Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ipar leggyorsabb rendszerét lecserélik egy sokkal gyorsabbra és szinte azonnal belerakják a legolcsóbb autójukba. Sok sikert európai autóipar.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem, a cikkben említett hatótávcsökkenés a mért wltp értéken tapasztalható.
Valóságban az akkumulátor kapacitását átlagosan sok nap alatt használja el a felhasználó, nem 4 óra alatt. Így értelemszerűen szó sincs 5-600w fogyasztásról.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A Tesla Model 3 Long Range (18) 637 km wltp hatótávról 626 km wltp hatótávra csökkent. Jelenleg az autónak a nettó kivehető akkukapacitása 75 kWh.
A wltp ciklus átlagsebessége 46,5 km/h, 626 km (hatótáv) / 46.5 km/h (átlagsebesség)= 13.5 óra. Mint említettem az autó hatótávja 11 km-t csökkent, azaz [626 km (új) / 637 km (régi)] x 100 = 98.3 %. Különbség tehát 1.7%, 75 kWh x 0.017% = 1.3 kWh. Ami ugye 1300 watt, tehát 1300 (w) / 13.5 (óra) = 97 watt. Tehát a wltp ciklus szerint +100 wattot fogyaszt óránként az új hardver. Hogy a gyakorlatban mennyit fog fogyasztani, azt majd a gyakorlatban (talán) kiderül.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Lényeg hogy erősebb gyorsabb, de nagyobb is az energiaigénye. A performance verzió 567 km-ről 547 km-re csökkent wltp szerint. De csak hogy érzékeltessem mennyire felesleges ezeket a százalékokat nézegetni: a Tesla folyamatosan változtatja a kivehető kapacitást az akkumulátorból így ennél a modellnél 75-78 kWh között bármi lehet amit maga a Tesla enged kihasználni. Most jelenleg 75 kWh, de tavalyi (2021) Long Range verziónál 77 kWh, Performance verziónál 76 kWh nettó volt a kivehető. A mérést értelemszerűen tavaly a tavalyi verzióval végezték, most megnézték az ideit amin alapból kisebb a kivehető kapacitás. Ha jövőre megint 76-77 kWh lesz a kihasználható akkor megint nőtt x-kmt a hatótáv wltp szerint csak azért mert növelték szoftveresen a kivehető kapacitást. Szóval óvatosan ezekkel a Ryzen becslésekkel, mert önmagában nem tudjuk csak annak a fogyasztását vizsgálni ilyen hatótáv mérésekkel. Tudtommal a processzor és igp 45w tdp-vel rendelkezik. Ezen felül van még a kártya, de annak használata csak specifikus feladatoknál szükséges.
Ez a “update” most csak azért volt érdekes mert a hatótáv általában nőni szokott, nem pedig csökkeni. Sajtónak jó kis csemege volt, lásd még itt is megjelent.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A felhasználók egy külsős alkalmazással csatlakoztak a saját autójukhoz, ami által olyan információkat tudtak meg amit egyébként az autó nem ad ki. Az alkalmazáson egy biztonsági résnek köszönhetően egy német srác 25 Tesla adataihoz jutott hozzá. A hibát szinte azonnal orvosolták.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Persze mert elírtam. 1.3 kWh = 1300 Wh
Ezt elosztjuk 13.5-lel és kijön a 97 Wh
Szóval nem a fogalom keveredik, hanem az egészet kell értelmezni.repzev: Van ryzen proci+igp és mellette van egy dedikált gpu. Az autó alapvetően nem használja a dedikált kártyát, csak hardverigényes feladatokhoz. Pl. FSD vagy 3D játék.
Az új proci (és benne az igp) már sokkal többet fogyaszt mint a régi intel atom. Tehát befolyásolja a menettávot.
A ledek a kis (12 voltos) aksiról mennek, mint ahogy a legtöbb kis energiaigényű funkció is.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”