gyengébb anyagból készült Suzukiban jobbak a túlélés esélyei?Szinte egy árban van a kettő, a Suzuki terepjárósabb, jobban bírja talán a kátyúkat, a Hyundai meg talán jobb kényelmesebb komfortosabb belülről.
-
maglew
aktív tag
Sziasztok!
Mit lehet tudni az új vitaráról?
Családom bővülése miatt új kocsi vásárlásában gondolkodom ( Scross Vitara vagy Hyundai i20) és nagyon nem tudok dönteni,Ezek a mai suzukik is olyan megbízhatóak mint a 90-es években?
Melyik a jobb, nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb?
(olyan helyen lakom ahol földes úton kell mennem)Automata váltóval kellene, úgy tudom az Scross-ból csak CVT váltós létezik, de a Vitarának valami új váltója lesz. Ez hagyományos automata váltó vajon?
-
maglew
aktív tag
Tegnap voltam autóteszten, beírom ide is a tapasztalatokat.
Két típust teszteltem, az új Hyundai I20-ast és a Vitarát, és továbbra is rohadt bizonytalan vagyok melyiket vegyemAz I20-assal az M3-ason mentünk, jól húz, csendes, de picit zavar a kisméretű szélvédője. Amúgy egy jól összerakott kocsi, minőségi belső anyagokkal, jó a rugózása, úttartása, viszont lényegesen kisebb a hely, mint a Suzukiban, de ha nem lenne Vitara ezt venném.
De:
Bár sokan lehúzzák a Suzukit, és sokan plázajáró gagyi-műanyag terepjárónak tartják a vitarát, tegnap ezt is kipróbáltam. Első látásra képeken sokkal rosszabbul néz ki, mint élőben. Ha az eleje króm díszléces lenne, mondjuk egy ezüst-fekete színnel máris nem lenne ez a műanyag érzet (szerintem túl kék lett az alapszíne, (A kereskedő mondta hogy szerinte megoldható az igényem, de nem sok tájékoztatást kapott a Suzukiéktól)
Beülve pár dolog amit nem értek:
- Műszerfal: Miért kellett az ilyen übergagyi külső szín hatásúra fújt műanyag elemeket belerakni? Ez tényleg műanyag gagyi összképet sugal, sokkal szebb lenne egy letisztult egyszínű, egy anyagból készült műszerfal, vagy normálisan krómozott dizájnelemmel feldobott műszerfal, mint az ilyen fakó-kék vagy sötét ezüstre fújt kopogós műnyag gagyi.- Kesztyűtartó kicsi, miért nem hűthető, ha amúgy klímás a kocsi?
- Felül van egy kör alakú óra, aminek funkciója nincs, ellenben csak a felsőbb kategóriába kerül bele az óra (vagy tök drágán lehet belevenni az alsó kategóriásba)
Miért?
Miért nem lehet akkor szellőzőrácsot berakni helyette, ha nem kell az óra, vagy egy szar analóg óra miért nincs már az alapfelszerelésben (állítólag 100 ezres nagyságrendű ez az óra)?- B és C oszlopnál fekete festés rendkívül hamar karcolódik, nem tudom milyen anyagból van, de ez így sz..r
- Kerekei lehetnének nagyobb méretűek a gyárinál, legalábbis úgy tűnik hogy egy rohadt nagy kasznin kis kerekek vannak.
- Haladás: A Keresztúri úton mentünk Rákoskeresztúrig, bár nem egy autópályás szakasz, de nem gyorsult úgy a 120 LE-vel mint mondjuk az i20-as a 75 LE-vel. (pedig nagyjából egyforma a tömegük)
A Vitara kicsit jobban döccent a kátyúkon mint az i20-as, de ez egyáltalán nem zavaró, viszont pozitív, hogy ennél legalább látni a kocsi elejét, valamint tolatáskor kamera segíti a manővert. Az ülései is kényelmesebbek, tágasabbak mint a Hyundainak, így nagyon tetszik, bár a lomhaságával remélem lehet valamit csinálni.- A kereskedésben viszont nagyon nincsenek képben a termékekkel. Nem tudják megmondani hogy mikortól lehet automata váltóval rendelni, illetve hogy milyen típusú automata váltó kerül bele (CVT, vagy hagyományos bolygóműves, vagy DSG stb - állítólag nem az a váltó lesz benne mint az Scrossban, mert az nem vált be)
Nem tudják megmondani azt sem, hogy automata váltót 4x4-es hajtással lehet-e majd kombinálni?
Továbbá mondták hogy lehet hogy kompromisszumot kell kötnöm szín-ügyileg mert nem biztos hogy olyan színűt fognak gyártani ami nekem kell Remek, hogy a gyár szabja meg hogy nekem mi tetsszen4X4-es hajtás szerintetek annyira jó? Megéri a felárat?
Mi a véleményetek?[ Szerkesztve ]
-
maglew
aktív tag
Hegyen lakunk de most is felmegy a 900 kilós Nissanom 2 kerék hajtással, szóval ha nem dagonyázom akkor azt mondod felesleges a 4x4?
Kíváncsi vagyok milyen váltó lesz ez, lehet hogy valami robotizált borzalom? Mert akkor tényleg az i20 marad.(Valóban széles a paletta, jelenleg ami családunk igényét kielégítené az csak ez a két típus lenne, tetszik a Nissan Note, de 3 hengeres turbó motorral a franc se veszi, jó a Peugeot 206 is, de annak meg robotizált automata váltója van, Néztem a Kia Riót, de annál tök pici elől a szélvédő, hátra meg nem látni ki normálisan, úgyhogy 1 éve már a kereskedéseket járom, jó lenne már túllenni az autóvásárláson
-
maglew
aktív tag
I20-asra gondoltam, ez is nagy, 4 méter 30 centi, (sokkal nagyobb mint a tavalyi szériás) finomabb szebb anyagokból is van csak ugye a Vitara magasabb, kényelmesebb beülni, az ülés is jobban tart valahogy, nem baszkurálja kétoldalt a füle a hátam, nameg a Suzuki magasabb, talán nagyobb a túlélés egy baleset esetén (bár nem tudom a Vitara mennyire masszív, a régi swiftek elég vékony anyagból voltak)
Nameg a Vitarának látom az elejét, míg ezeknek az újabb személyautóknál nem látod meddig tart az eleje.
(jelenleg 25 éves Nissanom van, semmi gond nincs vele, csak rohad és 0 a védelme.)Ez az én dilemmám. Egyébként elég Lada Nivás belseje van a Vitarának ezekkel a kerek cuccokkal
-
maglew
aktív tag
Autómata váltós suzuki Vitara jó esetben nyár végén fog kijönni. A váltóról továbbra sincs infó.
Lehet mégis Hyundai-os leszek..