Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lauda

    félisten

    válasz t72killer #78 üzenetére

    Szerintem kár ezzel foglalkozni. Ha az embereket jobban érdekelné a környezetvédelem, mint a saját örömszerzésük, eleve nem is mennének például repülővel kirándulni.

    [ Szerkesztve ]

  • Vladi

    nagyúr

    válasz t72killer #78 üzenetére

    Támogatom, hogy térjünk vissza olyan topikba, ahol ennek helye van. Gondolom a saját homokozódban nem nézed rossz szemmel.

    Fontos dilemma ez, hogy én hozzáteszem, akkor a szomszéd miért nem. Ez elég demoralizáló hatású lehet.

    Azt mondják, a világnak nincs gazdája. Dehogynincs. Mindenki a saját portáján kezdje el. t72killernek is van portája, meg nekem is. Ha ez rendben van, akkor kell tovább nézni.
    Nekünk magyaroknak a kárpát medence jutott, ennek a sajátosságait kellene figyelni.

    El vagyunk foglalva az ausztrál tüzekkel, de mi van a Tiszával? Lehet már inni belőle? Erre kellene figyelni, erről alig esik szó.

    (#79) Lauda:

    Kiránydulni repülővel? Ezt értelmezni sem tudom. Tősgyökeres alföldi gyerek vagyok, nekem:
    kirándulás == felmegyünk a hegyekbe.

    [ Szerkesztve ]

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • llax

    senior tag

    válasz t72killer #78 üzenetére

    Interkontinentális repülés: 2,5-3,5 liter kerozin / 100km ülésenként.
    Lehet számolgatni, hogy egy 4 tagú család ausztráliai kiruccanása (abból is csak a repülés) egy átlag magyar autós mennyi évi CO2 kibocsátásával mérhető össze... (minimum 2...)

    Egy széles törzsű gép, nagy, 10e+km távolságon 3-3,5 litert eszik (/100km, ülésenként) (a kezdeti, hatalmas üzemanyag tömeg cipelése a legdrágább...). A legmodernebb típusuk (pl. 787, A350) tudnak akár 2,5 litert is.
    A(z EU-)transzatlanti repülés ennél kedvezőbb, az elmúlt 20 év(ben fejlesztett vagy továbbfejlesztett) gépeivel 3l alatt marad. Keskeny törzsűek ER verzióival vagy a legújabb széles törzsűekkel akár 2,5l alatt.
    Keskeny törzsű modern(izált) gép, fapadosnak (max. ülésszám) berendezve, közepes, 1-2ekm közötti távokon 2,5l alatt, de a legújabbja akár 2 liter alá is bemehet (az újabb, sharklet-es A320 változatok, 737MAX - utóbbi hiába tudna, mégis csak szeretne).
    1ekm környékétől lefelé haladva már meredeken nő a fogyasztás (várakozás, gurulás, felszállás fogyasztása egyre nagyobb súllyal jelenik meg - már a rövid távra optimizált gépeknél is). Itt a kisebb jet (100fő alatt) még labdába rúghat de már a turboprop a nyerő.
    500km alatt csak turboprop, az rövid távon is tud jól fogyasztani - ha egyáltalán van valami ok a repülést választani.
    Ezekben a fogyasztásokban minden benne van, a hajtómű beindításától a leállításáig.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák