Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    válasz Laris2 #15578 üzenetére

    Én is a végére értem a RETURN OF SCAR nevezetű modnak. Szerintem a folytatás arról szólt volna, hogy Scar tovább folytatja Fang, Ghost és Strelok keresését, mert ugye kiderül a vége felé, hogy valszeg még mindig élnek ők hárman és a haláluk csak megjátszás volt (hasonló történet zajlott le a Narodnaja Solyankaban).
    Egy átlagos játékos szemével nézve (aki nem modder, nem fordít, csak játszik) ez a mod nagyon bonyolult még annak ellenére is, hogy egy nagyon lineáris történetről van szó. Két feladatot egyszerre szinte sose kapsz, viszont a gondok oroszlán része abban áll, hogy a feladatok legalább 70%-a nem kerül fel a feladatlistára, csak a párbeszédekben hangzik el és ha nem jegyezted le magadnak (igen, papírra), akkor holnap már azt se fogod tudni, hol hagytad abba és hol kellene folytatnod. Mellesleg a szövegelés is annyira darabos és sokszor összefüggéstelen (még magyarul is), hogy nem szégyen kétszer, háromszor végigolvasni ahhoz, hogy az ember megértse miről is van szó. Nekem végig az volt a benyomásom erről a játékról, hogy kidolgozatlan és vázlatos, mintha egy komolyabb projekt előfutára lenne csak, amit ezután kellene javítani, kiszépíteni, a helyére tenni. Tele van szépséghibákkal, de mi több, bugokkal is. Rengeteg benne a szkriptelt esemény és ezek a szkriptek általában le is fagynak, úgyhogy csak a visszatöltés képes működésre bírni. Legalább 7 spawnolási problémám is volt a játék alatt, amikor nem jelentek meg dolgok a játékban. Pld. nem jelent meg egyből a mocsári szörny az erdőben, vagy nem jelentek meg ugyanott egyből a kontrollerek, amiket Szidorovicsnak ki kellett nyírni. De maradtak ki zsákok, tárgyak rejtekhelyeken, amiket meg kellett volna találni, de hiába, nem voltak ott. Ilyenkor az egész feladatsort újra kellett futnom, hogy működjön a dolog. Aztán egy idő után egyre jobban kezdett zavarni a rengeteg sok anomáliás és mellékhatási effekt. Pld. idegesítő, hogy ha felveszel egy képződményt, akkor az úgy hat rád, mintha tarkón ütöttek volna és csak kóvályogsz egy ideig, a kép villog meg minden. De ugyanúgy az agyadra megy a sok random anomália, melyek gyakran csak úgy megjelennek előtted a semmiből épp a legkellemetlenebb pillanatban és jól odab*sz. A vérszívókkal és a fekete macskákkal inkább ne kezdj ki, mert esélyed sincs ellenük, ha rád tapadnak. A vérszívókkal egy ilyen találkozás olyan, mintha Tysonnal állnál egy ringben, a macskák pedig úgy elveszik a szemed világát, hogy szépen sötétben halsz meg miközben vakon összevissza lövöldözöl. Ezek a dolgok el vannak túlozva mert ez mindig visszatöltéssel jár, mintha a készítő direkt a halálodat akarná léptem-nyomon. Mellesleg itt is érvényes a Dimaktól jól megszokott "egy találtat = halál", úgyhogy másutt sincs sok esélye az embernek a túlélésre amikor harcba keveredik.
    A történet részeként sokszor el kell kísérni szereplőket hosszú, hosszú távolságokon és ilyenkor természetesen ők vagy elakadnak mert meglátnak egy kutyát valahol, vagy pusztán a szkript lefagy, de jó esetben is ezek a részek unalmasak és fölöslegesek, mintha csak az időhúzásra játszanának a készítők. Ez egyszerűbb volna "találkozunk ott", és oda teleportálják a szereplőt amíg te szabadon odaérsz. Aztán még ott van az alvás, ami sajnos csak akkor lehetséges, amikor a játék akarja és nem amikor te akarsz aludni. Ez azért rossz, mert vannak feladatok, amelyeket vagy csak éjszaka, vagy csak nappal, csak délután stb. lehet végrehajtani és ilyenkor legjobb egyet aludni. Viszont ha közbe szól egy kitörés, akkor felébredsz és jó ideig nem tudsz tovább aludni, mert a játék szerint "nincs szükséged alvásra". A crashekről csak annyit, hogy vannak, mégpedig Sötét Völgy környékén gyakorta és úgy vettem észre, hogy a fent jelzett effektek generálják. De szerencsére a játék mindig tovább megy újratöltés után, úgyhogy ennyi még belefér egy ilyen ősi modba.
    A játék során néhány kódra is szükség van és most se tudom, hol lehet megtalálni az X-18 labor ajtók kódjait (én kilestem a kézikönyvből). A többit kóborló sztalkerektől is meg lehet vásárolni jó drágán, de játék közben halott alanyoknál is előfordulnak. A lényeg az, hogy nem kell velük sietni, mert előbb utóbb kigyűl a 4 számjegy, csak át kell minden halottat kutatni mindenhol (a naplóban, a "Talált PDA" szekcióban lehet ellenőrizni őket).
    A szépséghibák abban állnak, hogy pld. a Mestereknek nevezett ellenség szinte minden alkalommal kinyírta saját magát az RPG-vel, vagy az NPC folyton egymásba torlódik a Bár előtt és képtelenek kibonyolódni egymásból, és még ilyenek. Itt látszik a legjobban a darabos munka, mintha csak egy vázlat lenne az egész mod.
    Na de vannak pozitívumok is, mégpedig a legfontosabb, hogy a történet kiváló és annyira hosszú és tartalmas, hogy mire a végére érsz, nem is emlékszel mivel kezdted, mintha egy teljesen más játék lett volna az eleje hónapokkal ezelőtt. A Clear Sky rész folytatásaként lehet elkönyvelni. Azt is mondtam, hogy ha ez legalább annyira stabil lenne, mint a szintén Dimakék készítette ST2 vagy Fotograf, akkor még azokon is túltenne és minden idők legjobb SOC modja lehetne. De sajnos még dolgozni kellett volna rajta és nem tudni, hogy miért maradt el a bejelentett folytatás is. Kár érte mindenképp, de ettől függetlenül mindenkinek ajánlott és ezért is írtam róla egy kicsit részletesebben.

    A mod a kellékekkel letölthető innen (1.0006 verziójú SOC alapjátékra telepítendő!): [link]

    PS: Semetcky rejtekéhez meglett a kód, nem tudom honnan lett meg az első 3, de az utolsót egy halott szatlkernél kaptam meg a vérszívók falujában. Oleg is adott egyet jutalmul valamiért, de az már meg volt a naplóban, ugyhogy nem jelent meg sehol.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák