Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BBke
tag
válasz TommyY2 #49889 üzenetére
Igaza van a cikknek. Azért kiegészíteném, mert nincs minden leírva.
1. Mind a két autó gépházteteje nyitva, semmilyen fogyasztó ne legyen egyik autón se. Ha kulcs az autóban van, akkor engedjük le az egyik ablakot ha lehet. Ha nem, akkor az ajtó legyen nyitva.
2. Feltesszük a pozitív (Piros) kábelt az akkukra, a sorrend mindegy.
3. Feltesszük a negatív (Fekete) kábelt a bikázandó autó motor fém részére. Ez lehet egy motor kiemelő szem, vagy egy 8-as vagy 10-es csavar.
4. Feltesszük a negatív kábelt a bikázó autó negatív akkumulátor pólusára.
5. Én be szoktam indítani a bikázó autót, és 3-5 percig 1500-2000 fordulaton járatom, hogy a másik akku magához térjen. Ez persze függ attól, hogy mennyire van lemerülve. Ha teljesen, akkor tölteni kell(ene) egy töltővel. Ha ez nem megoldható, akkor többet kell járatni a bikázó autót.
6. Ha beindult az autó, akkor a bikázó autót azonnal állítsuk le.
7. Elsőnek a pozitív kábelt vegyük mind a két autóról, vigyázva hogy ne érjen fém rèszhez.
Nagyjából ennyi... -
BBke
tag
válasz TommyY2 #49889 üzenetére
Nem javasolt az autót tolással beindítani.
Mondeó TDCI... nem indult az autó. Megpróbálták behúzni. A diagnózis: AC pumpa kuka. A vontatásos indítási próbálkozás eredménye: A vezérlés elment, valószínűleg kuka a motor. De ez csak a megbontás után derülne ki. A motor javítása gazdaságtalan az autó piaci értékéhez viszonyítva. Esetleg egy bontott motor. Az eredmény: Gazdasági totálkár. -
BBke
tag
válasz AMD Power #49959 üzenetére
Még bonyolultabb rendszer, még több hibalehetőséggel... Az 1.4 turbós motorokkal is van baj, a turbó hibája miatt. Ha gariba akarod csináltatni, akkor 2 hétig nem lesz autód. Hogy miért? Kiszerelik a turbót, elküldik Esztergomba bevizsgálásra. Ha anyag hiba miatt hibásodott meg, akkor gariba cserélik. Ha nem, akkor 450 ezer a turbó ára, erre jön még a munkadíj és az olajcsere, cirka 500 ezer lesz a végösszeg. És igazából azt mondanak amit akarnak...
[ Szerkesztve ]
-
BBke
tag
válasz csiga8 #49966 üzenetére
Sajnos ezzel sokan nincsennek tisztában. A turbós motorok nagyon érzékenyek az olaj minőségére. Ezért van a Suzukinál az 1.0 T és az 1.4 T motoroknál a 10.000 km-es olajcsere periódus.
Engem a szakszerviz le akart beszélni az 1.6-os Vitara 10.000 km (6 hónap alatt) utáni olajcserèről. Én lecseréltettem. -
BBke
tag
válasz 2ozzmexy #49977 üzenetére
Nem olvastam, egy ismerős autója produkálja ezt a hibát. A csörgést hallottam. Egyből mondtam neki, hogy ez a turbó. Suzuki szerviz is megerősítette ebben. Mondták neki, hogy ne használja... karácsony elött. Január 4-én nyit a szerviz. Viszont az autóra szüksége van. Gondolom Te nem autószerelő vagy... velem ellentétben.
[ Szerkesztve ]
-
BBke
tag
A stop-start rendszer hidegen is leállítja a motort, és forró turbónál is. Két megoldás van.
1. A gombbal mindig kikapcsolod.
2. A levegő fújását a szélvédőre irányítod.
Csakis ebben a két esetben nem állítja le a motort. -
BBke
tag
válasz Tomeeka28 #50005 üzenetére
És szerinted jót tesz a motornak a sok hideg indítás? Amiről Te írsz, az még a melegedési szakasz. Ergo, a motor még hideg. A motor üzemi hőfoka 85-90 fok és ez csak a hűtővíz. Az olaj sokkal lasabban melegszik fel.
Valóban sok mindent néz a vezérlő.
De ne döntsön helyettem a vezérlő, hogy mikor álljon le a motor.A 10 év gari meg akkor igaz, ha megadják. Tudod, úgy mint az elsőbbséget... hiába van elsőbbséged, ha nem adják meg. Igen, van 10 éved, amiből 3 évet a Suzuki vállal, a másik 7 évet meg a biztosító.
Mindenki úgy használja az autóját, ahogy akarja. De szerintem olvass egy kis TotalCar cikkeket. Hasznos olvasmány...
[ Szerkesztve ]
-
BBke
tag
A legutóbbi tankolásom, vegyes használatban, autóúton 100-110 tempó és város: 600 km, 41 liter OMW 100-as benzin. Ez 6.8 literes fogyasztàs.
Nyáron nyaralás alatt, csak autópálya klimával 100-110 tempó 800-850 kilométer. Igaz, már javában világított a sárga lámpa. Hévízről Ausztria Mixnitz Medveszurdokba, Szlovénián keresztül, onnan Zalaegerszegig. Ha jól emlékszem, akkor 45 - 47 litert tankoltam. Vitara 1.6 benzin. -
BBke
tag
válasz Tomeeka28 #51217 üzenetére
Sajnos ezt nem tudod kivédeni... én az Auchan parkolóban ott parkolok ahol nincs autó. Persze a paraszt mellém parkol jó szorosan, pedig van vagy 20 hely mellettem. Vannak szituációk, amikor nincs választási lehetőséges... sajnos.
Próbálj meg egy horpadás javítót (jégkáros autók javítása) csak sajnos a fényezés is sérült. Ha van Casco akkor esetleg arra, de ez önrész függő. -
BBke
tag
A 2006-os Swiftben még 7-8 liter volt az üzemanyag lámpa jelzésénél. A Vitarával a jelzéstől számítva még elmentem nyáron 100 km-t. Egyébként valóban nem tesz jót az üzemanyag pumpának. Igyekszem minél elöbb tankolni.