Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
Jó lett a cikk, érdekes volt ezt a témát olvasni tőletek.
Apróság: "a 7,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás simán a hothatch kategória"
Túlzásnak érzem, manapság a hot hatchek 2-3x ilyen erősek, és előfordul a közel feleennyi idő alatt bekövetkező 0-100. Nem rossz, de ez inkább a 2.0 TDI családi kombik territóriuma.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Próbáltam néhány elektromos autót (nem csak a lomhábbak közül), nyilván nulláról hasznos a nagy nyomaték és tud meglepetéseket okozni, de pont a modern többturbós dízeleknél erős állítás az, hogy egy TDI sem tartja az ütemet. Az SQ7 is egy TDI, csak annak alapjárattól 900 Nm nyomatéka van, nem 250, az azért nagyon más világ. Nyilván nem egy árkategória, de ennek fényében egészen mókás az "egy TDI sem tartja az ütemet". 11 millió körül viszont simán lehet a Leafet bármilyen tempóról körbeautózó kompaktot kapni.
Mint mondtam, a nagyobb családi autók (pl Passat) 2.0 TDI-vel 50-ig is megfogják az új Leafet.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nem csak hogy utánanéztem (ott a link, az mérés, nem hasraütés meg szerintem), próbáltam mind ezt a 190 lovas TDI-t, mind egy i3-mat (ami gyorsabb a Leafnél). Egy a baj az érveléssel: a Leaf nem egy 11 milliós kompakt, hanem egy 6 milliós, legalábbis ami az adottságait illeti. A beltérminőség, az anyagok, a zajok messze nem ott vannak, ahol egy 11 milliós prémiumkompaktnál lennének. Itt annyiról van szó, hogy előre kifizeted az árral a karbantartást és az első x év fenntartását.
(PD elem már régesrég nincs)
vicze1: 340 Nm nálam nagyon messze van a hatalmastól. A duplája lenne az, amire inkább azt mondom, hogy sok.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
"A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki."
Mégis 11 milliós Passathoz van hasonlítva, hogy olcsóbb a fenntartása nála. Igen, olcsóbb, ahogy egy Timex is olcsóbb, mint egy Pateq Philippe. Ugyanaz a kettő? Nem.
"Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel."
Ez a lényegi különbség: az autószerető emberek nagy része nem azért vesz M2-t, M4-et, mert autóskártyázni szeretne, hanem azért, mert számára az autó nem egy lift, amibe beleül és ingermentesen eljut A-ból B-be, hanem adott esetben hétvégén, csak úgy, szórakozásból, céltalanul elmegy mondjuk Dobogókőre, megfordul és lejön. Mindenféle különösebb indok nélkül, csak azért, mert élvezi. Nem azért, mert mutogatná magát, hanem azért, mert élmény az autóban ülni és szerpentinen menni vele.
"A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel"
50-ig, 70-ig persze, mondjuk itt is nagymértékben függ attól, hogy mihez hasonlítod. Egy hasonló kategóriás kompaktban a motor miatt nagyobb lesz a zaj, de 70 fölött, ahol már a futómű és a szélzaj a dominánsabb ott nem kell A8, egy A3-at/A4-et simán odatennék bármelyik mellé, 70 fölött jelentősen csendesebb. Ennek oka egyszerű: többet költöttek a hangszigetelésre, mert a gyártók tudatosan így pozícionálják a termékeiket. Egy i3 nem lesz csendesebb, mint egy 5er BMW, ugyanis a BMW-nek nem érdeke, hogy csendesebb legyen. A németek pedig ha valamiben ebben profik, lásd a VW-t és a mértani pontossággal belőtt termékpalettáját, ami 6 márkán át ível.
"Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek"
Érdekesen csavarodnak az érvek, eddig új autókról beszéltünk, most valahogy szóba kerültek a használtak. Azt elég nehéz lesz megmagyarázni, hogy egy 1,5-2 milliós 1.9 PDTDI-nél gazdaságosabb egy 11 milliós Leaf, mert nem, mire az 1.9-re annyit kell költeni, hogy 11 millió rámenjen a Leafben bőven eljön az akksicsere ideje.
"340 Nm bármire elég a városi forgalomban"
Sosem állítottam az ellenkezőjét, csak reagáltam vicze1 állítására. Az köztudott, hogy a Tesla gyors (mondjuk nem egy Alfa 4C-hez kellene hasonlítani), de messze nem mindenható és ne kelljen megállni vagy kanyarodni vele. Ja meg a szervizét és a biztosítását se kelljen itthon fizetni.
"Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés."
Ez esetben GOTO 1. állításom, amiből az egész kiindult. Nem is tudom ki kezdett el f*rokméregetni.
-
brumi1024
veterán
"A gyorsítás iszonyatosnak tűnik, egy 200 lóerős, összkerekes, sportautomata, B Mercedes és egy 3.0 A6 TDI mellett is. Kár számokat írni, beszélni, köszönőviszonyban sincsenek lámpától lámpáig. Ezt érezni kell!"
Csak a való életben nem véletlen mérünk, ugyanis érzésre pontos állítást elég nehéz megfogalmazni. Nézzünk egy 9 éves 3.0 TDI A6-ost. Én itt nem látom, hogy mitől nem lennének köszönőviszonyban. Egy mai A6-os és a Leaf tényleg nincsenek köszönőviszonyban, az előbbi javára, pláne esőben, ahol az A6 ugyanezt fogja produkálni, a Leaf meg bután villog és dadog az FWD mivolt miatt. Lehet jönni azzal, hogy de hát az A6-oson váltani kell, de ez sem igaz, rálépsz a gázra és megy. Nem érezni kell, hanem melléállni egy lámpánál és elindulni. Onnantól kezdve mindegy lesz, hogy belül mit érzel, mert az A6 el fog menni, kérdés meg iszonyatosnak tűnés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
"Elektromos azonnali nyomaték , ki pörgés nélkül"
Na ennek kérlek meséld el a fizikáját. Miért is függ a hajtás forrásától a tapadás?
Off, helyesen: Elektromos azonnali nyomaték, kipörgés nélkül
(#86) vadkörte: "Gyerek", olvass vissza miről van szó. Nem a városi közlekedés a lényeg.
(#92) batai15: Akkor hadd segítsek: az elektromos is pontosan ugyanúgy fog próbálni kaparni, csak máshogy érzékeled a hangtalan hajtás miatt.
(#89) F.B.I.: Mint említettem vezettem i3-at, ami gyorsabb, mint a Leaf. És érdekes módon nem tudott ellépni az X5 elől, pedig az egy 2.5 tonnás monstrum.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nem pörög el? Akkor miért villog a kipörgésgátló 80-ig? Attól, hogy ismételgeted a mondandód még a világ nem fog megváltozni, alátámasztott érvek nélkül pedig elég nehéz igazolni az állításod.
(#95) vadkörte: Az egész a cikk egy mondatából indult ki, mégpedig abból, hogy a 7.9-es 0-100 az hothatch idő. Ezt vitattam, mert ez nem igaz, de itt sokan a 3-400 lóerős midsize sedanokhoz hasonlítják az elektromos teherautókat, ami nonszensz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
"Egy TDI sem tartja" volt az eredeti állítás. Ebben nem látok semmilyen vonatkozást a "klasszikus fosch" TDI-re. De nem kell idáig elmenni, polgári motorokként árulják a prémiumtermékekbe a 300-350 lóerős dízeleket, ahol csak 2 turbó van, semmi extra.
(#97) vadkörte:
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Vagy mondjuk egy hobbi? Tudom nehéz ezt elfogadni, de van aki kedvtelésből csinálja ezt, nem kivagyiságból.
"Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog"
No offense, de egy 110 lóerős teherautóról beszélsz, nem erős túlzás ez egy kicsit? Egészen sok kompakt rendelkezik ennél alacsonyabb önsúllyal, hasonló vagy nagyobb nyomatékkal és nem fürdőszobával vetekedő légellenállással. Valami itt nagyon félrecsúszott, senki nem szidta a villanyautókat, mert nagyon jó dolgok, egy Tesla Model 3 hatótávjával már elégedett lennék, de azért kezeljük a helyükön őket.
(#110) nickedez89: Ha hetente lemegyek egyszer (esetleg többször), akkor nem igazán fér bele a plusz 1-1,5 óra az egyébként 1 óra pár perces útba.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz plömplöm #113 üzenetére
Harmadik kapufa, nyílt lapokkal játszom, az autós topikban megtalálsz, nem éppen Fabiam van. Az is megvan még mindig, hogy miből indult ki az eredeti állításom? Mert eddig tőled csak felesleges kötekedést és személyeskedést láttam, még az olvasás sem megy, csak a csapongás, fröcsögés (“fosch tdi, fóbia”). Gratulálok, ügyes vagy, én lennék megtisztelve, ha tényleg hagynánk ezt.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Mint említettem próbáltam, tudom miről beszélsz. Viszonylag sokat mentem i3-mal, eUp-pal (egészen egyszerű a carsharing szolgáltatásoknak hála), próbáltam hibrid 3ert, Q7 etront, emellett sokat vezetek erősebb dízeleket (pl 40d-t a BMW-től) is. Tudom, miért tűnik úgy, hogy jól megy a villany, de a valóságban (ahogy ezt a mérések mutatják, hisz az érzékelés elég könnyen becsapható) ne hasonlítsunk egy 150 lovas villanymotort az összes dízelhez.
De nézzünk egy példát, számokkal: X5 M50d vs Leaf II. Nyilván nem fair összehasonlítás, mert előbbi árából 3 rossz esetben 4 Leafet lehet venni, de bőven beleesik a bármilyen dízel kategóriába, hátrányként pedig megkapja a közel 1 tonnával nagyobb alaptömeget. Abban megállapodhatunk, hogy az xDrive és a ZF automata launch controlja miatt a BMW gyakrabban fogja tudni hozni a gyári gyorsulási értékhez közeli időt, mint a Leaf, hisz előbbi FWD, tehát nyálkás úton szépen el fognak kaparni az első Eco gumik (a BMW-re prémium sportgumik kerülnek, mert 315-ös szélességben nem nagyon van más). Nem látom, hogy hogy jön ki az, hogy a belsőégésű motoros autó minden egyes részidőt jobban teljesít (1,2 sec-kel gyorsabban van 50-en, 1,4-gyel 60-on, 2,1-gyel 80-on...stb, tehát láthatóan még távolságot is növel), de mégis lemarad a lámpánál. Nem nálam hiányoznak az alapok vagy a tapasztalat (hisz mint mondtam vezettem erős villanyautót), hanem egészen úgy tűnik te nem ültél még nagymotorral szerelt modern autóban. Innentől kezdve én feladom, mert láthatóan a villanyautó szemüveg mögött nem látod a saját állításaid abszurditását. NEM a villanyautókat szidom, csak azt állítom, hogy minimálisan gondoljunk utána a dolgoknak: nincs csoda, nincs téridő-kapu, nincs fluxuskondenzátor, lehet, hogy érződik a nyomaték, lehet, hogy ez szokatlan az 1.6/2.0 TDI után (amit ráadásul lehet, hogy nem is pörgetve használtál), de a 250 Nm akkor sem lesz több, mint a 7-800, ha 88-adszorra próbálod megmagyarázni nekem, hogy mit nem vezettem. Budapesten élek, bármikor be tudok ülni egy Mol Limoba.
A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.
Előtte is van, csak elhanyagolható. Tudtommal 0-70-et is emlegettél, ami egészen városi szituáció.
"A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van."
Ez tény, nem is állítottam mást.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nope, M5 lehagyja minden tempóig. De persze 2-3 db egyenes 100-ig gyorsulás erejéig brutálisak a Tesla-k (utána túlmelegszik az akksi), azzal az állítással nem is lenne bajom, hogy azok minden dízelt ott hagynak (azt mondjuk ne felejtsük el, hogy 600 lóerős autóról beszélünk, ennek nem a 30d a konkurenciána, hanem az X5/X6 M), de itt 110-150 lovas autókról beszéltünk.
Annyit mindenképp előnynek lehet mondani, hogy áthelyezik a károsanyag kibocsájtást máshova. Kérdés viszont, hogy: mi lesz a sok elhasznált akksival, és milyen hátrányai vannak a pluszsúlynak? Meg persze ahogy mondod, az infrastruktúra szintén nagy kérdés.
A legtöbb 150 lovas kompakt ugyanúgy 8 körüli 0-100-at tud, és rendes automatával pont ugyanolyan egyszerű hozni ezt, mint egy villanyautón. Ne a 10-20 éves 60-90 lovas szívómotorhoz hasonlítsuk őket, hanem egy kategóratárs 6 milliós kompakthoz.
Ez a jövő, mindenki fog csinálni villanyautót, jók is, csak kezeljük a helyén a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Feladom. Látom nem sikerült értelmezni sem az ő hsz-ét, sem azt, amiről az egész vita szól, csak kontextusfüggetlenül próbálsz kiragadott tőmondatokba belekötni.
1 -> nem látom a manuális váltót abban a hsz-ben. Váltani automatát is tudsz, kuplungja annak is van.
2 -> az a videó megvan amikor egy Porschen kipróbálták egymás után 100x az automata launch controlját? Na ezt egy Teslán nem fogod tudni megcsinálni
3, 4 -> olvass vissza.(#128) gyurica úr: Publikus töltők, munkahely, pláza mélygarázs, bérelt/vett garázs, ha ezek nem megfelelők akkor sehogy. De az, hogy nem prémium kompakt villanyautók 11 milliónál indulnak állami támogatással még kicsit feleslegessé teszi a kérdést, hisz ez nem népautó, hanem valamilyen szinten luxus.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Model X-ről volt szó és F90-ről, nem F10-ről, ahogy azt a linken láthattad volna.
(#144) Mura: Ezt én értem, de megint csak: miért számít az állítás és a cáfolat szempontjából? Ezen a linken valós mérések találhatók, nem elmélet.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
A cikk amúgy érdekesnek tűnik, megnézem, köszi. Utoljára a Koenigsegg Regera-nál volt egész jól végigszámolva, miért úgy rakták össze ahogy.
Tesla mivel verhető témához: McLaren 720S nagyon csúnyán veri.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen