Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Az emberi tényező többszörös költség ahhoz képest amiről itt beszélsz. Ha csak egy koccanás nem történik meg az emberi hülyeség miatt, már visszajött minden szenzorra és szenzorcserére költött pénz.
Másik oldalról meg te nem az önvezető autók ellen érvelsz, ugyanis jó 10-15 éve minden autó tele van már érzékelővel meg microchippel, ezek nagyságrendi (!) számát nem fogja megnövelni az önvezető autó sem. Szóval te most amellett érvelsz, hogy jobban szervizelhetőek voltak a 20-30 évvel ezelőtti autók, mint a mostaniak. Ami egyébként teljesen igaz, csak semmi köze az önvezető autókhoz.
Harmadrészt már sokszor le lett írva, de amennyiben az önvezető autók tényleg elterjednek, akkor gyakorlatilag el lehet felejteni a "saját autó" fogalmát, teljesen felesleges és értelmetlen luxuskiadás lesz saját autót venni, innentől kezdve egy csomó mindennek nincs is értelme amit leírsz.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Én azt nem értem egyébként, hogy miért látja bárki is úgy, hogy az önvezető járművek nem a jövő. Lehet vitatkozni, hogy ez 5, 10, 20 vagy 50 év (több kétlem hogy kéne), de egyszerűen annyi előnye van polgári és főleg állami szemszögből, hogy hacsak valami agyament ki nem találja, hogy az autóvezetés emberi alapjog (mint USA-ban a fegyverviselés...), akkor rövid úton úgyis be lesz tiltva, vagy legalábbis szigorú és drága engedélyeztetés mellett lesz csak lehetőség a manuális vezetésre (mint a világ normálisabb felén a fegyverviselésre). Nyilván lehet szőrszálhasogatni, meg részleteken lovagolni, de ez az egész ígyis-úgyis le lesz nyomva az emberek torkán. Bár meggyőződésem, hogy 2 hét használat után az emberek többsége kezét-lábát eldobva akar majd váltani önvezető autóra (persze mindjárt megjelenik majd egy kommentelő aki kifejti, hogy neki az okoz orgazmust ha manuálisan araszolgathat egy dugóban, de ezért írtam oda, hogy a többség ).
-
Cathfaern
nagyúr
"Gondolom még nem hallottál arról, hogy a mostani autóknak is van szoftvere, ezért szólok: ez nem új probléma és semmi köze az önvezető autókhoz."
Igen, kicsit olyan érzésem van, mint ha egy 1970-es évekből idetévedt időutazóval lenne dolgunk, és amikor erre felhívjuk a figyelmét, akkor lazán átsiklik felette Illetve újra bizonyítást nyert az állítás, hogy flame-elni csak úgy lehet igazán jól, ha az embernek lövése sincs az adott témá(k)ról. -
Cathfaern
nagyúr
válasz gabor.79 #115 üzenetére
Sokadjára: jelenleg már nem kapsz újonnan butaautót. A mostani autókhoz képest az önvezető autónak a pár plusz szenzorhoz képest nincs további költsége.
Plusz továbbra sem szabad elfelejteni az állami szabályozás szerepét. A John Deer-es eset is azért fordulhatott elő, mert jelenleg nincs érdemi szabályozás a hardverek szoftverfrissítésére. Nyilván mivel jelenleg vagy egyedi dolgokról beszélünk (atomerőmű) vagy nem kritikus dologról (átlag mobiltelefon), ezért az államnak nem nagyon volt motivációja mozgolódni. Ha arról lesz szó, hogy az utakon olyan autók tízezrei lehetnek amik ismerten hibás és elavult szoftverrel futnak (pl. bizonyos körülmények között nem veszi figyelembe a sebességkorlátozó táblát), akkor rögtön lesz rá törvény, hogy a gyártóknak vagy kötelessége ingyenes frissíteni a szoftvert, vagy ki kell adniuk kezükből a szoftverfrissítés exkluzivitását.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gabor.79 #148 üzenetére
Azt figyelembe vetted, hogy ha önvezető autóról beszélünk, akkor ugye nincs vezetőfülke, tehát eltéríteni nem túl egyszerű alapból az autót. Tehát vagy vinned kell egy kamiont és át kell pakolni az út közepén (ami nem kicsit feltűnő), vagy be kell hatolnod, fel kell törnöd a rendszert (aminek a fizikai hozzáférését nagyon meg lehet bonyolítani, lévén nincs szükság rá), blokkolni minden helyzetjelentő eszközt, és átvenni a vezérlést a rendszer felett. Ennél nyilván sokkal macerásabb odaállni a sofőrhöz két gépfegyverrel és kiszállítani az autóból és elhajtani vele
-
Cathfaern
nagyúr
Ha ez ennyire egyszerű, mint ahogy leírod, miért nem csinálják már most is? Az emberi sofőr ebben olyan sokat nem oszt-szoroz, nem az övé a rakomány, felelősséggel se tartozik érte ha az életét fenyegetik, szóval semmi indítéka nincs, hogy érdemben ellenálljon. Illetve ha tényleg annyira értékes a rakomány, akkor egyszerűen le lehet lőni, aztán pakolni se kell, viheted a kamiont. Valamiért mégse hallok arról, hogy rendszeresen kirabolnának a kamionokat. Vagy azért mert minden kamionsofőr beépített 007-es és/vagy Rambó, vagy mert ez annyira mégse nagy buli. És mégegyszer, az önvezető kamion mindezen csak bonyolítani tud.
-
Cathfaern
nagyúr
Igen, a lopás vs. rablás felvetés jogos. Viszont amennyivel kisebb így a kockázat annyival nehezebb nyom nélkül kirabolni egy önvezető autót (pontosan a hatmillió szenzor miatt).
"Én inkább olyat tudok elképzelni, hogy feltörik a szoftvert, és szépen megadnak neki egy útvonalat, és házhoz megy a szajré..."
Ha minimum egy kis eszük van az autógyártónak, akkor beépítenek a kamionba a fő rendszertől teljesen független, fizikai hozzáférés nélkül nem vezérelhető pozícióadót. Innentől kezdve az átirányítás nem nagy buli, mert rögtön tudja a rendőrség hova kell menni