Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pist@bácsi

    őstag

    válasz ncc1701 #47773 üzenetére

    Szerintem nincs ennyi ebben a témában, csak próbáltam árnyalni a "ne használd a kéziféket" tanácsot, mielőtt bárki is készpénznek venné.
    Télen befagyhat a kézifék, a többi kilenc hónapban meg nem.
    Nekem 36 év alatt (ebből 32 év hivatás szerűen) még nem fagyott be egyszer sem, sem saját, sem munkaeszköz.
    Normális konstrukciónál, ha nem sérült a bowdenház és/vagy a porvédő gumi, akkor nem jut be a felverődő víz. Jó tanács, hogy ne húzza be a kéziféket, de esetleg ki is cserélhetné a hibás alkatrészeket. Ha cinikus lennék, azt tanácsolnám, ne álljon meg lejtőn, keressen egy vízszintes utcát.
    Mivel sík terepen tökmindegy, akár sebességbe is teheti, az is elég, de nyugodtam behúzhatja a kéziféket is, erre van kitalálva.
    Egy négyhengeres motornál egyszerre egy hengerben van éppen sűrítés, az az egy "tart ellen" amikor sebességben hagyod. A henger zárt, de azért ez üzem meleg motornál kenéssel együtt érvényesül maradéktalanul. Egy kopottabb motornál, hidegen szép lassan elereszt a kompresszió a gyűrűk mellett, és egyet "ugrik" a motor, és vele együtt mozdul a sebességben hagyott autó is. Elhiszem, hogy erős vagy és mégsem tudod elmozdítani, de a gravitáció a lejtőn el tudja, és minél nehezebb az autó annál inkább.

    A járdaszegélynek kormányzás (a padka az más) elsőre logikusnak tűnhet, elgurulni tényleg nem fog. De megeshet, hogy télen, mondjuk havas, csúszós úton nem lesz egyszerű elindulni, emelkedőn visszatolatni. Láttam olyat is aki ezt úgy oldotta meg, hogy simán erőből eltekerte a kereket a járdától, miközben a jármű teljes súlyával nyomta. Kapott a gumi meg a kormánymű is.

Új hozzászólás Aktív témák