Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ipar leggyorsabb rendszerét lecserélik egy sokkal gyorsabbra és szinte azonnal belerakják a legolcsóbb autójukba. Sok sikert európai autóipar.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
szaszyka
senior tag
Csak úgy laikusként... 2-3% hatótávcsökkenés egy 100Kwh-s akkunál 2-3Kw. Ha 400km-t tud az autó 100Km/h-val, az 4 óra, tehát 4 óra alatt megenne ez az APU 2-3Kwh-nyi áramot? 5-600W? Az hogy????
Lenovo Thinkpad X220 :D
-
Noukoum
veterán
Nem, a cikkben említett hatótávcsökkenés a mért wltp értéken tapasztalható.
Valóságban az akkumulátor kapacitását átlagosan sok nap alatt használja el a felhasználó, nem 4 óra alatt. Így értelemszerűen szó sincs 5-600w fogyasztásról.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
sanyci
senior tag
Nem.
Az autó elektromos rendszere mindig megy:
vezérli a töltést, frissíti a helyzetet, meg a szoftvereket, diagnosztikai adatokat forgalmaz, üzemelnek a kamerák, megy az akku és az utastér-temporálás, stb.
Egy autó már rég nem csak menet közben fogyaszt.Lenovo IdeaPad 5G; Samsung A52S 5G; Garmin Instinct Solar 2x
-
Squirrel
őstag
Néha benézek a garázsba éjszaka és ott zümmög. Mellette a dízel kussban pihen Szerintem fűti az akksit, karanténban voltam 5 napig, csökkent a hatótávja 20 km-t. Valamit ügyezik állandóan.
-
Noukoum
veterán
A Tesla Model 3 Long Range (18) 637 km wltp hatótávról 626 km wltp hatótávra csökkent. Jelenleg az autónak a nettó kivehető akkukapacitása 75 kWh.
A wltp ciklus átlagsebessége 46,5 km/h, 626 km (hatótáv) / 46.5 km/h (átlagsebesség)= 13.5 óra. Mint említettem az autó hatótávja 11 km-t csökkent, azaz [626 km (új) / 637 km (régi)] x 100 = 98.3 %. Különbség tehát 1.7%, 75 kWh x 0.017% = 1.3 kWh. Ami ugye 1300 watt, tehát 1300 (w) / 13.5 (óra) = 97 watt. Tehát a wltp ciklus szerint +100 wattot fogyaszt óránként az új hardver. Hogy a gyakorlatban mennyit fog fogyasztani, azt majd a gyakorlatban (talán) kiderül.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Lényeg hogy erősebb gyorsabb, de nagyobb is az energiaigénye. A performance verzió 567 km-ről 547 km-re csökkent wltp szerint. De csak hogy érzékeltessem mennyire felesleges ezeket a százalékokat nézegetni: a Tesla folyamatosan változtatja a kivehető kapacitást az akkumulátorból így ennél a modellnél 75-78 kWh között bármi lehet amit maga a Tesla enged kihasználni. Most jelenleg 75 kWh, de tavalyi (2021) Long Range verziónál 77 kWh, Performance verziónál 76 kWh nettó volt a kivehető. A mérést értelemszerűen tavaly a tavalyi verzióval végezték, most megnézték az ideit amin alapból kisebb a kivehető kapacitás. Ha jövőre megint 76-77 kWh lesz a kihasználható akkor megint nőtt x-kmt a hatótáv wltp szerint csak azért mert növelték szoftveresen a kivehető kapacitást. Szóval óvatosan ezekkel a Ryzen becslésekkel, mert önmagában nem tudjuk csak annak a fogyasztását vizsgálni ilyen hatótáv mérésekkel. Tudtommal a processzor és igp 45w tdp-vel rendelkezik. Ezen felül van még a kártya, de annak használata csak specifikus feladatoknál szükséges.
Ez a “update” most csak azért volt érdekes mert a hatótáv általában nőni szokott, nem pedig csökkeni. Sajtónak jó kis csemege volt, lásd még itt is megjelent.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ricsip
addikt
Pont most volt a napokban twitteren egy poszt, h. vmi kiszivárgott API key-nek köszönhetően több ezer Tesla pozicióját és múltbeli útvonalait, használati szokásait le tudták kérdezni. Mert hogy mindent is loggol, meg küldözget haza nonstop. Veszel 1 ilyen kocsit, mintha a nagytestvéres teleképet vinnéd magaddal, amit ráadásul a saját zsebedből fizetted ki.
-
-
Noukoum
veterán
A felhasználók egy külsős alkalmazással csatlakoztak a saját autójukhoz, ami által olyan információkat tudtak meg amit egyébként az autó nem ad ki. Az alkalmazáson egy biztonsági résnek köszönhetően egy német srác 25 Tesla adataihoz jutott hozzá. A hibát szinte azonnal orvosolták.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
repvez
addikt
ezt azért nem értem, hogy miért nem lehet megoldani azt , hogy ne befolyásolja a menettávot.
A cikk szerint csak bizonyos esetekben használja az AMD-s GPU-t föleg amikor játszanak.
Szóval akkor menet közben miért fogyaszt áramot amikor a cikk állitása szerint elboldogul nélküle is ?Tehát ha jol értem akkor minden esetben csökken a hatótáv, de ha csak akkor fogyasztana amikor valaki játszik is akkor teljesen más lenen a helyzet.
Mert mondjuk havonta 3x játszik valaki akkor 3x fog befolyásolni a hatotávban ez az esemény, az összes másik alkalommal ,meg maradna a teljes hatótáv.Ez kb olyan mintha a telefont ha csak telefonálásra használo ,de akkor is anynit merülne mint amikor játszok vele. nem lenen életképes .
Meg ugy általában , nem értem a gyártókat sem, mindig azon megy a vita, hogy nem elég a hatótáv és ,hogy menynit fogyaszt 100km-en, de eellett meg teleb@sszák a kocsikat felesleges ledekkel és funkciokkal amiket elhagyva jopár km plusz összehozható lenne.
Nem mellesleg egy mesterségesen tulértékelt ez a hatótáv gond is már. Egy átlagos autóval ma is olyan 6-700km tehetó meg egy tankkal. ettól már nincsenek messze az elektromos kocsik sem, tehát ugyan azt a távot lehet vele elautózni. azt meg ne mondja senki, hogy naponta ki is autozza a teljes töltést és ,hogy hetente 2 hetente nem megy el bevásárolni , amig a kocsi ujra feltölt fullra ujabb 1-2 hét használatra
-
félisten
" Különbség tehát 1.7%, 75 kWh x 0.017% = 1.3 kWh. Ami ugye 1300 watt, tehát 1300 (w) / 13.5 (óra) = 97 watt. Tehát a wltp ciklus szerint +100 wattot fogyaszt óránként az új hardver. "
Itt azért erősen keveredik a watt és a wattóra fogalma.
A 100 wattos extra teljesítményfelvétel, ami teljesen reális egy erősebb processzortól, nagyságrendileg megegyezik a bekapcsolt hagyományos világítás értékével, az pedig valóban meglátszik a fogyasztáson.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
sanyci
senior tag
Valamit nagyon nem értesz.
Pont mindegy a GPU!
Az új komplett vezérlő erősebb, de többet fogyaszt.
és nem, NEM lehet kikapcsolni, mert egy elektromos autóban mindig mennie kell a vezérlésnek, mert tölteni, meg temperálni kell az akkukat, frissíteni a telemetriát, stb.
A telefonod elektronikája sem csak telefonálás közben fogyaszt, hanem mindig, amikor be van kapcsolva a készülék. Az a különbség, hogy egy elektromos autót egy átlagos tulaj nem tud teljesen kikapcsolni, mert azzal kinyírná a kocsi akksiját.[ Szerkesztve ]
Lenovo IdeaPad 5G; Samsung A52S 5G; Garmin Instinct Solar 2x
-
Noukoum
veterán
Persze mert elírtam. 1.3 kWh = 1300 Wh
Ezt elosztjuk 13.5-lel és kijön a 97 Wh
Szóval nem a fogalom keveredik, hanem az egészet kell értelmezni.repzev: Van ryzen proci+igp és mellette van egy dedikált gpu. Az autó alapvetően nem használja a dedikált kártyát, csak hardverigényes feladatokhoz. Pl. FSD vagy 3D játék.
Az új proci (és benne az igp) már sokkal többet fogyaszt mint a régi intel atom. Tehát befolyásolja a menettávot.
A ledek a kis (12 voltos) aksiról mennek, mint ahogy a legtöbb kis energiaigényű funkció is.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
jerry311
nagyúr
Szép szép, de olyan szempontból k. mindegy, hogy ez még mindig a gazdagok játékszere. Nem látom, hogy tele lennének a lakótelepi parkolók villanyautóval.
-