Új hozzászólás Aktív témák

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz bigmasterg #479 üzenetére

    ne áltassuk magunkat abban a tévképzetben, hogy ez egy magánemberé volt, a céges felhasználás meg megint más, mert kitermeli a költséget. nekem nincs cégem, ha nagyon akartam volna, vehettem volna mondjuk egy új Vitarát kétszer ennyi pénzért, boldog is lettem volna vele valószínűleg, de ennél tudatosabb vagyok pénzügyi szempontból. ugye az az ökölszabály, hogy ha az autód többe kerül, mint hat havi béred, akkor valójában nem engedheted meg magadnak. ha valaki keres egy évben 20 gurigát, az vegyen nyugodtan 10 millás autót, mert neki belefér, de azért nem sok ilyen ember van Magyarországon.

    és azért nem ártana utána számolni, hogy egy új autó részleteinek fizetése, a kötelező szervízek, a drágább alkatrészek havi szinten mennyibe kerülnek és abból mi indent meg lehet csinálni egy használt autón. valamilyen szinten mindig lutri a használt kocsi, ez igaz, de ezért kell minimalizálni a rizikót rajta. csak éppen ránk nem ez a jellemző, hanem az, hogy megvesszük a dízel 3-as BMW-t, meg a 2.0PDTDI Passatot évi 12K km-es futásteljesítményre, aztán sírva kapargatjuk össze a forintokat az injektor cserére, meg egy új részecskeszűrőre, mert nem kalkuláltuk bele a vásárláskor, csak azt néztük, hogy 6 litert fogyaszt.

    és ugyanez a tendencia megy mobilfronton is. nem gondolunk bele, hogy a telefont, amit részletre veszünk, azt két évig fogjuk fizetni, ami alatt nagyon sok minden történhet, csak azt nézzük, hogy "ingyen" elvihető, aztán havi 25K-t csengetünk a szolgáltatónak.
    mobilból, kocsiból, laptopból a céges a legjobb, ha meg olyan nincs, akkor az, amit ki bírunk fizetni és ki is van fizetve.

    (#481) PeteePeti: nyugi, majd ha pénteken megkapják az első előrendelők, akkor lesz is értelme a topiknak, addig max arról van szó, hogy kinek mennyire tetszett 2 perc után, amíg a kirakott demókat megsimogatta, mert aktív használatban csak egy maroknyi van az országban.

    (#483) mjani1172: semmi személyeskedés nem volt benne, a véleményemet írtam le én is. és köszi, én is remélem, hogy sokáig meglesz még a kocsi, de valószínűleg ez még akkor is menni fog, amikor a mostani downsize-olt turbós vackok nagy része már egy szervíz udvarán fog parkolni, mert nem lesz, aki kifizesse a számlát a javításról.
    és nem azt írtam, hogy mindenki hülye, aki új autót vesz, csak azt, hogy ezt itthon nagyon kevés ember engedheti meg magának. a te véleményed szerintem sokkal sarkítottabb volt, hogy csakis az új autó a jó. mert nem.
    nekem is ahhoz kell elsősorban, hogy be tudjak jutni melóba, meg elvinni a gyereket oviba, pont ezért nem csinálok belőle nagy ügyet. minden reggel beindul, hűt és fűt, kényelmesek az ülések, nekem ennél többre őszintén nincs szükségem, mert pont azt látom benne, ami, egy eszközt, hogy eljussak A-ból B-be.
    ha neked kitermeli az árát, akkor hajrá, vegyél új kocsit, nekem csak addicionális költség, amit minimalizálni kell értelmes keretek között.

    [ Szerkesztve ]

    I hate morning people. And mornings. And People.

Új hozzászólás Aktív témák