Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dethroner #41547 üzenetére

    Én annyit tudok, hogy 2019.08.31 egy határidő az Euro 6 norma esetén. Pontosat nem tudok, mert hiába olvastam el tucatnyi angol és magyar nyelvű cikket, nem lettem okosabb. Mintha az újságírók sem értenék, annyira homályosan, kétértelműen írnak. Elvileg az Euro 6D temp fokozattal kapcsolatos.

    A kibocsájtás limitek egyformák a 6, 6C, 6D temp és 6D esetén, csak eltérőek a mérési megoldások és vannak különböző engedmények.
    A sima 6 NEDC szerint mér, ami elavúlt, sok tekintetben a gyártóknak kedvez, sok csalásra ad lehetőséget.
    A 6C az új mérési szabvány, rögzített paraméterekkel, kevés trükkre ad lehetőséget és jobban igazodik a használathoz.
    A 6D tempt -től bejön a laboros futópados mérések mellé egy RDE nevű mérés, ami valós úton történik, vagyis az autóra ráépítenek egy minilabort. A temp jelentése temporary, vagyis ideiglenes, mivel a gyártók több időt kértek a felkészülésre. Itt a 6D temp RDE mérés miatt kaptak a gyártók egy komoly engedményt, ami miatt túlléphetik a limitet 110%-al, ami nem +10% -ot jelent, hanem +110-et, ergo 210% kibocsájtás is belefér meglévő modellek esetén idén augusztus 31. -ig.

    Elvileg a Suzuki összes jelenleg árult autója 6D temp-es szeptemberig, de utána már nem hozható forgalomba. Most minden el nem adott, de berendelt autót forgalomba helyeznek akkor is ha nincs gazdája...de ha nem tudják eladni....talán idén, akkor talán a nyakukon marad. 2020-tól indul az Euro 6D, ahol már nem 210% az RDE limit, hanem csak 143%. Gondolom ezt céloznák meg a hibrid motorokkal. Nem vagyok biztos abban, hogy ez a jelenlegi SHVS-t takarja majd.

    Ezért nem akarnak többet importálni idén. Szóval minden importált tipus problémás, nem csak a Baleno.

    Persze lehet hogy nem pontosan értem az egészet, szóval nyugodtan kijavíthat, ha valaki jobban tudja, érti a dolgot. Számomra az is homályos, hogy akkor januártól minden motorjuk hibrid lesz-e emiatt, illetve hogy hamarabb is elérhető lesz-e. Sőt a probléma a Vitara és SX esetén is elő kell jöjjön csak pár hónappal később. Ők sem gyárthatnak olyan motorokkal autót, amit nem lehet forgalomba helyezni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák