Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz nonsen5e #35 üzenetére

    Nem arról van szó, hogy "régen minden jobb volt", hanem hogy a jogos problémákra is olyan megoldások születtek, amelyek több kárt okoztak, mintha hozzájuk se nyúlnak, aztán az új problémákat is újabb problémákkal foltozgatták és így tovább, amíg a végére az eredeti játékból szinte semmi nem maradt.

    Amúgy amikor a lassabb HC instákról beszélek nem az 5 perces mana breakekre gondolok, hanem hogy nem lehetett egy instát annyival elintézni, hogy a tank behúz mindent, a mage meg két aoe-vel legyalulja őket, miközben a healernek 10% mana-ja se fogy, hanem óvatosan kellett húzni, jelölni a mobokat, cc-zni, stb. különben wipe lett a vége.
    A WotLK-ban ez a játékstílus szűnt meg, mert a classok homogenizálódtak és mindent gearből kellett megoldani. Ha megvolt a kellő dps (a gearből), akkor triviális (unalmas) lett a feladat, ha nem volt meg, akkor nem lehetett okos taktikával kiváltani, hanem farmolni kellett az előző triviális (unalmas) tartalmat.
    TBC-nél még kiraktak egy profi raid guildből, ha a dps méterrel menőztél, mert fontosabb volt, hogy mindenki a kiosztott feladatát végezze, mint hogy ki mekkora dps-t tolt, a WotLK-ban meg kötelező volt a dps-t nézni, mivel más paraméter nem számított.
    A későbbi HC, Mythic stb. raideken ezt úgy próbálták korrigálni, hogy a csapatnak egyre bonyolultabb korreográfiákat kellett begyakorolni, hogy 80% HP-nál ide kell állni, 30%-nál meg át kell futni oda, de a classok egyedi tulajdonságai, amitől egy csapat hasznos tagjának érezhette magát a player továbbra sem számítottak.

    Való igaz, hogy a vanilla tele volt hibákkal, hogy mondjuk raid healer csak dwarf priest lehetett a racialja miatt, meg hogy druid csak healer lehetett, mert se dps-nek, se tanknak nem volt alkalmas, vagy hogy egy group felbuffolásához háromszor kellett nulláról feltölteni a mana-t.
    Viszont a TBC-vel ezeket elkezdték rendbe rakni és ha ezt az utat folytatták volna, akkor idővel sokat javult volna a játék.
    Csakhogy a wotlk-val elindult a "casual friendly" irányváltás, ami oda vezetett, hogy mára a vanilla még az összes hülyeségével együtt is jobb játékélményt ad, mint a retail WoW. Egyszerűen két teljesen különböző játék lett belőlük.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák