Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz kenguru99 #69949 üzenetére
A kopó alkatrészek nem lesznek drágák, viszont a karosszéria elemek igen.
Nekem is ez lenne a red flag azzal az autóval. A korábbi vasaló esetén hegyekben áll a bontott alkatrész, de ez pont az a típus, amelyhez sokkal kevesebb van.
Persze nem abból kell kiindulni hogy kell, de ha kell akkor nagyon kell.
Én anno az IS200al a végén eljutottam oda, hogy a zabszem a seggemben volt, hogy ne legyen semmi karosszéria elemre szükség. Ami vergődések végigmentek a facebook csoportokban, az kész volt.
Gyakorlatilag első fényszórókat nem tudtál bontottan venni. 99% angol autóról volt bontva, annak meg a vetítési képe nem jó irányban van ugye. A maradék 1%ot két perc alatt elvitték mindig a használt piacról.Nem hobbi autó esetén én tuti nem vállalnék ilyen nyűgöt.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz kenguru99 #69953 üzenetére
Tudom, nem az ISt akartam összehasonlítani a Swifttel. Pl az említett fényszóró példánál nyilván nem lenne olyan zéró közeli a választék a faceliftes Swift esetén. Csak én úgy vagyok vele, hogy egy ekkora tömegtermékből nem biztos hogy azt a típust választanám, amiből a legkevesebb van. Mert kicsit sem akarnék keresgélni ha kell.
Szimplán én nem látok benne akkora potenciált az előző vasalóhoz képest, az elsőt teljesen kizárjam. Kb ugyanaz a két autó, csak az egyik a válság alatti termék, kevesebb példányban. Lényegében egy kutya mindkét autó, akkor már azt választanám, amelyekből minden bokorban lapul 12 darab. ABS kocka a különbség, de ahogy előttem is írták, nagyon sokban már cserélve van. Nyelestengely csapágy meg előfordul a faceliftesnél is.
Szerintem ebből a legjobb döntés ha nézi mindkettőt, nem kizárva a régebbit és azt választja a merítésből, amely a legjobban lekövethető előéletű és karbantartottságú, továbbá ár/érték arányú. Választék van.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz pető bá' #69957 üzenetére
Elolvastam a korábbi írásod. Na igen, engem is meglep, hogy ennyire nem volt semmi hozzá. Bár az tény, hogyha bontós szintig törik, akkor ott nagy eséllyel vagy eleje, vagy hátulja nem lesz, kivétel ha kifli oldalról, de lehet akkor is kap.
Nekem mákom volt ezek szerint, mert a Crosshoz egy bal hátsó ablakemelő motort kerestem (valamiért elengedett a két pontheggesztés és a fogazott íves rész így leesett, amelyet a motor mozgat.
3 bontóból kettőben volt. De igen, így belegondolva, az egy oldalsó elemben van, ütközés során nem elsősorban az sérül.Akkor a lámpa szopás mindenhogy... Ne törjük
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #69963 üzenetére
Sajnos drága minden.
Ha próbaképp beállítasz egy szűrőt a HAHU-n, hogy mindegy mi, de 3 éves legyen, akkor a legeslegolcsóbb autó egy Dacia Sandero lesz 3.399.000 HUF-al, az azt következő autó már 4.3 milla (Fiat500).
Nyilván ebből kifolyólag egy 3 éves Swift sem lesz a 3 millás szegmensben. Meg hát a másik az, hogy újonnan a legolcsóbb Swift 6 milla. Nyilván nem lesz 3 évesen 3.5 milla. -
Qtya123
őstag
válasz Biga123 #70004 üzenetére
"Covid óta kb csak áll az autó"
Akkor ott a tömítéseknek valószínűleg gatya. Néha már az is elég, hogy ősztől tavaszig nincs bekapcsolva.
Jó tömítések/csövek esetén sokkal tovább bírja, nem 3-4 évig.Vidd el klímáshoz, hogy nézze meg, csak a tömítéseknél ereszt-e vagy máshol is. Ilyen sok állás semelyik alkatrésznek nem tesz jót.
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #70087 üzenetére
Semmi köze a motor és az üzemanyag rendszer megfelelő működéséhez.
Lényegében egy környezetvédelmi előírás, amelynek nem felel meg ha csak úgy a szabadba juthat a tankból a benzingőz.
Szerintem a korábbi példányokban nem is volt ilyen, ezért nem érintettek. Azok még a kevésbé szigorú környezetvédelmi normák gyermekei.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Audience #70092 üzenetére
Nem gondoltam, hogy ez ilyen régóta van. Ha tippelnem kellett volna, a régi Swiftben nem kerestem volna.
Na igen, az ezeréves autókkal nyilván nem foglalkoznak ilyen téren, hogy az működik e benne vagy sem. De eleve azoknak nem is ilyen a környezetvédelmi besorolásuk.
Mondjuk mással se nagyon foglalkoznak, tömegével szaladgálnak a kiherélt részecskeszűrős autók, kb bárhol átmegy a műszakin.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #70105 üzenetére
Szerintem az lehet, hogy sokan félreértik a dolgot, annyit látnak, hogy üzemanyag, meg evapor meg mindenféle és azt hiszik, hogy valami komoly gond az üzemanyagrendszerrel.
Valamelyik facebook csoportban is elkezdtek hisztizni, hogy jaaaj tönkremegy a befecskendező és a motor...
Lehet ezért nagy az ijedelem és a rohanás. -
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #70122 üzenetére
Ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, aztán azóta már többször is volt olyan, hogy az a plusz néhány centiméter amivel előrébb lehet dönteni a támlát, pont kellett ahhoz hogy le tudjam csukni a csomagtartót és emellett hátul is tudjanak ülni. Tipikusan a nagy gurulós bőröndök voltak olyanok, hogy kellett az a kis plusz.
Nem is tudtam, hogy Vitarában ez nincs. Genyóság. Amúgy ja, a Vitara lábtere hátul kisebb, mint a crossnak. Jó 1/3-al rövidebb gumiszőnyeg kell a hátsó lábtérbe, mint a cross esetén.
Hétvégén hoztam vele egy 65"-os tévét, a dobozának szélessége 997mm volt, a crossban a csomagtartóban a két oldal között a legszűkebb rész 1005mm körül van, szóval pont befért. Annyi, hogy az első két ülést annyira előre kellett tolni, hogy csak a feleségem tudott vezetni, nekem nem ment volna már. 1645mm volt a hossza a doboznak. Vitara esetén ez már nem fért volna be.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #70181 üzenetére
Igen, ugyanazon évjáratokban vannak kb hasonló árban, ha hasraütés szerűen rákeresel a használtautón.
Pl:
[link] [link] vs [link]Múlt évben kollégám vett egy, a Crossunknál 2 évvel idősebb Audi A6 3.0 benzint, kb olyan árban, mint amennyiért mi a Crosst.
Pár hónap múlva kapta az automata váltóra a 7 számjegyű ajánlatokat javításra. Végül örült nagyon, mert kihozta "csak" fél millióból a javítást. Kérdés milyen lesz.Nagy igazság az, hogy mindkét autóra kell költeni, csak az a különbség, hogy ugyanahhoz a működéshez az egyikbe jóval többet kell belelocsolni. Aki ezt elfogadja, és megér ennyit az öröm és az élmény egy erősebb és jobb útfekvésű, kényelmesebb autóban, az oké. Ott vannak a bajok, amikor csak az erőlködés megy és a pénzhiány miatt a kotványolás.
Plusz ugye ki mire akar költeni. Van aki szívesen költ erre, mert az a fontos neki, hogy élmény legyen az autója, másnak meg mondjuk ez nem fontos és teszem az utazásra, PC-re, kertre, akármire költ.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest