Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Hát BF multit is utoljára talán a BF4-ben játszottam, CoD-ban meg... a fene tudja, 10 éve talán? Emberemlékezet előtt. Kb. ennyire tartom őket...

    Mindegyiket már csak a Single miatt próbálom ki, ha megérdemli. Mondjuk a döcögős történeteken túl az erősen csőben futó játékmenet se feltétlenül tetszik, de ha igényesen van megcsinálva, akkor még ezt is meg tudom bocsátani.

    A trailer mondjuk meghozta a kedvemet, de vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz KaitouP #17 üzenetére

    Van olyan FPS játék, ami nem a scriptelt eseményekről szól? :F

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Xaels #22 üzenetére

    Na ez az. Ha egy MI határozza meg az NPC-k döntéseit. Kb... :P

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Xaels #24 üzenetére

    Ha hajdan az Operation Flashpointban, vagy az utána következő Armed Assault szériában csináltál küldetést, akkor tudhatja az ember, hogy még ott sincs olyan, hogy csak lerakok egy NPC-t, és azt mondom neki, hogy "Élj". Magától nem fog csinálni semmit.

    Megadhatok neki waypointokat, megmondhatom hogy viselkedjen, ha odaér X vagy Y waypointhoz, mekkora körben "mozogjon", ha eléri azt, vagy hogy mire hogy reagáljon. De ezek mind-mind előre leprogramozott (scriptelt) jellemzők.

    Tök mindegy, hogy csőben (kvázi zárt területen) mozogsz, vagy open world (szabad mozgás lehetősége nagy területen), az NPC-k viselkedését különféle scriptek határozzák meg.

    Az Open World esetében is mondjuk a városok, régiók között mozgó emberek, járművek, stb. is mind-mind előre meghatározottak, scripteltek.

    Értem, hogy arra gondolsz, hogy a CoD szintű játékokban úgy néz ki, hogy előre meg van szabva, hogy a gonosz ágyútöltelék egy azonosítójú NPC ha meglátja, hogy belépsz az adott szobába, akkor egy előre lescriptelt eseménnyel felborítja az előtte lévő asztalt, és a mögé bújva keres menedéket, előre meghatározott módon néz ki mögüle és lő rád. Ezt pedig akárhányszor lépsz be, mindig ugyanúgy fogja megcsinálni.

    Csakhogy ez nem különbözik semmiben az open world féle scriptelés metodikájától, csak részletekbe menően, egy adott szituációra van kihegyezve az egész. Az open world játékok esetében az ilyen szintű részletek általában nincsenek lemodellezve, mert egyszerűen kevés alkalom lenne arra, hogy az asztalt felborítsa egy NPC.

    A CoD féle cső előnye, hogy a játékfejlesztők pontosan előre meghatározhatják, mit lásson a játékos, mibe keveredjen, és hogy keveredhet ki belőle. Egy kissé filmszerű a dolog, és kevés mozgásteret az a szabadságnak. Cserébe látványos és életszerűnek tűnhet. Az Open world általában nagyobb szabadságot adhat, cserébe azt látja az ember, hogy az NPC-k az olyan alapdolgokat nem képesek lekezelni, minthogy rendesen fedezékbe húzódjanak.

    Mindkettőt lehet rosszul és jól is csinálni, a rossz cső játékokra élő példa a Star Wars Battlefront 2 egyjátékos módja, ahol egyfelől megpróbálták a szabadság viszonylagos érzetét kelteni azzal, hogy nagyobb nyílt tereket adnak, meg van, amikor két vagy három folyosón is elérsz az adott terem végére, de közben az olyan alapdolgokat sem tudták megcsinálni, hogy az egy szinttel felettünk lévő NPC ne az előtte lévő korlátot lőjje izomból. Mindezt egy egyszerű, zárt folyosó szakaszon. Ilyesmivel az open world játékokban teljesen bevett módon találkozhatsz...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák