Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
Felnyitom a motorháztetőt hogy töltsek egy kis ablakmosó löttyöt, erre mit találok? Kb. negyed kilónyi kenyérdarabot, úgy nézett ki a motortér mint valami éléskamra
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Mértem egy fogyit 1000km-re, ami pont 1 hónap alatt jött össze. A legnagyobb trágya időben, napi 2x hidegindítással, 60% közút és 40% város, annyira nem spórolósan 6.3L jött ki.
1.3 benzin Swift MK4, Shell póver nafta.
Ez mennyire okés szerintetek? 110k km van az autóban, lehet ráférne egy gyertyacsere + szelephézagmérés.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
-
Motion_Blur
félisten
2006-os évjáratú Swiftbe keresek olyan első üléseket aminek jobb az oldaltartásuk. Azonos évjáratú Sport kivitel ülési mennyiben mások, vannak esetleg tapasztalatok?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Mitől lehet az hogy hirtelen gázadásnál brutálisan rángat az autó? Hirtelen gázelvételnél ugyanez.. 2-3-4. fokozatban is és nem csak akkor ha hideg a motor, hanem állandóan. 114e km van az autóban, még az eredeti gyertyák vannak benne. Üzemanyag nem lehet mert sokfélét kipróbáltam és attól függetlenül jelentkezik ez a hiba. Nagyon finoman, és hosszan kell váltásnál is felengednem a kuplungot hogy ne kezdjen el rángatni.
A hibát nem mostanában érzékeltem, de egyre inkább zavaró és erősebben jelentkezik.
Várjak még ősz végéig (akkor lesz műszaki vagy olajcsere), vagy inkább cseréltessem ki a gyertyákat minél hamarabb? Azt is olvastam hogy lehet egy rossz gyertyapipa is ami áthúz... de ezen kívül legalább olvastam 8-10 okot ami okozhat ilyet..
2006-os 1.3 Swift, fogyi rendben, 6L/100km környéke
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Swift (2008-2010) hátsó lámpát keresek, eddig ez a legjobb ajánlat: [link] 25K így a pár.
Bár jobban szeretnék gyárit.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz hossszú #12323 üzenetére
Szép nagyon (nekem is fóliás), de az első ajtókra nem lehet tenni.
Nekem ott teljesen víztiszta van, ismerősnél műszakiztattam és még ők is le akarták szedetni. De aztán csak átment...
Jó környéken laksz ha a rendőrök se kapnak el érte
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Mennyit nyomsz a gumiba?
Én eddig 2 barral mentem, most próbálom 2.2-2.3 között, kíváncsi vagyok hoz-e valamit. Eddig két teletank után semmit nem vettem észre.
Legutóbbi fogyim elég magas lett (6,5), de sokszor volt 2 vagy 4 személy megpakolva + klíma. Meg ugye majdnem fele város..
ui: faszák a felnik a verdán
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Túl vagyok a 120e km-es szervizen, a következőket kellett cserélni:
- motorolaj 4L (Liqui Moly 5W-40 TOP 4100)
- olajszűrő
- váltóolaj 2,5L
- pollenszűrő
- gyertya (4x NGK Iridium)
- JE, BE lengőkar szilentek
- nyári -> téli gumi + centrírozásMűszaki vizsga + a munkadíjjal 90e Ft volt.
Swift 1.3 GLX CD AC (2006)
A gyertya csere nagyon érezhető volt rögtön, alacsony fordulaton ha rálépek a gázra nincs rángatás. Illetve akkor se ha hirtelen elveszem a gázt.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Nálam már fent van a téli gumi, első tele tankos fogyasztásom az olaj + gyertyacserék óta: 5,5L
70% közút, 30% város. Szerintem nem rossz
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Akkumulátor cserénél csak arra kell figyelni hogy először a negatív sarut kell lekapni, és után a pozitívat? Visszakötésnél meg először a pozitívat, utána a negatívat, ennyi ugye?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Mercutio_ #16064 üzenetére
A 3 fázisú polírozás + a kerámia felvitele 2 nap volt. Ezt nem én csináltam, hanem szakember, a legjobb anyagokkal ezen a területen
Én csak a gumikat és a műanyagokat ápoltam le ezzel a cuccal: [link] illetve lemostam az autót
És tényleg így megy le a víz róla: [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz lorcsi #16068 üzenetére
A "folyékony kerámia" 1-1,5 évig, de ha félévente egy reaktiváló anyaggal átfújod, akkor simán fent marad 5-6 évig is, vagy akár tovább. Ez nem olyan mint a wax, hogy pár hónap után szépen lekopik.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Ablaktörlő témához: én Bosch Aerotwint használok már 4 éve, de az idei tél "elvitte", nagyon csíkoznak... és az ablakba is húztak már rendesen...
Szóval szerintem átpolíroztatom az ablakokat és veszek egy teljesen új párt ugyanebből, mert egyébként nagyon elégedett vagyok velük
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz Tomics #16207 üzenetére
Nem szedték ki. Gyárilag színezve van az üveg, nem fóliázva.
Nálam B oszloptól hátra tükörfólia van, A-B-n meg teljese víztiszta. Rendőr még soha nem vette észre Viszont a nap ellen véd engem is + a belteret is. Hiába tűz a nap, a fényét beengedi, de mégse éget.
csak ajánlani tudom: [link] shark rs kivételével bármelyik. illetve azt kell eldönteni hogy hátra sötétített, vagy tükrös kell. ezüst fényezéshez szerintem fekete fólia való
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
2006-os Swift-el ma a következő történt:
Menet közben egyik pillanatról a másikra lesett 0km/h-ra a kilométeróra, nem mérte a pillanatnyi fogyasztást illetve nem számolja tovább a megtett km-eket sem. Az üzemanyag szintjelző ide-oda ugrál. Egyedül a fordulatszámmérő és a vízhőfokjelző működik.
És a szervó is teljesen elment.
WTF lehet?
Kb. még 5-6 km-t mentem így, remélem nem lett baja az autónak. Leállítás és újraindítás után nem szűnt meg a probléma.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Orb2 ezt a hibakódot adta: http://www.obd-codes.com/p0500
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Vihettem volna 5km-re márkaszervizbe is, de inkább 50km-t elszenvedtem vele hogy oda vigyem ahova már 10+ éve hordja az egész család az autóit. Szóval olyan szempontból nyugodt vagyok hogy nem fognak átb*szni. Nagy valószínűséggel szenzorcsere megoldja, vagy vezeték kidörzsölődött, esetleg elrágta valami állat.
olaj téma: én évek óta Liqui Moly 5W40-et rakok bele
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz batai15 #16367 üzenetére
Évjárat?
Nyeles tengely csapágy gyanús a dolog, ha üresben (is) csinálja.
Annak a cseréje alsó hangon egy százas, de inkább több.Én is ettől tartok már régóta, ezért akarok egy fiatalabb modellt venni még idén. Most 130e van az autóban, van egy jóbarátomnak egy GS-es modell, 5 éves és még 40e km sincs benne + patika állapot. Lehet átülök abba.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Én nemrég tértem át a 100-as Shell-re és kb. ugyanazt tapasztaltam amit Te is leírtál: halkabb, egyenletesebb járás + alacsony fordulaton jobban megy és kevésbé "száraz" a hangja. Fogyiban nem hozott, most toltam még egy teletankot, utána kipróbálom az OMW 100-ast is.
Nem lehet csodát várni a 100-as benzintől, de azért nem is humbuk
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz wertigo1984 #16568 üzenetére
Az hogy befér egy létra, vagy hogy 16 szelepes?
Mindkettő igenStavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Lehúzott ablak nálam is zörög menet közben, mintha ki akarna esni. De kézzel nem tudom megmozdítani, ettől függetlenül valóban idegesítő. A jobb első ablak nagyon hangos, szenvedő hangja van és amikor elindítom lefele az ablakot, mintha ki akarna szakadni a helyéről. Én 2010-ben vettem az autót (2006-os), de már akkor is ilyen volt.
A megoldás valszeg: [link]
De nem nagyon merek hozzányúlni, tegnap megpróbáltam a kesztyűtartót lekapni a pollenszűrő cseréhez, de azt se mertem erőlteti, nehogy törjön valami...
Fogyasztás: nekem télen-nyáron 5.8-6.3 liter között van és inkább nyáron a több mert a 195-ös gumi + a nehezebb felnik és a klíma azért megfogja.
Bal ajtókárpitnál nekem is zörög (biztonsági öv felől jön talán?), de ezt leszámítva sehol, még szar úton se.
Akkucsere: én nem tapasztaltam semmit, pedig fél éve kellett cserélnem.
Ami most megoldásra vár még: a bal első ajtóban a zár... van amikor a távirányítóval nem hajlandó kinyílni csak kulcsos rásegítéssel, illetve sokszor zár le úgy hogy kerreg hangosan. Ilyenkor lezár csak valami összeakad valamivel.
Összességében: a két ajtó ablakostól, zárastól, műanyagostól a bajom, más probléma nincsen (kopp-kopp)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Rosszul írtam, természetesen a csavarokat kiszedtem. Meg a két patentot + lepattintottam a tükör takaróelemét is.
A kárpit teteje így már mozgott, de az alja semmit. Annyira erőltettem már hogy hajlott az egész, mégse jött le. 8 év alatt még nem volt leszedve, gondolom törik majd az összes alsó bolha... úgyhogy szépen visszaraktam úgyis megy olajcserére, majd ott kiszaggatják.
Egyébként a visszarakásnál a könyöklőnél a csavar nem megy vissza, párat tekerek rajta és nem egy tovább nem a csavarnak van baja, hanem ahova tekerem szerintem az nyíródott el. Úgyhogy faszán lehet majd hallgatni ahogy zörög az egész...
zedok: pl. enkóron is fent van
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #16593 üzenetére
Karbantartási, szerelési kézikönyv: [link]
Swift 2005-
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Smitiz #16738 üzenetére
Nekem ugyanez a problémám. Szerintem több mint 1 éve jelentkezett először. Csak úgy tudtam kinyitni ha a kulccsal nyitottam + nyomtam a gombot a kulcson. Azóta egyre többször előjön és most már sokszor amikor lezárom az autót, hangosan kerreg a zár. Ha van valamilyen megoldás.... mert ha én szétkapom, nem látom a hibát, nem tudom milyennek kell lennie.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
5W40-et vagy 5W30-at rakjál bele, 15e km a csere periódus, ha sokat mész városban és/vagy nagyon tolod neki akkor érdemes 10-12e km-enként ledobni az olajat.
Viszkozitás témához:
"térjünk rá, “a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol” TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as."
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section