Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Grafikus kártya:
- PS4: Radeon HD 7970
- X1: Radeon HD 7790"Ez így nagyon félrevezető! Nem lesz bennük semmilyen grafikus kártya! Egy olyan chip (APU) az alapjuk, amiben erősen össze van integrálva a CPU és a GPU. De még csak nem is a feniek, hanem erősen módosított variánsok.
(#190) Dr.F.E.R.I.: Mikor volt az az ünnep...?
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ha a géppel együtt mész, akkor internet kapcsolat nélkül nem tudhatja a gép, hogy másik lakásban van, nem csak másik szobában (nincs benne GPS). Arról viszont lehetett hallani, hogy 24 óránként legalább egyszer be kell jelentkezni.
Amúgy bár nem lesz kötelező az állandó on-line kapcsolat, de sok játék megkövetelheti (cloud számításokra pl.), és a Microsoft is igyekszik rábeszélni erre az embereket, hogy azzal mennyit nyernek, stb.
Közben a német adatvédelmisek nyíltan támadták a MS-ot, mondván hogy ők is hozzáférhetnek távolról a kamera képéhez és a mikrofon hangjához, és akár 3. személynek is hozzáférést biztosíthatnak ezekhez. (3. személy = nyomozó hatóságok, stb.) Szóval ez egy kicsit több, mint puszta összeesküvés elmélet... Bár ez akár a kamerás+mikrofonos+webezős okostévékre is érvényes lehet. Meg persze a PS4-re is. Csak az utóbbiak net nélkül is elvannak.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Természetesen nem tanult meg a MS gyorsan CPU-t tervezni, valójában az is Jaguar. A két chip hasonló egymáshoz, csak néhány egység száma tér el, plusz mindkét vevő (Microsoft és Sony) kért néhány egyéb változtatást. Lehetséges, hogy a design a cégek tulajdonába került (mint pl. az Xbox360 esetén a két fő chip), ezért ráírhatják, hogy Microsoft és valószínű a PS4-ben meg Sony felirat lesz rajta.
-
dezz
nagyúr
Picit azért megbonyolítja a dolgokat az eltérő teljesítmény és memóriatípus, továbbá s 32MB ESRAM az Xbox One-nál. Némileg hasonló lehet a helyzet, mint az Xbox 360 és PS3 esetén, ahol a PS3-ra volt nehezebb optimalizálni, csak most az Xbox One-on kell kicsit ügyeskedni, hogy megpróbáljanak lefaragni a hátrányból. De pl. azok a multi címek, amiknél nem szánnak erre időt, automatikusan PS4-en mennek majd jobban.
-
dezz
nagyúr
Persze, majd direkt visszafogják az fps-t PS4-en, hogy nehogy túl sok legyen...
Szinte biztos, hogy az USA-ban az Xbox One fog jobban menni, máshol meg a PS4. Kérdés, merre dől a mérleg nyelve majd a globális eladásokban. Jelenleg a PS3 vezet hw-ben és az Xbox360 sw-ben (a heti eladások éves átlagára gondolok).
A Microsoft elsősorban a hazai piacára koncentrál. A Sony ezt kevésbé teheti meg, mert ahhoz túl kicsi Japán.
-
dezz
nagyúr
Funkcionalitásban alig, teljesítményben már inkább. 12 CU vs. 18 CU -> 50% többlet! Az bizony nem kevés.
Bár van valami olyasmi, hogy a 18-ból 4 CU a CPU-hoz van rendelve. Nem tudom, hogy ez annyit jelent-e, hogy azok adott esetben jobban össze tudnak dolgozni a CPU-val, vagy azokat nem is lehet grafikára (shaderek) használni. Utóbbi esetben kisebb lehet a multi címek által könnyen kihasználható különbség: 12 CU vs. 14 CU -> +16,6%. Az tényleg nem olyan sok (bár ott vannak még a ramok, amiből az egyszeri multik szintén nem nagyon használják ki az ESRAM-ot, miközben a GDDR5-ből automatikusan profitálhatnak).
(Az Xbox360-nak gyengébb volt a CPU-ja, de a GPU-ja erősebb. PS3-on a CPU erejét sokszor a GPU kisegítésére használják, így tud adott esetben jobb lenni. De ez nem kevés munkába kerül.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Szerintem attól függ, mennyire használja ki valami az új chipek HSA (egy memóriaterületen dolgozó CPU és GPU, ezáltal azonnali adatcsere a kettő között, általános célú feladatok gyorsabb és jobb kezelése a CU-kon, stb.) és egyéb (Microsoft és Sony által kért) spéci képességeit.
Plusz ott van még a driverek kérdése, mikor fog annyit tudni a DirectX/OpenGL, hogy megvalósítható legyen mindaz, ami a konzolok alacsonyabb szintű drivereivel vagy éppen közvetlen hozzáféréssel (HSA alapon). (Bár pl. OpenGL kiterjesztésekkel megoldható pár dolog, de valószínűleg nem minden.)
Először még nem nagyon fogják erőltetni a specialitások kihasználását, aztán idővel egyre inkább. Bár az egyszeri multik talán sosem viszik majd túlzásba. (Hacsak nem valami olyan motorra épülnek, ami maga kihasznál valamit ezek közül.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ahogy egyre jobban építenek a motorok a specialitásokra, egyre kevésbé... Nem csak olyan dolgok vannak, amik egyszerűen gyorsítanak valamennyit, hanem olyan új lehetőségek nyílnak meg, amiket adott esetben nagyon nehezen és/vagy nagyon lassan lehet csak megoldani normál PC hardveren/szoftver-környezetben.
Ugyanakkor időven PC-n is megjelennek ezek a fícsőrök, legalábbis jó részük. Onnantól a szoftver-környezeten (OS, driverek) múlik a dolog.
A multiplatform fejlesztés persze mindig is a "közös többszörösre" épít, addig nem használják ki az igazi különlegességeket, amíg minden platformon nem elérhető (vagy közel olyan hatékonysággal meg nem oldható, de csak ha nem túl bonyolult, időigényes). Legalábbis ami a játék alapfelépítését illeti.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ahogy vesszük... Azért csak kibővítették az első Xbox 360-asok elég egyszerű hűtését hőcsövesre. (Később már nem volt rá szükség, amikor csökkent a chipek csíkszélessége.)
(#367) tomee007007: Mármint hogy az is okozott gondokat, nem? (Már akkor tudtam, hogy gond lesz vele, amikor megláttam. Nem 10 évre tervezték ezeket a gépeket.)
-
dezz
nagyúr
válasz tomee007007 #369 üzenetére
Jó, de nem csak amiatt fordult elő. Sok lapot úgy javítottak, hogy leszedték, reballozták és visszatették a Xenost. (Vagy simán betették egy konyhai sütőbe az egész lapot. Ez persze nem mindig működött. )
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!
- Újszerű! Garanciális Sony Playstation 5 Lemezes változat, 825GB! 2025.12 Garancia!
- The Last of Us Part I Ps5
- Beszámítás! Nintendo Switch V1 Diablo Edition játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel