-
GAMEPOD.hu
Samsung Galaxy Note9 - stylus-szimbólum
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Üdvözlöm és boldog karácsonyt kívánok a Topiclakóknak!
Tegnap este óta én is Note9-felhasználó vagyok -- négy év után váltom le a Note4-emet.
Furcsa volt, hogy egymás után 5 különböző frissítés futott le, de talán már megnyugodott.
Az infra hiánya egy kicsit fáj, a unibody ház nem kevésbé.
Keresek továbbá tokot. Az eddigi telefonjaimon fényesen bevált a flipes ClearView megoldás -- kérdés, hogy működhet-e ilyen, illetve bármilyen tok mellett a Qi-töltés.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Négy évnyi boldog ClearViewtok-használat után a Note 9-re is vettem egyet, és a hülye fejemmel megvettem boltban, ahelyett, hogy rendeltem volna.
Ez már sajnos nem ClearView, aminél egy ablakon keresztül a kijelző egy kisebb részét látnám, hanem az egész kijelző mutatja egy opálos felületen át. Tehát éppen a számomra legfontosabb szolgáltatását sikerült kiirtaniuk, mégpedig a kinyitás nélküli fotózást.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz tucsok. #6304 üzenetére
Én egy kicsit félek ettől a vezetéknélküli és/vagy gyorstöltéstől, különös tekintettel arra, hogy az akkumulátor igencsak belenőtt a készülékházba.
Van némi fogalmam a lítiumos akkuk lelkivilágáról, és ez éppen nem nyugtat meg.
Eleinte hülyeségnek tartottam, hogy a Qi ártana az akkunak, aztán a gyakorlat sajnos rám cáfolt -- pedig gyorstöltésről szó nem volt!
Eddig még soha, semmilyen készülékemben nem cseréltem akkut, 10-15 éves darabok működnek gyári akkumulátorral, van, amelyik tíz éve napi használatban -- igaz, odafigyelve, jellemzően 20-80% töltés között tartva.
Kivétel a Note4-em, ami viszont Qi-vel töltve másfél évente leamortizálta az akkuját. A harmadik akku már csak vezetéken kap töltést, és egyelőre nem mutatja az öregedés jeleit, amit ilyen korban az előző kettő már nagyon durván jelezgetett.
Mindennemű marketingduma ellenére a gyorstöltés eleve durva gyomros a lítiumakkuknak, a Qi meg egyszerűen kívülről melegít, nem kicsit.
Szóval csak vigyázva.
És ha már itt tartunk: az USB-csatlakozó kényes pont, eddig nálunk a Samsung telefonok felénél cserélni kellett, még garanciában (ezért örültem eredetileg a Qi-nek). A megoldást a mágneses közbenső csatlakozóban látom, amiből viszont tucatnyi. egymással formailag véletlenül sem kompatibilis verziót látok. Van esetleg bevált változatotok?
Boldog Új Évet mindnyájatoknak!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Persze, tudom, hogy nem az én egyszemélyes, egytelefonos példám a lényeg. Azt viszont történetesen kénytelen vagyok tudni, hogy még a Note9-ben használt, viszonylag új konstrukciójú akkuk számára is komoly élettartam-csökkenést okoz mind a gyorstöltés, mind pedig a Qi-töltés -- és sajnos a Samsung szerinti 100%-ra töltés és a töltőn hagyás is, bár ez utóbbinak a hatását talán már mérsékelték.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Sajnos nem igazán pontosak az értesüléseid.
Az, hogy az adott gyártó hol határozza meg a 0-100% szinteket, valóban nem teljesen egzakt paraméterek mentén történik. A gyártók sajnos kétszeresen is abban érdekeltek, hogy ezek a lehető legjobban kitolt értékek legyenek, ebben a Samsung pedig valahol az élen jár, a felső értéknél mindenképpen.
"Mellesleg a lehető legrosszabb amit egy li akkuval lehet tenni az a csepp töltés nem véletlenül 5Volt 2Amper a lassú töltés."
Olyannyira a legrosszabb a csepptöltés a lítiumakkuknak, hogy konkrétan nincs is ilyen töltési fázis.
Az pedig, hogy a "lassú töltés" 5 volt 2 amper lenne, nem igazán értelmezhető. Az alapfázisban ugyanis állandó áramot és ennek megfelelően emelkedő töltőfeszültséget kell alkalmazni, ami kb. 70-80% töltöttségig tart. A második, általában zárófázisban viszont megfordul a logika, és nagyjából tartott feszültség mellett csökken az áramerősség, egészen a teljes töltöttségig, amit jellemzően a névleges áramerősség 3%-nál állapítanak meg.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez sem teljesen korrekt megfogalmazás. A LiIon akkuknak tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha sűrűbben töltenénk őket, kb. 3,92 volt töltőfeszültségig, de nem feljebb. Innentől ugyanis 0,1 voltonként kb. megkétszereződik az igénybevétel.
A mondat helyesen mondjuk úgy hangzana, hogy "ha például egy telefont naponta teljesen feltöltünk, akkor két-három év alatt jó eséllyel a kapacitás a névleges kapacitás 20-25 százalékával fog csökkenni."
Ez egyébként igaz lehet arra az optimista esetre, ha egyébként nem sütjük meg az akkut (vö. gyorstöltés, Qi-töltés és egyéb hőhatások), és ugyan teljesen feltöltjük, de aztán le is vesszük a töltőről.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Mániákus mérő, szerszám- és műszerfetisiszta vagyok. Komoly önmegtartóztatásra van szükségem ahhoz, hogy ne tapsoljam el egy autó árát ilyen célokra.
Az USB-vonalon egyébként hiába mérnék, az okosságok belül történnek, és a dróton befolyó áram jelentős része nem az akkuba jut, hanem pl. elmelegszik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
-
félisten
Akkor Hitchnek is köszönöm!
Mivel egyre hétköznapibb lesz a több kamerás kiszerelés, a komolyabb kameraappok szerintem nem sokáig engedhetik meg maguknak, hogy ne tudjanak váltani köztük.
A gyári kameraappban egyébként hogyan lehet kézzel HDR-t kapcsolni?
Illetve tudtok-e ajánlani HDR-programot? Én eddig a Perfectly Cleart használtam, de a Note9-en valamiért homályos képeket generál.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Tudnátok ajánlani olyan autós tartót, aminél a két pofát nem kézzel kell oldalról összeszorítani, hanem a telefon a saját súlyával zár össze magán két fület?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz apaszka #6656 üzenetére
Köszönöm, de én történetesen éppen ezt a rendszert (amiből nem olcsót 15 éve használok) szeretném leváltani olyanra, ami nem erőből oldja meg a feladatot.
A Qi-vel én is sokáig kacérkodtam, de aztán arra jutottam, hogy az lenne a z akkum biztos halála. Még simán a szélvédő alatt is túl meleg van az év nagy részében, amit nem szeretnék tovább fokozni az induktív veszteség hőjével.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz apaszka #6658 üzenetére
Szerintem a Note4-nél ajánlhattam a Qi-t, mert nagyon szerettem.
A Note9 viszont (feltételezésem szerint a dupla hátlap miatt) sokkal melgegebben tölt Qi-vel mint a Note4, és az akkucsere is egy hangyányit bonyolultabb.
A 9-est konkrétan nem merem Qi-vel tölteni, bár amint olvasom itt lentebb, van már hűtős Qi-töltő, ami azért megmozgatta a fantáziámat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz HaliGab23 #6660 üzenetére
Milyen az a töltőpad? Felettébb érdekelne, amint a ventilátoros típus is!
Én egyébként a remek AccuBattery appot használom, és általában 80%-ig töltöm a telefont, ami az elmélet szerint kb. 4-6-szoros akkuélettartamot jelent. Így most a 9-essel estére kb. 30%-ra esik vissza a töltöttség, az akku tehát szinte állandóan a komfortzónájában van.
Három hetente érdemes csinálni egy >10-100% ciklust.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz HaliGab23 #6662 üzenetére
Mindenkinek nagyon köszönöm a töltős ötleteket, ajánlásokat!
Az, hogy a Samsung visszavett a töltési feszültségből, nagyon pozitív fejlemény -- anno hírhedtek voltak túl magas végtöltési feszültségükről. Lehet, hogy a Note4-es tűzijáték ébresztette rá őket arra, hogy szó szerint a tűzzel játszanak.
Úgy három éve több, akkor kurrens Samsung telefon akkuját teszteltük le profi töltő/műszerrel.
Ha a telefonban töltöttük fel őket, a műszerek minden esetben túltöltésre figyelmeztettek, ha viszont ezzel a készülékkel töltöttük fel "capacity priority" 100%-ra, a telefonok még vígan továbbtöltötték őket.A Baseus eszközei nagyon tetszenek, különös tekintettel a Gravity szériára.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Bizonyára kínosan triviális a válasz, de nem jövök rá, hogy hogyan tudok egy-egy SIM-kártyát letiltani/engedélyezni.
Hogyan?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
válasz Plazmacucci #6705 üzenetére
Repülőmódban voltam, és szerettem volna úgy bekapcsolni az egyik SIM-kártyát, hogy a másik ne kapcsolódjon be.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Reggie0 #6709 üzenetére
Pontosan ezt tettem végül, de sajnos az alatt a kb. 5 másodperc alatt, amíg kikapcsolt repülőmód mellett letiltottam a nem kívánt kártyát, beesett róla az az SMS, amit rettenetesen el akartam kerülni még a héten.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Reggie0 #6716 üzenetére
Sajnos nem volt rá kéznél hegyes eszköz, és naivan azt hittem, hogy elég gyors leszek.
A Vodafone gyorsabb volt, meglepően gyors. Amúgy érdekes, hogy az SMS nem abban a pár másodpercben jelent meg, amikor éppen on-line voltam a hálózaton, hanem kb. 5 perccel később.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Megmértem a hátlap hőmérsékletét töltéskor.
Qi-n 32-33 C, vezetéken normál töltéssel 28 C. Azt hittem, nagyobb lesz a különbség.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Reggie0 #6731 üzenetére
Összeszedtem minden bátorságomat, és elővettem az infrás hőmérőmet, aztán jól megcéloztam vele a telefon hátlapját, és óvatosan kikukucskálva a szemhéjam alól leolvastam a kijelzett értékeket.
Holnap ismét mérek. Már feltéve, hogy merek mérni...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Reggie0 #6734 üzenetére
Megvolt a szigetelőszalagos mérés -- kicsit más, de relatíve hasonló értékekkel:
USB-töltés: 25 C
Qi-töltés: 31 C (tokban és nélküle is)Minden esetben normál, nem gyorstöltés volt, 20 C környezetben.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Régen még Windows Mobile-on volt egy olyan kis program, ami az akku/RAM-adatokat az állapotsor alá-fölé egy sima kis vízszintes csíkba rajzolta ki. Helyet de facto nem foglalt, mégis első ránézésre látható volt, hogy hogy áll a telefon.
Valami ilyesmi baromi jó lenne.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Nem igazán. Annak a programnak nem volt felülete, kizárólag annyit csinált, hogy egy pár pixel vastag szegélyt húzott az állapotsás alá és fölé. Nem voltak számok meg semmi kiírás, csak a két csík, de azt be lehetett állítani, hogy hány százaléknál milyen színű legyen a csík.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz thedarkfox #6876 üzenetére
Nagyon klassz, meg is vettem!
Ajánlom is mindenkinek -- egy ilyen alkalmazással tényleg elég csak rápillantani a telefonra ahhoz, hogy lássuk az akku töltöttségét, szerintem ez tényleg a mindennapi használatra praktikus.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Szupercsirke #6974 üzenetére
Én fölül szoktam először kibuktatni belőle, de ha nagyon könnyen kijönne, az nagy baj lenne!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Amikor fizettél, sajnos senki és semmi nem garantálta azt, hogy a fejlesztő, illetve az alkalmazás mennyi ideig lesz még meg. Kis cégeknél ez fokozott kockázatot jelent, de nagyobbak is simán magukra hagyják a termékeiket, alkalmazásaikat -- hogy mást ne mondja, Microsoft.
Amikor fizettél, ezt a kockázatot vállaltad. Így jártál.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Nem sok jelentősége van ugyan, de én nagyon kis valószínűségűnek tartom, hogy a légrés miatt "pattant" volna odébb a telefon.
Nem csak azért, mert ez a légrés olyan vékony, hogy nem tud ennyi energiát felvenni, hanem azért, mert ahhoz, hogy a légrésen pattanjon odébb a telefon, mint merev, lapos tárgy, egészen pontosan lapjával kell földet érnie. Ha bármelyik sarka csak egy kicsit is előbb érintkezik a talajjal, az fogja felvenni-visszaadni az ütközés energiáját, és rajta pattan tovább a készülék.
Ha a kijelzővédő közepe egy kicsit kidudorodik, akkor már javulnak egy ilyen pattanás esélyei, de ahhoz, hogy érdemi eséllyel essen a púpra, már durván domború, a felhasználást lehetetlenné tevő felület kellene.A készülékház azonban van annyira rugalmas, hogy baromi nagyot pattanjon -- egy S9-esnél volt szerencsém közelről megfigyelni, és érdekes módon még csak baja sem nagyon lett.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Kissé meglepve látom, hogy mekkora szívás van a képernyővédelemmel.
Eddig minden telefonomon volt sima, egyszerű fólia, és a családban többet is flip-tokban használtunk.
Amellett, hogy szerintem baromi praktikus, remekül véd is: még a puha fóliák is karcmentesek akár 3-4 év intenzív használat után is!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz icecave #7408 üzenetére
Persze, értem én, hogy az Edge a szívás oka -- de ettől még szívás a szívás. A toknak meg mindegy.
Egyébként valahogy nem volt gondom a tollal, pedig tényleg baromi olcsó fóliát használok, és még balkezes is vagyok, tehát fokozottan hátrányos helyzetű szegény kijelző. Mégsem látok rajta karcot...
A Psion Revóm, na az szabályosan lyukas volt egy év után (rezisztív, puha kijelző, hegyes toll)!
Reggie-nek persze igaza van, túl szép ez a telefon ahhoz, hogy elrejtsük, de a flip-tok ugye alulról fokozottan véd, és nem csúszik úgy, mint a WD40-es pózna a mókus mancsában...
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Így van. A jogi háttér pontosan úgy fest, hogy ha én belepiszkálok egy termékbe, és a hiba ennek a következménye, arra nem vonatkozik a jótállás.
A jótállás során azonban MINDEN esetben a szolgáltatót terheli a bizonyítási teher, magyarul nekik kell bizonyítaniuk azt, hogy
1. belepiszkáltam (ez mondjuk könnyű), &&
2. ez okozta a hibát.A csavar az 1. pontban van, ugyanis a belepiszkálás kb. annyit jelent, hogy nem rendeltetésszerűen használtam, és ha ez meghiúsítja a hiba felderítését, illetve ellehetetleníti a szolgáltató bizonyítási lehetőségét, akkor a garanciális feltételekben foglaltak szerint vélelmezik a fogyasztói közrehatást.
Ez viszont egyrészt megdönthető vélelem (gyakorlatilag áttérés a szavatosságra), másrészt azt változatlanul a szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a nem rendeltetésszerű használat kapcsolatban LEHETETT a hibával.Példa: nem gyári rendszer használata. Ha tönkremegy az akkumulátor, tiszta sor, okozhatta a belepiszkálás, megvonható a garancia. Ha viszont kontakthibás lesz az USB-port, arra vonatkozik a jótállás.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #24536576 #7477 üzenetére
Szerintem megérdemelne egy külön topicot a gyáritól eltérő rendszerek témája.
Ez eleve elég terjedelmes, nagyon sok hozzászólást generáló, viszont nagyon sokakat tökéletesen hidegen hagyó, ráadásul számukra tökéletesen érthetetlen tartalmat generál.
Mellesleg szerintem a ROM-olók is jobban járnának vele, mert lenne egy saját, elkülönült, tisztán kezelhető területük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #45553408 #7486 üzenetére
Persze, elfértek -- de ez szerintem nem jelenti azt, hogy ez így is van jól, illetve, hogy ne lehetne jobb.
Nem vagyok egyedül azzal, hogy egy-egy általam látogatott topicból a ROM-olások elszaporodása miatt menekültem el.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
! Tilos a hirdetés, keresés, kí-
nálás, amelyek helye itt van :
- hardverApró
! Tilos az FRP-lock témája, a warez, és az ezekkel kapcso-
latos segítségnyújtás továbbá a készülékfüggetlenítés nem hivatalos módon!
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Új Bontatlan iPhone 12 64GB Fekete Független/1 Év Apple Garancia/p3372/
- iPhone SE2022 3Gen. 128GB Független/Újszerű/2024.10.15.Apple Gar./p3361
- iPhone SE 2020 64GB Fekete Független/1 hónap gar./Akku 85%/p3369/
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari