Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz borix #1277 üzenetére

    Ja, ezt írtam neki én is. A 80kbps nagyon alacsony bitráta, lényegében beszédre, VoIP-re, rádiózásra, encodertesztelésre vannak szánva ezek az ultraalacsony bitráták. Zenére minimum sávonként 64 kbps kell, azaz egy sztereo CD-s zenénél min. 128 kbps, ez alá nem is értem miért kell menni, aki tényleg normálisan akar zenét hallgatni. Az a +48 kbps kinek okoz gondot, max. telefonmodemen keresztül netezőknek lehet áldozat.

    Én részemről 128 kbps alá nem megyek, de inkább az LAME V0 és b320 közötti tartományt célzom meg fájlméretnél, ez olyan 220-320 kbps közötti bitráta, nem csak mp3-nál, de Opusnál (--bitrate 250 vagy 320 vagy hasonló), Vorbisnál (-q8 néha -q9) is, meg ha tömörítenék AAC-be, akkor ott is. Igaz ez is már duplája-háromszorosa a 128 kbps-nak, és lehet átlag audiolánchoz képest indokolatlan, de még nem olyan nagy overkill tárhelyben és netsávszélességben. Mindössze negyede-ötöde a CD/FLAC bitrátájának. 320 kbps fölé viszont szerintem nem érdemes menni semmivel, mert egyrészt az már jóval transzparenciahatár fölött van, meg akinek van rá hallása, annak meg úgyse lesz akármilyen magas lossy bitráta sem jó (modern encoderek egészen 500-640 kpbs-ig skálázódnak), meg nem sokkal többől már általában egy FLAC is megvan. Max. az ilyen 500+ kbps-os bitrátának olyan eszközön van értelme, aminél lényegében lossless minőséget akarunk lejátszani, de nem támogat lossless formátumokat, mondjuk nem sok ilyenről tudok, amelyik támogatja az aac, ogg, opus közül valamelyiket, de a FLAC, APE, stb.-t nem, általában amelyik a felsoroltak közül az egyiket tudja, a másikat is szokta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák