-
GAMEPOD.hu
Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
kali
legenda
válasz andaman #75656 üzenetére
szia,
erős ellentmondásokat vélek felfedezni a problémában; A Tv-mre 5 év kiterjesztett adott Samsung Mo. Ugyanarra egy web áruház bevallotta, hogy igazán csak 1 év, bár ő is 5 évvel hirdette a Samsung Mo.-ra hivatkozva. - amennyiben adott webáruház a Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalomba hozott készüléket árusít, úgy arra pont úgy érvényesíthető a kötelező 1 év felett adott minden többlet, akár a webshop kihagyásával, direktben a Samsung Electronics Magyar Zrt. irányába is.
magyarországon a kapcsolódó, hatályos jogszabály alapján - meghatározott termékre ár...stb. alapján - 1 év a kötelező jótállás, amit felette ad a Samsung Electronics Magyar Zrt., azt a saját maga által forgalomba hozott készülékekre adja, amennyiben egy weshop külföldről szerzi be a terméket, úgy arra - megfelelő számla..stb. ellenében - a hazai képviselet csak az 1 év kötelező jótállást köteles bevállalni, amit afelett külföldön adtak, azt az ottani jogszabályok alapján ott lehet érvényesíteni, de ez fordítva is igaz, ha a kötelező felett itthon a Samsung Electronics Magyar Zrt. ad többletet, azzal külföldön nem fognak foglalkozni, hiszen ott más jogszabályok alapján szerződnek és dolgoznak.
a nem a Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalmazott készüléket árusító webshop nem hivatkozhat a hazai képviselet többletére, hiszen ha nem tőlük beszerzett készüléket árusít, akkor azt a szabályozást nem veheti figyelme, hanem csak azt, akitől ő beszerezte, de azt is neki kell - adott esetben külföldön - lerendeznie a beszállítóval, akivel ő szerződésben áll.
amennyiben a gyártó egy termékére direktben sok év (korlátozott) jótállást vállal, úgy azt nem a hazai "képviselet" adja, így nem is neki kell direktben intéznie, ellenben ha tőlük vásárolt az ügyfél és emiatt velük áll szerződésben, akkor természetesen rajtuk keresztül is intézhető.
a gyártó mindig konkrétan leírja a (global) honlapján, hogy a sok év korlátozott jótállás milyen feltételekkel és címen intézhető, és ez jellemzően a gyártó központi címe, nem pedig a különböző országokban a "képviseletek" - kivétel a fenti leírás, ha azt direktben a hazai képviselet adja, mert akkor egyértelmű a dolog.
semmi simlisség nincs, nem létezik olyan hazai - de sok más országban sem - jogszabály, ami előír világgaranciát, hogy a bárhol vásárolt terméket minden ország gyártói képviseletén lehet garanciáztatni, megteheti persze a gyártó, de nem köteles, nem is sok példa van rá. -
kali
legenda
válasz dethroner #75664 üzenetére
amit én leírtam, azok a jogszabályok és szerződési feltételek szerinti felállás, így mást nem, hogy megérteni nem tudok - nem is lenne mit, ha nem nem szabályos -, hanem elfogadni sem.
inkább vagyok a trükközős webshop, üzlet...stb. ellen, akik kihasználják a kiskapukat, behozzák külföldről a terméket - néha kérdéses úton/módon -, ráadásul sokszor elfelejtik mondani a vásárlóiknak, hogy ugyan olcsóbban adják a terméket a jellemzőnél, de annak oka van, arra bizony itt nem feltétlenül lesz addicionális jótállás, prémium támogatás...stb.
a Michelin gumis példát adott esetben nem veszem figyelembe, mert nem ide tartozik, bármilyen verzióban lehetne még számtalan jobb és rosszabb példákat írni, attól még nem változik a helyzet.
más országokban is így működik, amire az ottani képviselet/viszonteladó ad a jogi szabályozásban előírt felett (korlátozott) jótállást, azt csak ott lehet érvényesíteni, vagy ahhoz másik országban megfelelő módon honosítani - akár külön díjtétel ellenében.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz andaman #75676 üzenetére
a vásárló szempontjából jó lenne, ha így működne, de több szempontból sem ilyen egyszerű - pláne jogilag -, és nem véletlenül nem erőltetik ezt a módit - de ez sok más gyártóra is igaz, sőt, még cifrább szabályozásokat is lehetne írni, hogy a külföldön vásárolt, vagy onnan behozott/behozatott termékekre milyen hátrányos feltételek vonatkoznak, az itthon hivatalos viszonteladónál vásárolthoz képest. (pedig világcég és világgarancia; apple)
-
kali
legenda
válasz andaman #75680 üzenetére
igaz, ami hasonló esetre emlékszem - eltérő gyártó termékéről és egy külföldről beszerző üzletről volt szó -, az már nem mostanság volt, de ott az lett a vége, hogy a másik oldalról vizsgálták inkább, és az lett a mondás, hogy az üzlet köteles megfelelően tájékoztatni a vásárlót a feltételekről.
nem hiszem, hogy kötelesek lennének ilyen listát kiadni, de ezt csak saját kútfőből mondom most, később fogok csak pontosan utánanézni, már csak kíváncsiságból is.
félreértés ne essék, nem a samsung miatt, annyi közöm van csupán a céghez, hogy veszek néha ilyen gyártmányú telefont vagy tv készüléket.
azt viszont köztudottan nem titkolom, hogy nem szeretem a bolti garanciás, külföldről szürkén/feketén behozott...stb. termékeket, illetve azok árusítóit sem, de ez is csak szimplán a vásárlói hozzáállásom.
arról nem is beszélve, hogy ha csak szabadidőmben - sok van mostanság - ugyan, de pont szervizek, üzletek...stb. ellen irányul sok tevékenységem, segítek vásárlói/felhasználói panaszokat megfogalmazni, megbízásból eljárok ilyen ügyekben a panaszosok helyett, szóval ok nélkül pláne nem szoktam gyártókat, azok képviseleteit, szervizeket, szolgáltatókat, vagy bármilyen kereskedelmi egységeket védeni, mert pont nem szerethetnek engem... -
kali
legenda
válasz dethroner #75681 üzenetére
továbbra sem a gyártótól vásárolsz direktben, hanem a kereskedelmi partnerektől, velük kerülsz elsődlegesen szerződéses viszonyba, az ő feltételeik alapján.
extra profit? amíg adnak is érte többletet a kötelező felett, addig nincs vele gond.
eu szintű szabályozás erre vonatkozóan?
nem egyszerű, nem nagyon merik/akarják piszkálni, nem véletlenül...
a kereskedelmi partnerek minden országban (legalább részint) eltérően szerződnek, mindig az országban adott, vonatkozó jogi szabályozás alapján, ami más és más az eltérő nemzetek esetén, így nem lenne egyszerű egy kalap alá hozni azokat.
biztos nem lehetetlen, de nem sok gyártó erőlködik rajta, a nagyobbak is világgarancia esetén is csak a kötelező minimumot adják meg mindenhol, az addicionálisat már nem feltétlenül.
jogszabályilag emelkedne a jótállás/szavatosság intervalluma?
nem a samsung hazai képviselete cseszhetné meg magát leginkább, hanem akik most eleve csak a kötelező egy év jótállást adják és nem lehet kiterjesztést vásárolni, vagy csak külön felár ellenében. (apple, lg, sony...stb.)
semmi akadálya, hogy alapíts egy céget és leszerződj a gyártóval olyan feltételekkel, mint a többiek is, de te külön anyagi ellentételezés nélkül is dolgozz (javítási munkaóra, alkatrész cseréje...stb.) azokon a termékeken, amiket más cégek hoztak forgalomba és ők profitáltak abból, szerintem senki sem fog tiltakozni, hogy meglépted, sem a gyártó, sem a végfelhasználó, de pláne az a cég nem, aki profitált a termék eladásakor, viszont az extra támogatás miatt beépített és megkapott felár ellenére sem volt azzal dolga, mert te ingyen megcsináltad. -
kali
legenda
válasz andaman #75684 üzenetére
nem teljesen zsákbamacska, én például mindig azt veszem alapul, hogy adnak hozzá korrekt gyártói jótállási jegyet vagy sem, hanem csak saját boltit, mert sok gyártó közzéteszi annak milyenségét a honlapján, és ha olyat adnak az üzletben a termék mellé - erre rákérdezek fizetés előtt, illetve sokszor már telefonon, hogy feleslegesen ne is menjek oda -, persze kitöltve, aláírva és lepecsételve, akkor nagy gond nem lehet.
a samsung jótállási jegyeked lásd itt; link
a boltkeresőt is használhatod; link[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz zo-lee #75787 üzenetére
azon a hdmi csatin, ha a tools gombot megnyomod, a névre pc vagy mi van beállítva?
arra értettem, hogy nem feltétlenül a tv kapcsolgat le, hanem a munkaállomás is teheti, tehát ha másik tv készülékre dugnád, akkor is jelentkezne a probléma, de ezt csak úgy tudod kitesztelni, ha van másik elérhető tv. -
kali
legenda
válasz s7evcsenko #76314 üzenetére
szia,
az említett formátumokhoz megfelelő külső lejátszó kell.
*.mkv (felezett) 3d megy a beépítettel, de *.iso nem.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz gorog67 #76349 üzenetére
én sem, hosszú évek óta vagyok mind a kettőnél elégedett vásárló, de egy tv esetén valakinek pláne fontos lehet a gyártói jótállás - nekem is az volt, így ezt a terméket nem a vizeseknél vettem -, ezért nem feltétlenül mindegy.
attól még lehet korrekt egy üzlet, hogy nem (mindent) gyártói jótállással árusít, lehet az ország boltja, bírhat bármilyen minősítéssel, de ha csak bolti garancia van és a bolt egyszer csak eltűnik - nem, sajnos semmi sem lehetetlen; mistral, bluefish és társai, ha mondanak még valamit... -, akkor sokan fogják vakarni a fejüket... -
-
kali
legenda
válasz Flashget #76356 üzenetére
a vége meg az szokott lenni, hogy utóbbit meg majd egy olyan nyomja fel, aki mindent korrekt módon intéz és emiatt az árak tekintetében hátrányban van a trükközőkkel szemben - nem is konkrétan ezzel kapcsolatban, csak úgy általánosságban.
ami nem javítható, az attól függetlenül sem javítható, hogy a jótállási intervallumok melyik szakaszában tart épp.
jogilag nem olyan vészes ez; amely készüléket a samsung electronics magyar zrt. hozott forgalomba és adott hozzá az 1 év kötelező jótállás felett +12, +24...stb. hónap kiterjesztett jótállás, úgy a kapott jótállási jegyen is ott figyel az említett forgalmazó neve, elérhetősége, a feltételek...stb., így ha az üzlet meg is szűnne, ahol korábban vásárolva lett a készülék, a vásárló a forgalmazónál is tudja a jótállási jegy alapján a jogait érvényesíteni az 1 éven túl kiterjesztett intervallumban is, így nem csak a javítás, hanem a kicserélés sem lesz probléma.
aki olyan üzletben vásárol, ahol kintről hozzák be a készüléket és emiatt a vásárló a kötelező 1 év után csak bolt által adott többlet jótállást tudná érvényesíteni és csak és kizárólag a boltban, de az közben (jogutód nélkül) megszűnt, úgy bukta a dolog...gyeniko; autókban nem vagyok otthon, de biztos erre gondolsz; link]
ekkora, ilyen, neves gyártók azért korreket módon megoldják általában a problémákat, akár még a szomszédos országok szervizhálózatának a megmozgatásával is, és nem hagyják magára az ügyfeleiket. -
kali
legenda
válasz SunMount3r #79253 üzenetére
szia,
a samsung honlapján is szerepel, a linkben láthatod a teljesen pontos típust.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Flashget #79600 üzenetére
a google, apple...stb. féle "követés" más téma, abban sokkal több ráció van - bár én azok legtöbb lehetőségét is kizárom, amennyire az én oldalamon lehetséges -, a tévét viszont nem nagyon hurcolássza magával az ember, azzal meg nem sok problémát okoznak, ha statisztikát készítenek a tévézési szokásokról, amennyiben csak a nézett csatornákról és kapcsolódó adatokról van szó.
az lg tévés "kémkedés" régi sztori, elvileg léptek azóta az ügyben, miután nagy nyilvánosságot kapott a dolog, bár valamilyen szinten minden gyártó gyűjtöget információkat, mert az mint tudjuk; hatalom!
az már durva, ha például az usb útján csatlakoztatott tárak részletes információit is továbbítja a készülék, de a samsung estén elvileg nem találtak erre utaló jelet, pedig nem csak gyártói illetékesek vizsgálták az lg botrány után.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz gyeniko #80274 üzenetére
érdekes ez az oldal, 1920 * 1080 felbontásig jól jelez vissza, de ha adott tekintetben jobb specifikációjúval nézem, akkor valótlan, nagyon alacsony értékeket ad vissza - olyankor is, amikor amúgy biztosan megy az eszköz és az alkalmazás által a magasabb felbontás.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Gedeon31 #80739 üzenetére
van, a gyártói pixelgaranciát adják tovább az azonos jótállással - még mobiltelefonnál...stb. is említik általában az ügyintézők -, a gyakorlati megvalósítás menete passz, semmilyen eszköznél nem kellett még élnem a lehetőséggel, de gondolom a szokásos; 3 napon belül teljes körű, ezt a szolgáltatónál kell intézni - mint bármilyen más, a 3 napos "cserés" intervallumba tartozó problémák esetén, már ha a feltételek adottak -, utána viszont az ISO-13406-2 szabvány szerintit már direktben a samsung szervizzel is lehet.
-
kali
legenda
válasz gaben1117 #81104 üzenetére
szia,
milyen típusú eszköz (router, hgw...stb?) szórja az áldást?
régió, csatorna, titkosítás rendben?
nem minden eszköz szereti az eltérő régiót, szélsőséges csatornát (1-11 az ideális), illetve a wep titkosítást (wpa2 - aes a legjobb, de minimum wpa)
az ssid és a jelszó ne tartalmazzon ékezetes betűt és/vagy nagyon speciális karaktert.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Flashget #81414 üzenetére
a hétvégi epg és társai digi probléma, illetve annak orvoslása óta azt tapasztalom, hogy hiába nem volt bekapcsolva a tévé (adott esetben ue40f6100aw) akár 12 órája, viszonylag gyorsan betöltődik minden csatorna epg információja a bekapcsoláskor, korábban ehhez várni kellett kicsit, illetve némelyik csoportnál többet is, vagy legalább egy csatornára rányomni adott szekcióban.
ahogy előttem is írták, az axn kivétel - továbbra is -, de ez nem a tv készülék hibája.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Veg1ta #81526 üzenetére
szia,
a hibalehetőségek;
- nem megfelelő a régió (hun?)
- nem megfelelő a titkosítás van beállítva (wpa2 vagy wpa?)
- ékezetes betűt vagy nagyon speciális karaktert tartalmaz az ssid (amit látok, az rendben van)
- ékezetes betűt vagy nagyon speciális karaktert tartalmaz a jelszó
- nem megfelelő csatorna van beállítva (1-11 a javasolt, hiába van például a magyarban 13-ig)
- mac adress szűrés/tiltás van beállítva a routeren és ahhoz mérten kell eszközölni a beállítást2.4 vagy 5 GHz kapcsolatról van szó?
n szabványos a szórás?[ Szerkesztve ]
-
-
kali
legenda
válasz Travelos #83145 üzenetére
szia,
a tv készüléken vagy a távirányítón ha állítod a hangerőt, akkor bedugott füles esetén azt állítja.
azt kell majd kitapasztalnod, hogy a fejhallgató jack kimenetén a fentiek szerint ne legyen túl magas, de túl alacsony sem a jelszint, arra gondolt yvsmad, mert ha a fülesre sok megy ki, akkor a hifi már alacsony hangerőn is torzíthat, ha meg túl keveset nyom és a hifi oldalán kell túlzásba erősíteni, az sem okés.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz yvsmad #84308 üzenetére
nincs ilyen szabály/lehetőség.
amennyiben távollévők között köttetett a szerződés (neten, telefonon...stb. rendelte), úgy 14 napon belül elállhat - indoklás nélkül -, de ha csak besétált az üzletbe és megvásárolta, akkor ilyen elállási lehetőség nincs a vásárlói oldalon.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz yvsmad #84312 üzenetére
hiba/meghibásodás szükséges, úgy pedig ennyi a különbség a 3 munkanapon belül;
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
forrás: link -
kali
legenda
írtad, hogy ebből a típusból nincs nekik másik, így biztos visszaadják majd a pénzt, levásárlást vagy másmilyen típust nem vagy köteles elfogadni.
a vásárló számára kedvező irányban mindig eltérhetnek a szabályozástól, tehát akár akkor is visszaadhatnák a pénzt, ha épp tudnának azonos típusra cserélni, de erre kötelezni nem lehet őket, önkéntes alapon tehetik meg.yvsmad; így igaz, neki kell eldönteni, hogy melyik megoldás kedvezőbb számára.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Skyhigh #87030 üzenetére
a jótállást hívja a köznyelv garanciának, jogilag jótállás és szavatosság létezik, utóbbi a kedvezőtlenebb.
le is írta közben gyeniko a lényeget.rizikós is lehet amúgy ez az elállás miatt olcsóbban árusított készülék, mert nem tudni, hogy mi miatt történt az elállás, esetlegesen csak külsőre vagy funkcionálisan nem tetszett a vásárlónak, de arra is akad példa, miszerint műszaki probléma van vele, de a vásárló nem akar garis ügyintézéssel foglalkozni - esetleg csak 3 napon túl vette észre és a kicserélés sem játszik már -, így egyszerűbb elállni, aztán rendel majd másikat, esetleg máshonnan.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz sityupityu #87351 üzenetére
sablonos szöveg, valamelyik típuson elől van, másikon meg alul, némelyiken meg hátul.
-
kali
legenda
nem feltétlenül hazudott a forgalmazó, ha külön nem emelte ki, hogy a magyarországi szervizes hálózat, mert valóban a samsungos, de a vásárlás helye szerinti, ami adott esetben a német.
nem a netes rendeléssel van gond, hanem akkor is figyelni kell rá, hogy megfelelő hazai jótállási feltételek szerintit kapjon az ember, de sok üzlet kintről szerzi be, mert úgy olcsóbb neki, de megfelelő haszonnal a vásárló felé is olcsóbban adhatja, de adott a fenti kompromisszum.
erre jó a my samsung regisztráció, úgy kiderül, ha nem megfelelő forrásból származik a készülék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- potyautas: Miért olyan drága?
- Microsoft Excel topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fallout 76
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
- Ibiza club 15 hangfalak eladók (4 drab)
- Sony PlayStation PULSE 3D
- Vintage erősítő (1978-1979): Pioneer SX 980 eladó - 540.000 Ft
- Philips 58PUS8545/12 4k LED Smart Tv!58"/Dolby Vision/Atmos/Android Tv/Ambilight/Beszámítás
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen