-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
kali
legenda
Az XXL-nél sok legolcsóbb ár úgy működik, hogy ha telefonon vagy személyesen érdeklődsz és korrekt telefont akarsz, akkor drágább lesz a kiírt árnál, mert a legolcsóbb az nem itteni régiós...stb.
Az egyik ismerős Nokia 8-at keresett, sok üzletet felhívott, többek között őket is, a kiírt legolcsóbb ázsiai régiós volt, magyar nyelvet nem tartalmazott...stb. és ha itteni régiós, magyar nyelvet is tartalmazó, minden tartozékos telefont szeretett volna, akkor huszonezret rászámoltak a neten kiírt árra, talán nem is ott vette meg végül. -
kali
legenda
válasz kentucky #4157 üzenetére
Szia,
3 munkanapon belül bejelentett hiba/meghibásodás esetén adott a kicserélés lehetősége (a kijavítás helyett), ha a hiba/meghibásodás akadályozza a rendeltetésszerű használatot. (Nem működő kamera esetén ez tiszta sor.)
A szervizes menüben nézted amúgy, hogy ott mit mutat adott kamerára?
Amennyiben a webshopból vásároltad, úgy olyan T-Pontba érdemes bevinni, ahol a webshop szerint van készleten, ha azonnal megoldható a kicserélés.
Más kérdés, hogy ezt nem szeretik így csinálni, online rendelés esetén a 14 napos (ez a fentivel ellentétben, nem munka-, hanem naptári nap) elállást erőltetik, de az más téma, nem kell belemenned, mert az nehézkesebb és tovább is tart, mivel ha rábeszélnek, akkor minden visszaáll a szerződés megkötése előtti állapotra, de az sokszor hetek kérdése, mire törlik a szerződést és újra rendelni tudsz arra az előfizetésrejani70: Csak a 3 munkanapos cseregarancia létezik, 14 napos csak elállás van.
A 3 munkanapos sem azt jelenti, hogy azonnal vagy annyi időn belül cserélniük kell, a hibát/meghibásodást kell ezen intervallumon belül bejelenteni, aztán ha adott a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba, ami nem a nem rendeltetésszerű használat eredménye, akkor ha van készleten olyan készülék, úgy cserélik, ellenkező esetben meg berendelik és cserélik később, amikor megkapják a rendelést, ez lehet több is, mint 3 munkanap, itt már csak a 15 napra törekedés van előírva.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz hackeeeee #4238 üzenetére
Fog tudni, csak hetekbe is telhet, mire visszaállítják a vásárlás előtti állapotot azon az előfizetésen, de utána semmi akadálya.
kentucky: Nem véletlenül jeleztem előre, hogy erőltetik az elállást (viszontos üzletek, nem szeretnek saját készletből - adott esetben a webshopból - származó készüléket sajátjukra cserélni), de kérni kellett volna a vásárlók könyvét és az üzletvezetőt, akkor általában átgondolják a dolgot.
Így már jobban jársz az elállással, kivárod a visszaállítást az előfizetésen és rendelhetsz arra újra telefont.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz ForRedGlory #4420 üzenetére
Így "élőben" látva, kár volt elcsúfítani azzal a HTC felülettel a Huawei-t, nem kizárt, hogy meg is bosszulja majd akadással vagy akkumulátoros merüléssel , szebb így a Note 8, viszont a kettőért már kapsz X-et.
-
kali
legenda
válasz Electus #4425 üzenetére
Nem, a szerviz nem tud cserélni, nincs hozzá készlete, de nem is az ő dolga, hanem az üzleté, ahol a készülék vásárolva lett. Ezért is cinkes, ha valaki kérdéses helyen vásárol, mert ha közben megszűnik az üzlet, vagy csak tesz magasról a csereutalványra, akkor probléma adódhat...
-
kali
legenda
A hazai mobilos szolgáltatóknál vásárolt készülékeket még csak regisztrálni sem kell, akkor is alapban adott a 12 + 12 hónap gyártói jótállás: Link
A nem szolgáltatóknál vásárolt készüléket azért kell regisztrálni a második évhez, mert ott már nem biztos, hogy hivatalos hazai viszonteladónál lett vásárolva - ellentétben a hazai mobilos szolgáltatókkal -, de ha igen, akkor ott is adott a 12 + 12 hónap gyártói jótállás.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
Volt valamikor +2 hónap, de eltörölték elég régen.
A szervizfutár miatt valóban érdemes regisztrálni, de az szerencsére akkor is megtehető utólag, ha probléma van a készülékkel.bigkokas: A Telekom vásárláskor feltölti az ügyfél fiókjába a dokumentumokhoz a számlát és a jótállási jegyet, azok onnan bármikor letölthetők.
-
kali
legenda
válasz #46922752 #9201 üzenetére
Rosszul mondták:
...a vásárlással egyidejűleg nem kötöttél biztosítást, akkor a készülékvásárlástól számított 60 napon belül személyesen is megteheted a sérülésmentes készülék és a vásárlást igazoló számla felmutatásával
Forrás: Linkbigkokas: Az előfizető köthet biztosítást a fentiek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz thebiker #9221 üzenetére
Az értesítési problémát - amikor jellemzően a YouTube és Messenger Chat-fejes értesítés akadt össze - már régen javították, ahogy sok más problémát is azóta, nem minden (külsős) alkalmazás volt még rendesen megcsinálva Oreóra a készülék megjelenésekor, de szerencsére folyamatosan javul a helyzet.
Bezzeg, más topikban meg örültek korábban - nem pedig a döntését, az új kiválasztottját kritizálták -, amikor leváltotta a telefonját, igaz, Aryon87?
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz SkyTrancer #10425 üzenetére
Nem három van ott, akad több is, csak sokan nem egybe írják a nevet, hanem külön és úgy is érdemes rákeresni, vagy a neten máshol is, hogy nem akarnak például számlát adni, nem csak áfásat, hanem semmilyet, többszöri kérésre is csak egy fecnit írnak az adásvételről...stb., meg több negatív eset olvasható problémás garanciális ügyintézésről, pult alatti javításról és hasonlókról.
Te kaptál (külön kérés nélkül) adott GSM üzletben minden esetben rendes áfás számlát? Nem muszáj válaszolni...Saját felelősségre mindenki ott vásárol, ahol csak akar, de az ilyen és hasonló üzletek nem képezhetik összehasonlítás tárgyát, amikor a Note 8 (vagy bármilyen más készülék) hivatalos viszonteladók árairól van szó és nem csak azért, mert nem hivatalos viszonteladó(k)...
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz OCTAMD #10433 üzenetére
Számomra az a Samsung garancia, amikor 12 + 12 hónapot adnak a hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülékekre, nem pedig a 12 hónapos kötelező jótállás.
A statisztikákat hagyjuk, túl sok ügyben segédkeztem éveken át, amikor például a GSM üzlet hallani sem akart arról, hogy új készüléket adjon a szerviz által kiadott csereutalvány alapján...stb.
Ettől persze még bárki veheti bárhol, de ha egyszer belecsúszik egy ilyen problémás és hosszadalmas ügybe, utána jobban meggondolja, hogy végül ne kerüljön többe a leves, mint a hús...
Hivatalos viszonteladóknál nem kellett jogi útra terelni ilyen ügyeket, ment minden a maga útján.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz OCTAMD #10437 üzenetére
Rossz irányból nézel valamit....
Ami a szerviz szerint nem javítható, azzal a GSM üzlet mit tud csinálni? Megjavítja? Mert ha nem, akkor cserélniük kell, hiszen ők értékesítették, a vásárló velük áll szerződésben és elállás lesz, ha nem megfelelően intézik a kijavítást vagy kicserélést.
Nem a Samsung állította ki amúgy, hiszen szerződéses szervize van, de a GSM üzlet is ott javíttat - a kötelező jótállás 12 hónapja alatt -, ezt hangoztatni is szokták büszkén, de az üzletben elsumákolták aztán az ott kiállított csereutalványt (javíthatatlan volt a készülék), utólag lett kiderítve, hogy az lett a vége, mert a GSM üzlet eltitkolta azt, csak húzta az időt, hogy javítás alatt, hamarosan elkészül, alkatrészre várnak...stb., aztán amikor kiderült a csereutalványos dolog, hallani sem akartak arról, hogy új készüléket adjanak az alapján, jogi útra kellett terelni az ügyet.
Aki nem esik ilyen és hasonló csapdákba, azok egy része talán nézi vásárláskor az árkülönbözetet és az olcsóbbat veszi, még ha nem is lesz rá rendes jótállása és kockáztat, de sokan másként látják, jobb esetben nem saját kárukon tanulva.
Ennyi, jobban nem ragozom a dolgot, hiszen mindenki a saját pénzével, idejével és energiájával gazdálkodik.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz OCTAMD #10441 üzenetére
Olvasd el még egyszer az előző hozzászólásomat, mert nem érted...
A Samsung szerződéses szervize, de a GSM üzlet is ott javíttat, oda küldi a készülékeket, ezt reklámozzák is, ott lett kiállítva a csereutalvány!
Hidd el, vágom, ezzel foglalkoztam évekig, itt a fórumon is segítettem néhány embernek a jótállási ügyek jogi részében.#10447: Ha ezzel foglalkozol, akkor értened kellene a fentieket és a hozzá kapcsolódó jogmenetet.
Nem én nem értem, hanem a GSM üzlet rosszul kezelte a helyzetet, de végül csak adtak új készüléket az ügyfélnek, bár ahhoz két tárgyalás kellett.
Azóta más néven üzemelnek, bár annak biztos volt/van más/több oka is.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
-
kali
legenda
válasz bigsee #12788 üzenetére
Volt, nem is kevés.
Számlatartozás miatti szolgáltatós tiltáskor nincs nyomozás, meg nem is érdeke a szolgáltatónak a készülék visszaszerzése, így nem szempont, hogy amiatt ne tiltanák, más kérdés, hogy például eltulajdonított és körözött készüléket is lehet úgy megtalálni, hogy tiltva van, vannak rá módszerek. -
kali
legenda
Fordítva van csak jogilag szabályozva, ha csak a készülék részleteivel marad el az előfizető, akkor csak a készülék tiltható, az előfizetés nem, ebből volt inkább gond régebben, mert az előfizetést is kilőtték.
A készüléket az előfizetésre vállalt hűség miatt kedvezményes áron adják, azért kapcsolódik az előfizetéshez a hűség lejártáig. -
kali
legenda
válasz bigsee #12793 üzenetére
Persze, különben nem írtam volna.
Ő azonnal beugrott, hogy két szolgáltatós készüléket is vett és adott tovább, amiket később tiltottak: Link
Van még sok ilyen, csak gondolkodnom kell, hogy melyik topikokban olvastam az évek során.Ákkk: #12797: Ahhoz rendőrségi feljelentés is kell, de ha madárnak megéri, hogy könnyen ráverjék a hatóság félrevezetését és a hamis vádtat...
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz havast #15110 üzenetére
Szia,
Attól függ, hogy mikor vetted, mert amikor áttértek kétkártyásra, akkor egy ideig XEH volt, aztán a kétkártyásból is lett később TMH is.
Nem minden külföldi firmware verzióban van benne a VoLTE, így igen, amiatt is hiányozhat, de ilyen tekintetben a TMH és a XEH is megfelelő.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz havast #15112 üzenetére
Akkor az szerintem is XEH volt eredetileg (is).
Ahogy írtam, a VoLTE megy a XEH firmware verzión is, de ahhoz megfelelő Telekomos SIM kártyát kell betenned a készülékbe, mert csak náluk van jelenleg 4G Hanghívás.
A mobilinternetes sebességet leírták előttem, sok helyen nem bírja a Telenor hálózata, meg is szüntették abban a formájában a korlátlan Hello Data csomagot, illetve a korlátlan flottákban is folyamatosan vezetik be az ilyen irányú megszorításokat. -
kali
legenda
Szia,
Az első évben elég kell legyen a jótállási jegy, ha nem akarják úgy intézni, akkor vásárlók könyve, hivatkozva erre: [link]
4. § * (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
A fenti jogszabály az egy éves (kötelező) jótállásra vonatkozik, a második évet már önként adja a Samsung és ott már mondhatni olyan feltételek szabnak, amilyet csak akarnak, ha számlát is kérnek, akkor azt is, megtehetik.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
Gyakorlati tapasztalat alapján is mondom, hogy a korábban írtak szerint elfogadják a Telekomos jótállási jegyet, egyedül annyi volt a kikötésük, hogy legyen kinyomtatva az online kapott.
Amellett a szolgáltatós készülékkel még annyira sem problémáznak, mint a nem szolgáltatónál vásárolttal, nem volt véletlen korábban az, hogy a szolgáltatónál vásároltat regisztrálni sem kellett a második év miatt, alapban megkapta, amíg a nem szolgáltatósat kötelezően igen.
Legvégül a jogszabállyal ők sem mehetnek szembe, ott pedig nincs erre vonatkozó külön kitétel. -
kali
legenda
válasz California1 #15928 üzenetére
Auto maximumon többet tud pedig kicsivel a Note9, de ha manuális beállításon volt(ak), akkor amiatt, illetve úgy lehetett jobb a Note8, viszont úgy kevesebbet tudnak, mint auto módban.
Ja, a GSM Arena által írt értékeket néztem.
Nem beszélve arról, ha a Note9-en már a 9-es Android volt és az adaptív fényerő bekapcsolt állapotban volt és betanult már adott környezeti fényhez valamilyen értéket a használati szokások alapján, mert akkor abban a módban nem lehet csak úgy sokkal feljebb húzni a fényerőt.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Capella #15940 üzenetére
Igen, az előfizetésen is szükséges bekapcsoltatni a szolgáltatóval, amit személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton tehetsz meg.
Automatikusan engedélyezik folyamatosan az előfizetéseken, amiknél a készülék alkalmas a funkcióra, de sok előfizetés van még, ahol ez nem történt meg eddig, olyankor külön kérni kell, ha valaki nem akarja kivárni a sorát.
A Telekomnál régóta nincs már ezen készülékeknél megkülönböztetés, hogy csak a szolgáltatósokkal, illetve olyan firmware verzióval működik, annyi, hogy vannak olyan külföldi firmware verziók, amikben nincs benne szoftveresen a VoLTE funkció, azokkal nyilván nem működik.
Lesarkítva: Ha van VoLTE kapcsolód és bekapcsolt állapotban van, akkor a készüléked tudja és csak az előfizetésed a szűk keresztmetszet, azon nem aktív a VoLTE szolgáltatás.
A kezdeti időszakban a Telekomnál is úgy volt, mint most a Telenornál - csak szolgáltatós készülék/firmware verzió és csak meghatározott készülékek -, de az nem mostanság volt, hanem közel 2 éve, azóta sokkal tágabb lett a kör, ahogy fog majd az történni a Telenornál is később.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz bordi10 #16060 üzenetére
Előfordul, hogy Samrt Switch útján hamarabb kiadják - nézz rá esetleg azzal is -, akkor pedig már felkerül bizonyos oldalakra, de OTA csak az elkövetkező napokban lesz elérhető.
Note9-nél is így volt legutóbb, a Smart Switch dobta a frissítést, a Sammobile/SamFirm által is letölthető volt már az új firmware, de OTA útján csak a következő napon kínálta fel.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Tekintsd át a téma Összefoglalót!
Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz bátran!
! Tilos a hirdetés, keresés, kí-
nálás, amelyek helye itt van :
- hardverapró
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Androidos tablet topic
- Call of Duty: Mobile
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- BestBuy topik
- További aktív témák...