Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz samujózsi #13 üzenetére
50-55km/h nekem azért összejön síkon, igaz, nem nagyon eröltetem. Nem vagyok egy bicajos alkat, 110kg, és 2x éve gyúrok. Jó bicaj kell hozzá amúgy, meg jó minőségű út. Edzeni szoktunk bicajjal is, van, h a 30km-es szakaszt 37-es átlaggal letoljuk 5 fős bolyban. De balcsi kör már csak 24-25km/h-s átlaggal megy, lévén pocsék a bicaj út.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz samujózsi #28 üzenetére
Egyszer repülőrajttal próbáltam leelőzni a csuklós volvót az astoria-deák között, de csak a 18 méteres hosszát sikerült behozni 47km/h-s max mellett, aztán elkezdett fékezni a megállóhoz.
Nem sokáig használtam sebességmérőt, mert mindig azt figyeltem, hogy mikor tudok 40km/h fölé pörgetni, ami lefelé nézve nem túl biztonságos. A thököly is megvolt 44-nel, ráadásul nem túl hosszú, 42-16-os áttétel mellett, egy sebességgel.
-
ivana
Ármester
+1 életveszélyesek ezek a tuning rollerek. Megyek 35-el a népligetben bringával és simán megelőz... Én amúgy a 25-öt is túlzásnak tartom ekkora kerekkel, kb. 15-re korlátoznám ezeket, közelítve a "rendes" rollerek sebességéhez.
(#12) Louro
Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs. Vannak, akik szinte 50-nel száguldoznak.
A Kresz ismeretét pedig kötelező iskolai tananyaggá minősíteném.
Azért ez így Először ismerni kéne a KRESZ-t és utána beszélni róla. A bringás sebességkorlátozások a normál B jogsi KRESZ vizsgán is a tananyag részei.
-
energy4ever
addikt
válasz samujózsi #114 üzenetére
Egy kiskobcentis/elektromos robogora is igazak ezek!
Bar azok nem feltetlenul mennek ennyivel.
Aki kikolcsonzi, az megerdemeli ezeket sorban:
-biztositas nelkuli vezetes
-biztositas papir nelkuli vezetes
-adasveteli papir hianya
-jogositvany nelkuli vezetes
-kozuti veszelyeztetes
+ amit ide tudok sorolni pl a lampak nem meglete, stb.
+mivel A1-es(60-al tud menni), ezert ha van is jogsija az embernek(B,AM), meg ugyis minimum kategorian kivuli vezetes!Aki nem ertene:
Segedmotor kerekparra kell biztositas, aminek a tulajnak a neven kell lennie, es annak igazolo papirjat maganal kell tartania! Ha egy ceg tulajdona a motor, ami/aki kot ra biztositast, az abban a pillanatban ervenytelen lesz addig, ameddig olyan vezeti, akinek nincsen a neven a motor, es a biztositas.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz samujózsi #130 üzenetére
Engem meg autósként a sok kivilágítatlan biciklis lakot területen belül is!A láthatósági mellény hiánya a vaksötétben.Majd ha kipróbáltál egy rollert amivel normálisan mint a bringáddal eljutsz kényelmesen A-ból B-be akkor biztos más lesz a véleményed.
Én is sokszor találkozok kerékpár úton közlekedő babakocsis anyukával pedig a járda 2 méterrel arrébb van és most mit csináljak vele.Nem ide passzol de mit mondjak a sok hülyére aki betolja a tesco-nál a kerékpártárolóhoz a bevásárlókocsit?Vagy mit mondjak a szabálytalanul parkoló autósokra üres parkolónál a bolt kirakata előtt áll meg stb.[ Szerkesztve ]
-
BerserkGuts
őstag
válasz samujózsi #162 üzenetére
Mögötted menne a busz 50KM/h-val de lehet 30 is kétlem hogy tudsz tekerni ennyivel és tartod a tempót vele Biztos hogy nem.
Már bármelyik elektromos rolleres 20-25km/h simán otthagy mert a biciklivel nem lehet tartani a tempót azzal kényelmesen 15Km/h a max hosszú távon, de már a roller is csak feltartja a forgalmat amikor az úton akarnak menni.
Én is szoktam menni de semmi értelme a forgalmat szívatni inkább megpróbálok ha van bicikli úton eljutni vagy a járdán.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Somatom
veterán
válasz samujózsi #162 üzenetére
BerserkGuts:
Az elektromost hasonlítsuk az elektromoshoz! Én szívesen kiállok egy e-rollerrel a városban. Persze, felőlem mehetünk terepre is. Hozzáteszem, hogy én is elmúltam 50 és enyhén szólva nem vagyok atléta alkat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #160 üzenetére
"54. § Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik - a lakott területen kívüli úton, a fõútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."Korábban azt hittem hogy itt sorolja fel azokat az úttípusokat ahol lehet biciklivel közlekedni -és amiben nincsenek benne a "rendes" utak-, de most újra elolvasva már egyáltalán nem értem hogy mit jelent ez a rész.
[ Szerkesztve ]
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #169 üzenetére
http://www.kreszabc.hu/para.php?para=0#a59
(#168) szabi__memo
"2. § Fogalmak
...f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levõ, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része."
A leállósáv nem feltétlenül jelent autópályát szerintem, még akkor sem ha gyakorlatilag csak ott van, elméletileg lehetne, vagy akár lehet máshol is ezt már nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
szipipeti
csendes tag
válasz samujózsi #114 üzenetére
Azon egyszerű okkal nem roller, hogy nem lábbal hajtod.
Van benne motor, aminek a teljesítménye meghaladja a 300 W-ot.
A te "kategóriád" szerint, ha egy 1000ccm-es 100+ Le-s motoron ha állva vezetek akkor roller?
Attól, hogy az idióta vásárlóra/bérlőre, aki a KRESZ alapvető szabályaival nincs tisztában --- az eladó "rámelegíti' ezt a "gyöszt", még nem lesz "legális" a közlekedésre...
Függetlenül attól, hogy mit mond! -
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #171 üzenetére
Ja, úgy értettem először én is ha a főútvonalat még hozzáadod, de aztán meg úgy kezdtem el értelmezni hogy azokat a helyeket sorolja fel ahol jobbra kell tartani. De aztán úgy sem látszott teljesen kereknek a dolog.
Most, így sokadik elolvasásra sem látom egyértelműen hogy mit is jelent az a rész... Olyan ez a mondat, mint valami logikai útvesztő, és akárhogy futok neki, valahogy mindig sületlenség jön ki belőle.
-
dugo_
veterán
válasz samujózsi #225 üzenetére
évekkel ezelőtt eltörölték a bringások ú.n. szigorú jobbratartását, hogy köteles vagy az út szélétől 1m távon belül maradni.
Nagyon helyesen.
Semmi sem példázza jobban, hogy milyen alkalmatlan az út széle közlekedésre, mint az, hogy a jobb oldali keréknyom is legalább egy méterrel beljebb van kikoptatva, mint az útpadka.
[ Szerkesztve ]
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #225 üzenetére
Tessék, itt egy újabb értelmezés. Ez sem látszik teljesen kereknek .
Volt valahol egy cikk amit sajnos most nem találok, ahol annak jártak utána hogy mit jelent az hogy "ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik" mert ugye ez megint csak nem egyértelmű. Újságírók kérdeztek erről egy rendőrtisztet.
Az volt a kérdés, hogy ez arra is vonatkozik hogyha túl sok autó van az úton és emiatt veszélyes lenne kimenni közéjük.
Szerintem ott már rég gond van ahol a mindenki által kötelezően ismerendő szabályok értelmezéséhez külön szakembereket kell megkérdezni, mert a közzé tett leírásból nem derül ki.