Új hozzászólás Aktív témák
-
TheLázs
csendes tag
Ezt nem értem, hogy manuális kuplung, de mellé monjuk variátor. A robogóknál elenged a kuplung, amint elengeded a gázt, ahogy tudom. Nem tudom, miért szeretne bárki robogón motorfékezni, vagy egykerekezni, esetleg gumit füstöltetni. Persze, ezeknek nem feltétele a manuális kuplung, de nem árt.
És mi van egyes régi japán postásrobogókkal? Ott sokszor láttam már, hogy pedálos a fék. Mégis két kar van amit húzni lehet? Nem a honda giorcub és hasonlók amire gondolok, hanem yamahából láttam valami hasonlót.
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
-
TheLázs
csendes tag
válasz Hieronymus #10 üzenetére
Háromszáz ezresért ma csak kínai moci van. Nem váltós (kivéve a polymobil). Még rometet sem kapni annyiért (lengyel-kínai)... És akkor az egész móka-értéke is elsikkad azal, hogy nem egy öreg, szeretgetett vassal pöförészünk. Gagyi robogót venni mindenki tud.
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
-
TheLázs
csendes tag
A környezetvédelmet nem akarom az újabb vasak elől elvitatni, de azt sem szabad elfelejteni, hogy az autók jó része egy fővel üzemel, sokszor akár 3-4x akkora fogyasztással, mint egy kismotor (akár 125-ös 4T).
A forgalom ritkulása/lassulása pedig a szegény simsonnal szemben pont, hogy érv, mint ellenérv. Sok helyen az 50-55 km/h (még ha nem is szabályos) sokkal kevésbé életveszélyes, mint a robogók 40 km/h-s tervezési végsebessége. Egy simson robogóval szemben a gyorsulás tekintetében gyengébb. Mivel esetemben hobbijárműről van szó, amit többnyire alacsonyabb forgalmú utakon használok és városban, nem volt még teljesítménybeli gond. Persze, jól jönne némi extra paripa a lakott területet elhagyva, de ahhoz már megfelelő jogosítvány, komolyabb védőfelszerelés nélkül már nem állok neki.
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István